خبرگزاری کار ایران

جان بخشیدن به هویت بصری و محتوایی کیش

asdasd
کد خبر : ۹۹۴۷۹۱

ارتباط، یکی از شاه کلیدهای موفقیت در دنیای امروز است. مدیریت روابط عمومی در دور کنونی برآن است تا با همه دست ‎اندرکاران علمی و عملی عرصه بزرگ روابط عمومی دست یاری داده و با خلق تجربه‎ای تازه، طرحی نو برای بازنمایی اتفاقات بزرگ کیش در اندازد.

به گزارش ایلنا، کیش از شناخته ترین نقاط کشور است که نام آن تداعی کننده خاطرات شیرین و زیبا برای مردم بوده و هست.

این نکته به ما یاداوری می کند که این برند ملی و سرزمینی ما، امانتی است در دست فرزندان و خدمتگزاران آن که باید ضمن پاسداشت و تکریم آن، در اعتلایش بکوشند.

در چنین وضعیتی، هماهنگی بین تمام بخش های ملی و سیاستگذار از یک سو و یکپارچگی فعالان بخش دولتی و خصوصی از سوی دیگر برای بهبود عملکردها در جهت تکامل پیوسته این جزیره زیبا، لازم و ضروری است.

دراهداف و استراتژی‎های نخستین منطقه آزاد کشور، ضمن اشاره به موقعیت سوق الجیشی و توانمندی های موجود در زمینه گردشگری، به افزایش قدرت رقابت پذیری، توسعه ظرفیت‎ها، افزایش درآمدهای پایدار و مشروع، تسهیلگری در زمینه ورود دانش روز جهان به سرزمین اصلی و ارتقاء رضایت ساکنان، سرمایه گذاران، گردشگران و کلیه ذینفعان اشاره شده است. طبعا بخشی از این هدف با برنامه‎ریزی‎ های تخصصی در زمینه فعالیت‎ها و راهبری کلان آن محقق شده و بخشی دیگر با اطلاع ‎رسانی و برندسازی شکل می‎ گیرد.

شکی نیست که تمام سازمانها، مجموعه ها و کسب و کارها بدون ارتباط با فضای پیرامونی و افکارعمومی درتکمیل زنجیره ارزش خود دچار مشکلات و نارسایی می‎شوند. از این‎رو حوزه‎ عمومی که پیوست بین سازمان و متن اصلی جامعه را ایجاد می‎کند، اهمیت مضاعفی می‎ یابد. اهمیتی که روز به روز بیشتر نمایان شده است. تا جائیکه که عده‎ای روابط عمومی را هنر هشتم لقب داده‎اند.

در پی تغییرات بعمل آمده در مدیریت سازمان در اواخر سال 1397، رویکرد اطلاع رسانی و تقویت تصویر این برند ملی اهمیت بیشتری یافت. بر اساس رویکرد تازه، شفافیت حداکثری و دفاع از منافع سازمان و کلیه ذینفعان بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

مدیریت روابط عمومی و بین ‎الملل سازمان نیز با اهتمام به تقویت مناسبات و ارتباطات، برنامه های متنوعی را برای گسترش ضریب نفوذ و زیرمجموعه ‎های فرعی و وابسته مد نظر قرار داده است. 

احیاء خبر رسانی، تهیه گزارش، یادداشت نویسی، تصویرپردازی و حضور پررنگ در تمامی رسانه ها اعم از رسانه ملی، مطبوعات سراسری، وب سایت های برجسته، شبکه های اجتماعی پرمخاطب و رسانه های محلی نسبت به دوره های قبل بر اساس وظیفه ذاتی روابط عمومی و با هدف تاثیرگذاری بیشتر و تقویت برند کیش صورت گرفته است. این ارتباط گسترده به هویت بصری و ذهنی کیش جان دوباره ای بخشیده است.

تعامل با مدیران، توجه به نظرات کارشناسی داخل و خارج سازمان، توجه به تبلیغات محیطی، ارتباط پویا و سیستماتیک با سرمایه گذاران، مدیران و مسئولان شهری و کیشوندان و بومیان هم در این دور تازه به طور جد تقویت شده است.

یکی از اتفاقات بی نظیری که در این دوره کلید خورده است؛ مجموعه برنامه های مرتبط با پایان قرن چهاردهم شمسی و آغاز سده جدید شمسی است. این نخستین بار است که ما پایان قرن خورشیدی را در گوشه ای از کشور جشن می گیریم.

در واقع با مروری به اتفاقات بزرگ و مهم قرنی که در پایان آن هستیم، به سوی عصر جدیدی در زمینه های جمعیتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حرکت می کنیم.

با تاکید مدیرعامل محترم، همه فعالیت ها در انطباق و در تقاطع با این برنامه بزرگ بازطراحی شده و کیش با چنین رخدادهای جالب و جذابی، به استقبال قرن تازه می رود. این طرح متفاوت که با همکاری یکی از ایده پردازان خوش ذوق کشوربه مرحله اجرا رسیده است، اتفاق مبارک و خجسته ای را در این منطقه رقم خواهد زد.

بی‎ باور بودن به قدرت روابط عمومی یا حتی کم باور بودن آن موضوعی است در گریبانگیر بسیاری از مدیران روابط عمومی در کشور است. این موضوع موجب افت راندمان و بسنده کردن روابط عمومی ها به پلاکارد نویسی و ارسال خبرهای بفرموده به رسانه‎ ها می‎ گردد. همچنین برخی مدیران که از شفافیت می‎ هراسند از داشتن روابط عمومی‎های بله قربان‎گو راضی هستند. وضعیتی که با منافع ملی و جایگاه شغلی روابط عمومی در تضاد بوده و موجب ایجاد رانت و مسائل حادتر می ‎گردد.

توجه به فن‎آوری و استفاده از ظرفیت‎های آن در روابط عمومی‎ها، مهارت‎های عملی، درک فضای مجازی و مواردی از این دست برای دست اندرکاران بسیار ضروری است. اما بدانیم رویکرد راهبردی در مدیریت روابط عمومی‎ها را پوشش نمی‌‎دهد و ما باید برای این موضوع کاری کنیم. اتفاقی که سرعت شکوفایی و تاثیرگذاری روابط عمومی ها برای خدمت به کشور و مردم را بیش از پیش خواهد کرد.

ارتباط، یکی از شاه کلیدهای موفقیت در دنیای امروز است. مدیریت روابط عمومی در دور کنونی برآن است تا با همه دست ‎اندرکاران علمی و عملی عرصه بزرگ روابط عمومی دست یاری داده و با خلق تجربه‎ای تازه، طرحی نو برای بازنمایی اتفاقات بزرگ کیش در اندازد.

امید در معنای عام خود بزرگترین سرمایه هر فرد و سازمانی است. به فرموده امام علی ( ع ) باید کاری کنیم که هر روزمان از روز پیش بهتر باشد. کیش با شادی و امید قرابت دارد و ما برای تداوم این لبخندها باید به بهترین نحو به وظیفه خود عمل کنیم. در این راه چشم به راه نظرات و همیاری ‎های همه هستیم.

سید علیرضا علوی رضوی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز