خبرگزاری کار ایران

مرکز فعالیت‌های قرآنی کیش افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۹۹۱۰۷۷

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی امام جمعه موقت تهران با حضور مدیرعامل سازمان منطه آزاد کیش و برخی از مسئولین این منطقه؛ مرکز فعالیت های قرآنی کیش را افتتاح کرد

به گزارش ایلنا، ظهر چهارشنبه 14 آبان، امام جمعه موقت تهران در آئین افتتاح مرکز فعالیت های قرآنی کیش، این مجموعه را مرکز تصمیم سازی و تصمیم گیری به نور قران کریم عنوان کرد و گفت: تمام آیات قرآن و وحی با صدای بلند فریاد توحید، تفهیم حقیقت و عالم هستی به انسان تحت قدرت حکیمانه، عالمانه و ذات اقدس احدیت دارد و انسان نباید جز به قدرت خدای متعال به کسی توجه و تکیه کند. 

به گفته ابوترابی فرد، آیه های قرآن انسان را به سوی حقیقت توحید هدایت می کند و حقیقت توحید در دو جمله تبیین شده است"فهم عزت ربوبیت و ذلت عبودیت" بنابراین انسان برای ارتباط با مبدا هستی و حقیقت عالم و توحید یک راه بیشتر ندارد و آن راه "علم، معرفت، عقلانیت، اندیشه و تفکر " است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده امام جمعه کیش فعالیت های "فرهنگی، قرآنی و مذهبی" جزیره کیش را هم تراز با بسیاری از مناطق مذهبی کشور دانست و افزود: نمونه بارز اقدامات فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش؛ افتتاح مرکز فعالیت های قرآنی کیش به عنوان مرکز راهبردی و راهبری بسیار قوی در مصلی کیش است.

حسن زاده تاکید کرد: با افتتاح مرکز قرآنی در مصلی بزرگ کیش تمام فعالیت های قرآنی در یک چار چوب منظم و مدیریت واحد آغاز خواهد شد. 

وی با بیان این که مصلی کیش در زمینی به مساحت 5 هکتار در جزیره 95 کیلومتری احداث شده است نشان از یک عزم و نگاه بسیار بلند دارد که با حمایت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش فعالیت های قرآنی و فرهنگی در این منطقه با سرعت بیشتری پیشرفت خواهد کرد. 

امام جمعه کیش آغاز فعالیت های "فرهنگی، مذهبی و قرآنی" کیش را مدیون تلاش ها و مدیریت مدبرانه حجت الاسلام و المسلمین علیدادی امام جمعه سابق کیش عنوان کرد و اظهار داشت: در دوره مدیریت غلامحسین مظفری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، فعالیت های فرهنگی و مذهبی خوبی در سطح گسترده در این منطقه انجام شده و این اقدام مورد استقبال شمار زیادی از مردم ولایتمدار جزیره کیش و مسئولین کشوری قرار گرفته است. 

گفتنی است با برگزاری مراسم های مذهبی جزیره کیش توسط 45 هیئت فعال در ایام ماه محرم، روز عاشورا و تاسوعا جمعیت کثیری از هیئت های مذهبی در این مکان مقدس و در سراسر کیش حضور بهم می رسانند، همچنین با حمایت مدیرعامل مردمی کیش غلامحسین مظفری؛ تعداد مساجد از 3 مسجد به 15 مسجد رسیده و تعدادی از مساجد با شکوه و نمونه ای در حال ساخت و ساز هستند. 

شایان ذکر است در این مراسم سید محمدرضا مداح مشاور و مدیر کل حوزه ریاست، ناصر آخوندی معاون توسعه مدیریت و سرپرست معاونت اقتصادی، سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی، خسرو نشان معاون گردشگری و برخی از مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، مصطفی خانزادی معاون عمرانی و زیربنایی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، امیرحسین اسماعیلی دبیر کمیسیون صنایع و معدن، حجت الاسلام و المسلمین سلیمی عضو کمیسیون و عضو هیئت رئیسه مجلس، حجت الاسلام و المسلمین حسینی نیا عضو کمیسیون و رئیس کمیته صنایع نفت و گاز پتروشیمی، حجت اله فیروزی سخنگوی صنایع و معدن و فرهاد طهماسبی عضو کمیسیون صنایع و معدن مجلس حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز