خبرگزاری کار ایران

ایجاد ظرفیت های جدید برای تولید بیش از ده هزار تن میگو

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۵۵۴

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از ایجاد ظرفیت های جدید برای تولید سالانه10هزار و 800 تن میگو توسط شرکت جنوب تدارک کیش خبر داد.

به گزارش ایلنا: غلامحسین مظفری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به همراه حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی در بازدید از سایت تولید و مرکز تکثیر میگو شرکت جنوب تدارک کیش در جریان فعالیت 642 استخر در زمینی به مساحت 2هزار هکتار در بندر چارک و ایجاد زیر ساخت های مورد نیاز  به منظور تکمیل زنجیره تولید "لارو تا فرآوری و بسته بندی" محصولات توسط 1500 نفر نیروی انسانی شاغل در تمام زنجیره این مجموعه قرار گرفتند.

مظفری سایت پرورش میگو شرکت جنوب تدارک کیش به عنوان سایت مجهز به ایستگاه پمپاژ مرکزی و بهره گیری از امکانات و زیرساخت های علمی و تخصصی در این سایت را مثبت ارزیابی کرد و گفت: فراهم شدن امکانات و زیرساخت های علمی و تخصصی پروژه "پرورش میگو" در هر ثانیه، قابلیت انتقال 33هزار لیتر آب را از دریا به کانال آبرسان اصلی دارد.

غلامحسین مظفری در رابطه با شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان"جهش تولید" نام گذاری شده است بیان داشت: در آینده نزدیک با اتمام طرح توسعه این پروژه، ضمن تامین بخش زیادی از نیازهای کشور موجب رونق تولید در این منطقه خواهد شد.  

وی اظهار داشت: با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش؛ اجرای این طرح عملیاتی و کاربردی با استفاده از روش های نوین، توانمندی و دانش نیروهای جوان و مختصص نشان دهنده ظرفیت های بسیار بالای سواحل کشور برای جهش تولید و اشتغالزایی است.

ابراهیم خسروانی مدیرعامل شرکت جنوب تدارک کیش در این بازدید با اشاره به ایستگاه پمپاژ که دارای 32 شمع بتنی به قطر 1.2 و عمق 34 متر با به کار گیری 8 عدد ترانس 1000 مگاوات برای تامین برق مورد نیاز بخشی از سایت افزود: با هدف احداث سازه ایستگاه پمپاژ و تاسیسات مجاور آن، بیش از 20هزار متر مکعب عملیات بتن ریزی انجام شده است.

خسروانی کارخانه خوراک آبزیان و کارخانه فرآوری و بسته بندی پروژه "پرورش میگو و آبزیان دریایی" و مرکز تکثیر"لارو میگو و ماهی" را در زمینی به مساحت 2هزار هکتار عنوان کرد و اظهار داشت: با پیش بینی سرمایه ای بالغ بر 1 هزار میلیارد تومان بخش های مختلف این پروژه تکمیل و اجرایی خواهد شد.

وی گفت: تولید میگو در بازه زمانی 100 تا 120 روز با توجه به وزن متغیر محصول برداشت می شود.

شایان ذکر است به منظور تامین لارو سالم، مرکز تکثیر لارو میگو با ظرفیت 2میلیارد و 400هزار بچه میگو در زمینی به مساحت 27 هکتار، شامل 16 سوله با مساحت 24 هزار مترمربع اجرا و 9500 مترمربع ساختمان های اداری، کارگری و فضای سبز به مساحت 9 هکتار در حال احداث است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز