خبرگزاری کار ایران

لزوم افزایش مشوق‌ها در مناطق آزاد

asdasd
کد خبر : ۹۸۲۷۶۶

رییس فراکسیون مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس فلسفه وجودی مناطق آزاد؛ باید مشوق های مالیاتی برای ایجاد انگیزه سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی در مناطق آزاد افزایش یابد.

به گزارش ایلنا؛ معصومه پاشایی بهرام رییس فراکسیون مجلس شورای اسلامی در نشست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با نمایندگان حوزه سرمایه گذاری این منطقه، پنجشنبه 24 مهر در مرکز همایش های بین المللی کیش سالن رازی، از افزایش مشوق های مالیاتی برای فعالین اقتصادی و سرمایه گذاران در جزیره کیش خبر داد و گفت: معافیت های مالیاتی در مناطق آزاد یکی از امتیازاتی محسوب می شود که شمار زیادی از فعالین حوزه های تجارت و صنعت را برای سرمایه گذاری در این منطقه ترغیب و تشویق می کند. 

وی با بیان این که اقدامات موثری در خصوص مشوق های مالیاتی در کشورهای همسایه از جمله ترکیه و امارات برای بخش خصوصی در نظر گرفته شده است که در مقایسه با مناطق آزاد ایران در شرایط مطلوب تری قرار دارند، اظهار داشت: مناطق آزاد ایران برای رقابت با کشورهای همسایه باید از امتیازات و مشوق های مالیاتی طبق قانون چگونگی اداره مناطق آزاد برخودارد باشند تا برای سرمایه گذاری و فعالیت در حوزه های مختلف به این منطقه جذب شوند. 

نماینده مردم مرند و جلفا تصریح کرد: اگر مشوق های مالیاتی در مناطق آزاد وجود نداشته باشد، سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی تمایلی برای سرمایه گذاری در این مناطق نخواهند داشت و صنعتگران در اطراف پایتخت و مرکز استان ها به فعالیت های خود ادامه خواهند داد و لزومی ندارد سرمایه های خود را به مناطقی همچون جزیره و یا صفر مرزی انتقال دهند. 

رییس فراکسیون مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که حوزه تجارت و صنعت چنین تصوری دارند که مجلس قصد برداشتن معافیت های مالیاتی را دارند افزود:  فراکسیون مجلس شورای اسلامی برای سرمایه گذاری در راستای شعار مقام معظم رهبری که امسال را "جهش تولید" نام گذاری کردند تمام تلاش خود را به کار گرفته است و در آینده نزدیک شاهده یک جهش صنعتی در کشور خواهیم بود. 

معصومه پاشایی بهرام در رابطه با بازگشت معافیت های مالیاتی حقوق بگیران مناطق آزاد که یکی از مطالبات کارمندان در سطح جزیره کیش است، اظهار داشت: در یک فرایند قانونی، دیوان عدالت اداری رایی را صادر کرده و مراحل بعدی آن به استفساری مجلس ارسال می شود که در این خصوص پیگیری های لازم انجام خواهد شد. این حمایت به خاطر شرایط زندگی در مناطق آزاد که متفاوت تر از سرزمین اصلی است و موجب کاهش انگیزه کار  در کارمندان می شود. 

وی مهمترین تصمیمات فراکسیون برای بررسی مشکلات مناطق آزاد را بیشتر در بستر جامعه دانست و افزود: با یک تقسیم کار به تمام مناطق آزاد کشور سفر خواهیم کرد و بر اساس خواسته بخش خصوصی که عامل اصلی رونق اقتصادی در این مناطق است، از نظرات و پیشنهادات آنان در بازنگری که قانون خواهد داشت بهره مند می شویم. 

شایان ذکر است معصومه پاشایی بهرام نماینده مردم مرند و جلفا و رییس فراکسیون، حسین حاتمی منتخب مردم کلیبر و دبیر شورای فراکسیون، حسین گروسی معاون پارلمانی مجلس شورای اسلامی در بدو ورود به جزیره کیش از شرکت های همانند ساز بافت و شرکت تولید دارو کیش مدیفارم بازدید کردند و در جریان فعالیت های بخش خصوصی و مشکلات پیش روی آنها قرار گرفتند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز