خبرگزاری کار ایران

برنامه راهبردی شناسایی فرصت‌های کیش تدوین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۸۲۷۶۵

با تدوین برنامه راهبردی سازمان منطقه آزاد کیش جهت شناسایی فرصت های موجود؛ توسعه ساختار فعالیت‌های منطقه آزاد کیش در دستور کار قرار گرفته است

به گزارش ایلنا؛ در جلسه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با نماینده های فراکسیون مجلس، پنجشنبه ۲۴ مهر در سالن اجتماعات این سازمان، اجرای قانونی چگونگی اداره مناطق آزاد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

غلامحسین مظفری رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش فعالیت های این منطقه در حوزه های "خدمات گردشگری، استقرار شرکت های دانش بنیان و تحقق رونق اقتصادی"  که نقش مهمی در برطرف کردن مشکلات کشور می تواند ایفا کند اظهار داشت: در دنیای امروز با پیشی گرفتن صنعت تکنولوژی و تحولات ارتباطی که با سرعت بیشتری به سمت توسعه و پیشرفت در حال حرکت است از این رو نباید کوچکترین وقفه ای در فعالیت های عمرانی، گردشگری، اقتصادی، فرهنگی و طرح های نوآوران و خلاق رخ دهد.   

مظفری تصریح کرد: با تلاش مضاعف و حرکت انقلابی باید به بخش های مقدماتی سرعت بخشید و با یک نگاه اقتصادی محور اقدامات موثری در این زمینه عملیاتی و اجرایی شود. 

وی با اشاره به این که در بدو ورود به منطقه آزاد کیش و پذیرفتن مسئولیت مدیریت این منطقه، سازمان توان پرداخت حقوق کارکنان خود را نداشت افزود: با برگزاری جلسات تخصصی و فراهم کردن برنامه های بازدید از پروژه های متوقف شده در سطح شهر باعث شد ظرف یک سال با شناسایی آسیب ها و مشکلات پیش آمده تمام پروژه های غیر فعال و نیمه تمام را فعال کنیم. 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش خاطر نشان کرد: با به روز رسانی آیین نامه، شیوه نامه ها و تغییر در روش ها و ورود به بازار  سرمایه هم اکنون  نه تنها در حوزه جاری مشکلی نداریم بلکه در حوزه های ساخت مدارس،استقرار  دانشگاه های برتر کشور،شرکت های دانش بنیان در این منطقه و همچنین ترمینال جدید فرودگاه کیش که بخشی از تجهیزات این پروژه توسط شرکت های دانش بنیان محقق شده شاهد اقدامات خوبی در حوزه های مختلف جزیره کیش باشیم. 

غلامحسین مظفری با بیان این که در حوزه های بخش خصوصی تعاملات خوبی برقرار شده است و مشکلات پیش رو در حال بررسی و رسیدگی است گفت: با بهره گیری از ظرفیت های موجود و تلاش همکاران سازمان منطقه آزاد کیش اقداماتی خوبی در حوزه بخش خصوصی از جمله مجتمع مرکز تجاری کیش صورت گرفته که این مجموعه  سال های زیادی برای دریافت پایان کار خود با مشکلات عدیده ای مواجه بودند و مشکل آنها بر طرف شد و تا کنون ۱۷۵۰ پایان کار صادر شده است. 

مظفری یکی از ظرفیت های منطقه آزاد کیش را حضور دانشگاه های طراز اول کشور عنوان کرد و اظهار داشت: جزیره کیش از معدود جاهایی هست که از ظرفیت برابر دانش آموز و دانشجویان برخوردار است که تعداد زیادی از آنها تکمیل ظرفیت هستند. 

وی بر لزوم اهمیت انسجام و هماهنگی در داخل سازمان و دستگاه های مربوطه که منجربه انعقاد تفاهم نامه ای برای هوشمند سازی جزیره کیش و پایلوت برای ایران هوشمند اشاره داشت و افزود:  اقدامات ارزشمندی در خصوص ایجاد و توسعه شبکه فیبر نوری با طول ۳۲ کیلومتر در دریا و ۱۰۰ کیلومتر داخل و کیش و فیبر نوری رفت و برگشت پشتیبان به سرزمین اصلی انجام شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در رابطه با راه اندازی ۵جی در کشور گفت: بر خلاف ۴ جی به دلیل همسو نبودن  نگاه ها با تاخیر زیاد وارد کشور شد؛ که با ارکان تصمیم گیری در سطح کلان به این ضرورت رسیدند که ۵جی به سرعت عملیاتی شود از این رو باید از این فرصت ها بهره لازم را برد و در جهت رفع موانع جدید تلاش کنیم. 

شایان ذکر است در این جلسه معاونین سازمان منطقه آزاد کیش در حوزه های مربوطه و مشکلات موجود گزارشی ارائه شد تا توسط نمایندگان فراکسیون مجلس پیگیری و مرتفع شود.

در این نشست سید محمدرضا مداح مشاور و مدیرکل حوزه ریاست و شماری دیگر از مدیران سازمان منطقه آزاد حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز