خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح تدوین برنامه راهبردی جزیره هوشمند کیش

asdasd
کد خبر : ۹۸۱۴۷۰

تفاهم نامه ایجاد و گسترش زمینه های همکاری مشترک میان سازمان منطقه آزاد کیش و دانشگاه تهران به منظور استقرار شهر هوشمند در این منطقه به امضا رسید

به گزارش ایلنا: با حضور غلامحسین مظفری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و محمود نیلی احمد آبادی، رئیس دانشگاه تهران؛ یکشنبه 20 مهر در تهران، تفاهم نامه"همکاری مشترک جهت استقرار شهر هوشمند در جزیره کیش" با هدف ایجاد بستر و توسعه همکاری های مشترک، سرمایه گذاری، مطالعات و تحقیقات کاربردی فناورانه برای استقرار شهر هوشمند در این منطقه منعقد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این جلسه با بیان این که استقرار دانشگاه تهران در جزیره کیش به عنوان یک الگو و آغاز فعالیت های جدید برای کارهای خلاقانه و توسعه کیش نقش موثری را ایفا می کند گفت: با ایجاد ظرفیت ها و امکانات جدید شرایط پذیرش دانشجویان از داخل و خارج از کشور در این منطقه فراهم شده است.

مظفری نقش دانشگاه تهران را در زمینه های فناورانه و نوآورانه مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: افتتاح مرکز نوآوری کیش یکی از ظرفیت های قابل توجهی برای سرعت بخشیدن به همکاری های این دو مجموعه در حوزه فعالیت های مجازی و هوشمند سازی است.

وی در رابطه با این که "پتانسیل ها و زیرساخت های: اقتصادی، گردشگری و علمی" این منطقه می تواند در سطح کشور به عنوان یک پایلوت معرفی شود افزود: تحقق یافتن این مهم نیازمند به برنامه ریزی در حوزه های زیر ساخت فرهنگی، آماده سازی بخش های مختلف و تهیه سند راهبردی هست که می تواند بر سرعت بخشیدن این فعالیت ها تاثیر گذار باشد.

محمود نیلی احمد آبادی، رئیس دانشگاه تهران در ادامه این جلسه بر لزوم اهمیت همکاری با مرکز نو آوری و شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش جهت پیوستن به دانشگاه های نسل 3و4 اشاره داشت و گفت: ضمن محقق شدن کارهای نوین در دانشگاه تهران؛ جزیره کیش باید به سمت توسعه و پیشرفت حرکت کند.

نیلی احمد آبادی با بیان این که جزیره کیش می تواند به عنوان یک برند "شهر هوشمند" در سطح کشور مطرح شود افزود: با امضای سند تحول دیجیتال میان سازمان منطقه آزاد کیش و وزارت ارتباطات؛ جزیره کیش توانسته است گام های موثری در حوزه ارتباطات دیجیتالی بردارد.

شایان ذکر است: هدف از امضای این تفاهم نامه "ارایه طرح تدوین برنامه راهبردی جزیره هوشمند کیش، برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، همایش های ملی و بین المللی مشترک در رابطه با کیش هوشمند، حمایت از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی دانشگاه و حمایت از تجهیز آزمایشگاه ها و فضاهای آموزشی دانشگاه و تاسیس دفتر کیش هوشمند در محل دانشگاه تهران" است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز