خبرگزاری کار ایران

در اختتامیه بیست و دومین سمپوزیوم فولاد ۹۸ مطرح شد:

سرعت بخشیدن به فعالیت‌های صنعت فولاد ایران در کیش

asdasd
کد خبر : ۹۷۹۳۴۱

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: انعقاد تفاهمنامه همکاری میان مرکز نو آوری کیش و انجمن فولاد ایران موجب تکمیل زنجیره تولید و ایجاد ارزش افزوده قابل توجهی در این منطقه خواهد شد

به گزارش ایلنا؛ در آئین اختتامیه بیست و دومین سمپوزیوم فولاد ایران که با حضور مدیرعامل، معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، رئیس هیئت مدیره انجمن آهن و فولاد ایران، فعالین این حوزه، پژوهشگران، دانشجویان و بخش خصوصی، چهارشنبه 16مهر در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش، سالن خلیج فارس برگزار شد.

غلامحسین مظفری با بیان این که با تمام سختی های ناشی از شیوع بیماری کرونا اهتمام ویژه بر اجرای پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی آئین اختتامیه بیست و دومین سمپوزیوم فولاد ایران برگزار شد گفت: باید در انجام وظایف محوله به گونه ای عمل کنیم که ادامه دهنده راه شهدا و عزیزانی باشیم که از جان خود گذاشتند تا امنیت و آرامش در این کشور برقرار شود و امروز شاهده تحولات علمی و پژوهشی در حوزه صنعت فولاد ایران هستیم.

مظفری برگزاری نشست های تخصصی سمپوزیوم فولاد ایران با محوریت "چالش های موجود در تامین مواد اولیه، تجهیزات، دانش فنی و توسعه زیر ساخت ها در رقابت پذیری محصولات فولاد" را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: امیدورایم راه کارهای ارائه شده در زمینه چالش های موجود جهت توسعه و گسترش صنعت فولاد ایران موجب هم افزایی میان انجمن فولاد  ایران و فعالین این حوزه شود.

وی افزود: با رشد و توسعه در صنایع و با اتکا به اقتصاد غیر نفتی؛ تولید فولاد کشور از مرز ۳۰ میلیون تن عبور کرده و با بیش از ۸ میلیارد دلار صادرات توانسته ایم نقش موثری در تامین نیازهای کشور ایفا کنیم.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش گفت: این صادرات نشان دهنده ظرفیت بالای کشور است و با ارائه بیش از ۱۶۰مقاله علمی و پژوهشی و با تعامل و هم افزایی با مراکز علمی دنیا و داخل کشور شاهده پیشرفت و توسعه صنعت فولاد ایران هستیم.

غلامحسین مظفری با بیان این که در بیست و دومین سمپوزیوم فولاد ایران در کیش؛ شرکت های فناوری و دانش بنیان در حوزه فولاد حضور فعال و مستمر داشتند افزود: تحقق این مهم آغاز بسیار ارزشمند و نگاه اندیشمندانه ای است که در کنار تمام فعالیت‌ها موجب شتاب گرفتن و رشد قابل توجهی در حوزه تولیدات فولاد ایران خواهد بود.

مظفری خاطر نشان کرد: منطقه آزاد کیش از نظر ظرفیت و زیر ساخت های مورد نیاز بستر مناسبی برای تمام فعالیت ها است.

وی بر اهمیت نقش شهرک تخصصی و استقرار بیش از 37 شرکت دانش بنیان و همچنین بهره مندی 120 شرکت از خدمات و تسهیلات مرکز نوآوری کیش گفت: با توجه به این که شهرک تخصصی برای شرکت های دانش بنیان که در مرکز نوآوری کیش مستقر شدند و برای تولید نیاز به زمین دارند این تسهیلات به آنان اختصاص داده خواهد شد.

غلامحسین مظفری با بیان این که در نمایشگاه فولاد ایران در کیش تفاهم نامه همکاری میان مرکز نوآوری و انجمن فولاد ایران به امضا رسید ابراز امیدورای کرد و افزود: مشارکت با دانشگاه ها و ارائه مقالات علمی و پژوهشی و حضور شرکت های دانش بنیانی که در حوزه صنعت فولاد فعالیت دارند؛ می تواند پیوندی میان جزیره کیش و مجموعه فولاد کشور در قالب شرکت های دانش بنیان باشد و این تعاملات بین المللی، تحربه حضور در بازارهای بین المللی را فراهم می کند.

مظفری گفت: در حوزه نفت و گاز مجموعه هایی در این منطقه فعالیت می کنند که در ارائه خدمات فنی و مهندسی جز 4 کشور برتر در دنیا هستند.

وی در خصوص جلوگیری از فروش و صادرات مواد خام به خارج کشور افزود: در حال حاضر از مواد خام برای تولید و فولاد سازی کشور استفاده می شود و شرکت ذوب آهن اصفهان از جمله شرکت های فعال در حوزه صنعت فولاد است که در ریل قطارهای پر سرعت و مترو به تولید انبوه رسیده است.

شایان ذکر است در مراسم اختتامیه بیست و دومین سمپوزیوم فولاد ایران با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و اعضای هیئت مدیره انجمن آهن و فولاد ایران، از برترین های صنعت فولاد که بر اساس سیاست های این انجمن 4 نفر به عنوان برترین های سال "مدیر برگزیده، مدیر خصوصی برگزیده، کارشناس برگزیده و استاد برگزیده صنعت" با رای گیری از سوی اعضای هیئت مدیره انجمن آهن و فولاد ایران انتخاب شده بودند تقدیر و قدردانی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز