خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد:

نگرانی جدی فروشندگان و خریداران در جزیره کیش از نوسانات قیمت ارز

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۵۷۶

افزایش قیمت ارز باعث شده تا فروشندگان مرکز تجاری جزیره کیش نتوانند جنس تازه‌ای برای فروشگاه خود تهیه کنند و امروز هر فروشنده‌ای هر جنسی دارد بهمن و اسفند سال گذشته خریداری کرده است.

مجتبی دلجو مدیرعامل مرکز تجاری جزیره  کیش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به تاثیر ویروس کرونا بر رونق بازار کیش گفت: بعد از آنکه از ابتدای خرداد اجازه پروازها به جزیره کیش صادر شد وضعیت بازار بهتر شده است و خرید و فروش نیز به نسبت خوب انجام می‌شود. البته در کنار همه مسائل، پروتکل‌های بهداشتی نیز از سوی فروشندگان و خریداران رعایت می‌شود.

وی ادامه داد: در ورودی و خروجی مرکز تجاری کیش نگهبانان و ناظران بهداشتی حضور دارند و از مشتریان و مالکان می‌خواهند که حتما ماسک داشته باشند و روزانه حدود 5000 نفر به این مرکز وارد می‌شوند و اگر کسی ماسک نداشته باشد در جلوی در ماسک به قیمت دولتی به وی داده می‌شود. حدود 95 درصد مراجعان اعم از فروشندگان و خریداران پروتکل‌ها را کاملا رعایت می‌کنند.

دلجو افزود: آنچه که امروز باعث نگرانی فروشندگان و خریداران شده است، قیمت دلار و ارز است و این افزایش باعث شده تا فروشندگان نتوانند جنس تازه‌ای برای فروشگاه خود تهیه کنند و امروز هر فروشنده‌ای هر جنسی دارد بهمن و اسفند سال گذشته خریداری کرده است و بعد از تعطیلی که به دلیل کرونا در اسفند و فروردین ایجاد شد امکان تهیه کالا برایشان فراهم نشد البته فعلا کالایی که به مشتری عرضه می‌کنند را در فروشگاه دارند.

وی با اشاره به اینکه اکثر کسانی که وارد کیش می‌شوند علاقه و تقاضا دارند تا کالای خارجی بخرند، گفت: سازمان منطقه آزاد کیش تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات فروشندگان و تسهیل ورود کالا به کیش انجام داده است ولی مشکل این است که اکثر فروشندگان توان خریدشان پایین آمده است و در شش ماهه گذشته غرفه‌داران به ندرت خرید جدیدی انجام داده‌اند.

دلجو با اشاره به اینکه در شش ماهه دوم سال امکان حضور مسافران در کیش بیشتر است، گفت: در شهریور ماه بالغ بر 80 هزار نفر مسافر در کیش تردد کردند همانطور که در کیش پروتکل‌ها اجرا می‌شود از مسافران نیز توقع داریم که در هنگام حضور در جزیره، پروتکل‌ها را رعایت کنند. همچنین ما هر شب قرعه‌کشی‌هایی به صورت آنلاین در مرکز تجاری کیش انجام می‌دهیم جوایز نقدی از 100 هزار تومان به بالا تا یک دستگاه خودرو به مشتریان اهدا می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز