خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره بهزیستی کیش اعلام کرد :

حمایت از مددجویان حوزه بانوان و توانبخشی مددجویان در کیش

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۱۸۵

۲۰۰ نفر به عنوان مددجو حوزه بانوان و توانبخشی تحت پوشش اداره بهزیستی کیش هستند

به گزارش ایلنا، شقایق کهورزاده رئیس اداره بهزیستی کیش گفت: از تعداد۲۰۰نفر مددجو تحت پوشش ۵۷ نفر به عنوان  زن سرپرست خانوار یا زن بد سرپرست هستند و سایر این افراد دارای معلولیت های جسمی ـ حرکتی ـ اعصاب و روان ـ ذهنی ـ گفتاری ـ اتیسم ـ چند معلولیتی ـ ناشتوا و نابینا می باشند که هرکدام از این معلولیت ها پس از بررسی در کمیسیون پزشکی به درجات خفیف ـ متوسط ـ شدید و خیلی شدید تقسیم بندی می شوند.

رئیس بهزیستی با اشاره به خدماتی که این مددجویان تحت پوشش دریافت می کنند اظهار داشت: برای گروه زنان تحت سرپرست خانوار و بد سرپرست بصورت مستمری از محل افزایش هدفمندی برقراری و برقراری مستمری از محل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین کمک های موردی از مشارکت های مردمی  به صورت بسته های حمایتی تعلق می گیرد.

وی اضافه کرد: هزینه های کمک درمانی ـ تحصیلی و دانشجویی ـ تهیه لوازم ضروری خانه و همچنین کمک های وام به صورت وام های اشتغال زایی از محل اعتبارات به صورت بلاعوض یا معرفی به بانک می باشد.

کهور زاده بخشی دیگر از خدمات و حمایت های مردمی را شامل مناسب سازی معلولین ـ کمک هزینه پوشینه ـ تامین وسایل کمک توانبخشی معلولین ـ کمک هزینه توان پزشکی ـ تحصیلی و دانشجویی ـ کمک هزینه بهداشتی به معلولین ضایعه نخاعی  همچنین کمک هزینه های درمانی  صدور دفترچه همچنین تحویل ارزاق عمومی و مواد غذایی از محل  مشارکت های مردمی عنوان کرد.

این مقام مسئول در کیش با تشریح خدمات به مددجویان از زمان شیوع ویروس "کرونا" گفت: با حمایت خیرین محترم جزیره و سازمان منطقه آزاد کیش توانستیم به مددجویان تحت پوشش این اداره بسته های حمایتی مواد غذایی و بهداشتی ـ کمک های نقدی و غیر نقدی شامل لوازم ضروری خانه اهدا کنیم.

رئیس اداره بهزیستی کیش در ادامه  به خدمات اورژانس اجتماعی  از طریق شماره 123 تیم سیار و مرکز در جهت مداخله در همسر آزاری ـ کودکان کار و خیابانی ـ دختران و پسران فراری  همچنین می توان خدمت به افراد دارای  اختلال هویت جنسی ـ اخنلافات حاد خانوادگی ـ ارائه خدمات به زوجین متقاضی طلاق ـ معلول آزاری ـ سالمند آزاری را نام برد.

کهور زاده در پایان خدمات در حوزه پیشگیری را بسیار مهم و با اهمیت دانست و بیان کرد: در ایام شیوع ویروس "کرونا" ما خدماتی را با کمک تیم های همیاران حامیان راه زندگی انجام گرفته است که تهیه و توزیع  بسته های حمایتی و مواد ضد عفونی کننده به صورت پیوسته بین اقشار کم در آمد و بی بضاعت ـ اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی بدلیل افزایش استرس و اضطراب ناشی از انتقال  ویروس "کرونا" روانشناسان اداره بهزیستی  اقدام به ارائه مشاوره تلفنی به افراد دارای اضطراب ـ مشکلات خانوادگی ـ نحوه برخورد با فرزندان ـ در ارتباط  با تکالیف مدرسه همچنین با برنامه رادیویی تلفنی نیز راهکارهای مناسب به خانواده های محترم در خصوص شرایط قرنطینه و پیشگیری از آسیب های روانی ارائه می‌شود.

 اداره بهزیستی کیش  از خیرین بزرگوار در جزیره کیش خواست به دلیل ادامه شیوع بیماری ویروس "کرونا" مانند همیشه با نیت خالصانه و قلبی پر مهر و محبت کمک های نقدی و غیر نقدی خود را برای یاری رساندن به افراد تحت پوشش به این اداره به آدرس: منطقه سفین جنب درمانگاه بوعلی اداره بهزیستی جزیره کیش تحویل دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز