خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرودگاه‌ بین ­المللی کیش در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

تشریح چگونگی اجرای استاندارد پروتکل‌های بهداشتی در فرودگاه جزیره کیش

asdasd
کد خبر : ۹۷۵۶۸۵

در بخش مسافرین شاهد استفاده 98 درصدی مسافرین از ماسک و صد در صدی پرسنل شاغل در فرودگاه هستیم.

عزت اله محمدی، مدیرکل فرودگاه‌ بین ­المللی کیش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به لزوم اجرای پروتکل‌های بهداشتی گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا  و تاثیرات آن برکشور و جهان،  با توجه به وضعیت گردشگری جزیره کیش و بالطبع کاهش حضور مسافر و گردشگر،  اقتصاد جزیره کیش تحت شعاع قرار گرفت.

وی ادامه داد: فرودگاه کیش  با تبعیت از ستاد ملی مبارزه با کرونا و شورای سلامت کیش، محدودیت‌هایی درخصوص تعداد پرواز و ورود و خروج مسافر در دوره اول شیوع این ویروس ایجاد کرد، به نحوی که تنها سه پرواز و آن هم برای جابجایی کیشوندان و با ضوابط ابلاغی از جانب سازمان منطقه آزاد کیش انجام می‌شد.

محمدی در پاسخ به رعایت پروتکل­‌های بهداشتی در فرودگاه کیش گفت: در بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فرودگاه جزیره کیش به نوعی در کشور پیش­گام بوده و تمام توان خود برای سلامت گردشگر در پروازهای ورودی و خروجی از زمانی که مسافر وارد فرودگاه شده تا زمانی که سوار هواپیما می‌شود به کار می گیرد. پس از نشستن پرواز ، اتوبوس‌­های حمل مسافر جهت انتقال مسافرین به ترمینال، با کاهش ظرفیت اتوبوس‌ها از 80 نفر به 40 نفر ؛ اقدام به جابجایی مسافرین می‌­کنند.

وی ادامه داد: مسافران قبل از ورود به ترمینال از یک تونل ضدعفونی عبور کرده و در هنگام ورود به سالن ­باید  ماسک بر روی صورت داشته باشند و در صورت همراه نداشتن، جهت تهیه ماسک توسط ماموران کنترل و نظارت مستقر در سالن، راهنمایی می شوند. سپس در نزدیکی نوار نقاله‌ها می بایست بر روی محل­‌های مشخص شده که با فاصله دو متری تعبیه شده است بایستند تا امر فاصله­ گذاری اجتماعی رعایت شود. بعد از دریافت بار و قبل از ورود به سطح جزیره، از طریق دوربین‌های حرارت‌سنج، میزان درجه حرارت بدن مسافران اندازه­‌گیری می‌شود و حتی تاکسی‌های فرودگاه نیز قبل از مسافرگیری ضدعفونی می‌شوند.

مدیرکل فرودگاه‌ بین­‌المللی کیش افزود: ترمینال­‌های این فرودگاه و خصوصاً تجهیزات پرتماس شامل چرخ‌‌های دستی، کانترها، صندلی­‌ها و نقاله‌های حمل بار ، به صورت متوالی ضدعفونی می‌شود و در پایان هر شب، کل ترمینال‌ها به صورت کامل ضدعفونی می‌شوند. همچنین جهت رفاه حال مسافران و گردشگران گرامی، باجه‌های فروش ماسک برای مسافرینی که احیاناً ماسک ندارند و یا می‌خواهند ماسک خود را تعویض کنند و یا نیاز به مواد ضدعفونی‌کننده دارند، در سالن­‌های ورودی و خروجی تعبیه شده است.  

وی با اشاره به نظارت بر کافی‌شاپ‌های فعال در فرودگاه گفت: مواد غذایی، برابر ضوابط شورای سلامت کیش و با نظارت همکاران فرودگاه به صورت بسته‌بندی به مردم ارائه می‌شود و ظرفیت داخل کافی‌شاپ‌ها نیز کنترل می‌شود تا فاصله اجتماعی رعایت گردد.

وی با اشاره به اینکه قطعا در  فصل پاییز و زمستان به دلیل آب و هوای بهاری و فرح بخش جزیره زیبای کیش، با افزایش چشمگیر مسافر و گردشگر مواجه خواهیم شد که در این راستا تدابیر جدی‌تر و کنترل‌های سختگیرانه‌تری همراه با یک برنامه مدون برای اجرای پروتکل‌ها خواهیم داشت، گفت:  فرودگاه جزیره کیش، جزء اولین فرودگاه‌هایی بوده که پروتکل‌های بهداشتی را بر اساس دستورالعمل­‌های صادر شده از سازمان هواپیمایی کشوری اجرا کرد و افزایش آمار پرواز و مسافر در شهریور ماه نسبت به ماه گذشته، گواه این مدعاست و پیش‌بینی می‌کنیم که در شش ماهه دوم سال جاری، شاهد حضور بیشتر گردشگر در این جزیره باشیم.

محمدی افزود: طبق ارزیابی­‌های صورت گرفته، یکی از شاخص های ارزیابی در رعایت پروتکل­‌ها و دستورالعمل­‌های بهداشتی؛ استفاده مسافرین و پرسنل شاغل در ترمینال‌ها از ماسک می‌‌باشد، که در بخش مسافرین شاهد استفاده 98 درصدی مسافرین از ماسک و صد در صدی پرسنل شاغل در فرودگاه هستیم.

گفتنی است در فرودگاه کیش در شش ماهه نخست سال 98،  تعداد پروازهای ورودی 5 هزار و 625 پرواز بوده و در سال جاری این تعداد به 3 هزار و 360 پرواز کاهش یافته، همچنین تعداد پروازهای خروجی در سال گذشته، 5 هزار و 632 پرواز بوده و در سال 99 این تعداد به 3 هزار و 360 پرواز رسیده است.

ورود مسافر در سال 98 ، 725 هزار و 183 نفر بوده و در سال جاری این آمار به حدود 427 هزار مسافر رسیده است. در کل، شاهد کاهش 40 درصدی پرواز و 42 درصدی مسافر بوده­‌ایم و این مسئله به صورت طبیعی بر روی درآمد و اقتصاد فرودگاه و جزیره کیش تاثیر مستقیم گذاشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز