خبرگزاری کار ایران

مدیران بازنشسته و غیرتخصصی علت سردرگمی گردشگران و کیشوندان در جزیره کیش/ کلاف سردرگم برگزاری جشنواره‌ها در جزیره کیش

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۱۸۷

در برخی حوزه‌ها در جزیره کیش مدیرانی منصوب شده‌اند که تا به امروز دو هفته نیز در دفتر خود حاضر نبوده‌اند.

 در شرایطی که پیش بینی میشد تا مسئولین جزیره کیش برای التیام زخم‌های وارده بر پیکر گردشگری جزیره کیش و جبران بخشی از خسارت های حادث شده برای از دست دادن کسب و کار عید نوروز به واسطه شیوع بیماری کرونا، اقدام به تدوین و اطلاع رسانی در راستای برگزاری جشنواره‌ای متفاوت در تابستان نمایند متاسفانه همچنان سکوت سردی بر پیکر ستاد جشنواره ها و مناسبت‌های کیش نشسته است.

هرچند در سال های اخیر روند افول برگزاری جشنواره ها در جزیره کیش کاملاً مشهود بوده و شاید رفته رفته به عادت مبدل گردیده و البته نوع نگاه مدیران غیر هنری این حوزه به اجرای برنامه های جشنواره ها هیچ گونه تغییری را روی نداده است اما بر این باور بودیم که با پیگیری مسئولین امر و ایجاد یک فضای همه پرسی در لوای دعوت از متخصصین و صاحبنظران بومی، جشنواره امسال در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی، به جشنواره ای متفاوت و جذاب برای حضور گردشگران تبدیل گردد.

قطعاً حرکت لاکپشتی ستاد جشنواره ها که با گمانه زنی ها و شایعات متعددی نظیر واگذاری تالار شهر به بخش خصوصی برای مدت خاص در ازای تجهیز ظاهری آن همراه بوده، خود به عنوان یک روند متمایز و البته نزولی نمایان گردیده است. زیرا در گذشته که کلیت تالار شهر در اختیار ستاد جشنواره ها و سیاست های کمیته جشنواره های سازمان منطقه آزاد کیش بود از ضعف چشمگیری برخوردار بود و حال که بخشی از تعهدات آن در اختیار بخش خصوصی، آن هم بخش خصوصی خارج از جزیره کیش، قرار گرفته سرنوشت جشنواره های کیش را در هاله ای از ابهام قرار داده است.

 مادامی که استفاده از پتانسیل های جوانان فعال و شایسته جزیره کیش به عنوان شعارهای تبلیغاتی بدو ورود و یا جلوس مسئولین جزیره بوده باشد و یا صرفاً در حد یک تیتر در روزنامه ها و خبر واقع گردد، هیچ انتظاری از ایجاد، تغییر در شیرازه برنامه های فرهنگی و هنری جزیره کیش نمی توان دنبال نمود. در حال حاضر به غیر از پدیده مدیران بازنشسته، حضور برخی چهره های غیر مرتبط بر پست های تخصصی نیز از بزرگترین معضلات اداره جزیره کیش محسوب می‌گردد. جالب اینجاست که در حوزه برخی مدیریتها، چهره هایی دیده میشوند که از روز انتصابشان در سال گذشته تا به امروز، مجموعا دوهفته نیز در دفتر خود حاضر نبوده اند و این درحالیست که بسیاری از افراد لایقتر و فعالتر و البته کارآمدتر بومی جزیره کیش، آماده هرگونه همکاری با مجموعه سازمان منطقه آزاد کیش بوده و هستند و به واقع نمیدانیم که "چه اصرار و یا توصیه ایست در استفاده از برخی نامها!"

کلاف سردرگم برگزاری جشنواره ها و البته هر رویداد دیگری، قطعا به معضلاتی چون عدم توجه به جوانگرایی و عدم توجه به تخصص برای انتخاب مدیران این حوزه، بکارگیری مدیران غیر متعهد و یا مدیران بازنشسته، تنیده بوده و مادامی که راس هرم اداره جزیره کیش، به موضوعات مطرح شده، جز لبخند و فرار رو به جلو واکنش دیگری نشان ندهد، آش همان آش خواهد بود و کاسه همان کاسه...!

در حال حاضر با توجه به تقارن ماه محرم الحرام با فصل جشنواره تابستانی کیش، اگر همین امروز نسبت به برگزاری جشنواره اقدام گردد، قطعا دیر خواهد بود چه برسد به اینکه هنوز زمان شروع آن اطلاع رسانی دقیق نگردیده است.

و اما یک توصیه دلسوزانه برای متولیان امر و آن هم اینکه اگر به واقع به برگزاری جشنواره تابستانی با هر بهانه ای مانند پیک دوم کرونا، یا نداشتن بودجه کافی و... ایمان و اعتقاد قلبی ندارید، لطفا بودجه جشنواره ها را تبدیل به وسایل مراقبتی و پیشگیری مانند ماسک، ژل، شیلد، دستکش، دستگاه تشخیص کرونای دوم و از همه مهمتر کیت تشخیص کرونا "که کیش از داشتن آن در تحریم استانی قرار گرفته است، نموده و بخشی از آن را در بدو ورود گردشگران به کیش تقدیم آنها نموده و بخش دیگر رادر راستای حمایت از زیان های وارده این روزها در اختیار بخشهای خصوصی قرار داده تا حداقل، هدر دادن پول بیت المال در جشنواره های تکراری، تبدیل به یک حرکت انساندوستانه، خداپسندانه و صد البته تاثیرگذار در تداوم اقتصاد کیش و روزی کیشوندان شود .

سید محمد کریمی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز