خبرگزاری کار ایران

فعال اقتصادی کیش در گفت‌و‌گو با ایلنا:

کسبه بازار کیش با انبوهی از اجناس دپو شده مواجه هستند

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۵۳۴

یک فعال اقتصادی با بیان اینکه کسبه بازار کیش با انبوهی از اجناس دپو شده مواجه هستند، تصریح کرد: با توجه به تعطیلی شهر، کسبه بازار متحمل هزینه‌های زیاد، رکود اقتصادی و آسیب‌های جدی شده‌اند؛ از آنجایی که جزیره کیش از لحاظ راه دسترسی با سرزمین اصلی متفاوت است، مشکلات فراوانی در حوزه اقتصادی برای این افراد به وجود آمده است.

محسن روزبهانی در گفت‌و‌گو با ایلنا اظهار کرد: شرایط جغرافیایی جزیره کیش به گونه‌ای است که در تعطیلات نوروز، مسافران بسیاری به این جزیره سفر می‌کنند؛ اما با توجه به شرایط پیش آمده در ایام شیوع کرونا، سفرها و برنامه‌های مردم سرزمین اصلی و کیشوندان کنسل شد.

وی بیان کرد: مدیران سازمان منطقه آزاد کیش وستاد مقابله با شیوع کرونا با اطلاع‌رسانی، برنامه‌ریزی و هماهنگی، تدابیر لازم برای مقابله با این ویروس را ‌در نظر گرفته و موفق عمل کردند.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه جزیره کیش در استان هرمزگان، جایگاه دوم آلودگی را دارد، افزود: ستاد پیشگیری از شیوع کرونا و بهداشت جزیره، با شناسایی بیماران، مانع گسترش آلودگی آن شده و این کار بسیار مطلوب بود.

روزبهانی با بیان اینکه کیش شرایط خاصی دارد، ادامه داد: بر اساس جلساتی که گرفته شد، این بحران در جزیره کیش، به یک یا دوماه ختم نخواهد شد و حداقل تا مهرماه ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: اتمام تعطیلات نوروزی، عدم نقل وانتقال مسافر و کیشوندان توسط ایرلاین‌ها، بسته بودن مراکز خدمات گردشگری، ایام ماه مبارک رمضان، شروع دوباره کلاس‌های درس، دانشگاه وگرمای شدید تابستان و همچنین فرا رسیدن ماه محرم و... باعث رکود جزیره کیش خواهند بود.

این فعال اقتصادی کیش معتقد است: جزیره کیش از لحاظ راه دسترسی با دیگر مناطق متفاوت بوده و مشکلات فراوانی در بخش خصوصی با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی شهر به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه تاکنون بخش خصوصی کیش کمک‌های فراوانی در تمام زمینه‌ها انجام داده است، گفت: امروز حاکمیت ‌سازمان منطقه آزاد کیش باید جهت یاری به مردم و کسبه کیش ورود کند. چراغ روشنایی این جزیره در دست بخش خصوصی شامل: بازار، هتل و رستوران و اماکن تفریحی بوده و متاسفانه در حال حاضر با توجه به وجود این ویروس، خاموش است.

روزبهانی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط بحرانی بخش خصوصی، لازم است سازمان منطقه آزاد، ‌مساعدت‌هایی در بخشش شرکت آب و برق، بازپرداخت وام، مالیات‌ها، لیست بیمه بازارها،‌ انجام دهد؛ زیرا بحران کیش جدی و غیرقابل جبران بوده و تعطیلی ایام نوروز ضرر زیادی به بخش خصوصی وارد کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز