خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و مسکن صنایع کیش؛

کیش الگویی برای سرزمین اصلی است/ بخش خصوصی در شرایط ناگوار همیشه حضوری فعال دارد

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۴۳۹

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و مسکن صنایع کیش از کنترل شیوع ویروس کرونا در کیش خبر داد و عنوان کرد: این موضوع می‌تواند الگویی برای سرزمین اصلی باشد.

نصرالله حاتمی در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص مدیریت ویروس کرونا در کیش گفت: بعد از شیوع ویروس کرونا، مظفری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، ستاد سلامت کیش تشکیل و تصمیماتی در جهت جلوگیری از شیوع این ویروس گرفته شد.

مالک شرکت‌ چایلاق کیشوانای کیش ادامه داد: بر این اساس، برنامه‌ای با همکاری فعالان اقتصادی، اجتماعی وهنری کیش تدوین شده که در ابتدای کار، از ورود گردشگران با توجه به فصل مساعد گردشگی و تفریحی کیش، جلوگیری شد تا از بروز فاجعه انسانی جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: با تعطیل شدن هتل‌ها، بازارها، رستوران‌ها، ایرلاین‌ها و سایر صنوف و همچنین دانشگاه‌ها، مدارس، نماز جمعه و اجتماعات و نیز با استریل کردن کلیه اماکن عمومی و خیابان‌ها و ترمینال‌های بندری و فرودگاهی، بخش سلامت کیش توانست زنجیره شیوع ویروس را کنترل و به حداقل برسانند که این موضوع می‌تواند الگویی برای سرزمین اصلی باشد.

مالک شرکت‌های آذرکوشک ارومیه و آذربرین در مورد بخش خصوصی این جزیره گفت: بخش خصوصی کیش همواره در شرایط بد و نامناسب اقتصادی، اجتماعی و رخدادهای ناگوار، در صحنه حضور فعال داشته و توانسته با همدلی، همکاری، حمایت و پشتیبانی از ارکان حاکمیت جزیره کیش، نقش مهمی ایفا کند.

 حاتمی ادامه داد: در این راستا بخش خصوصی با تشکیل ستاد مجازی برای حمایت و پشتیبانی با مساعدت تشکل‌های صنفی و بخش خصوصی کیش، دارو، تب‌سنج و لوازم مورد نیاز کادر درمانی کیش و داروی مورد نیاز برای مداوای تعداد یک صد نفر را از کشور آلمان و امارات تهیه و در اختیار بیمارستان و بخش سلامت کیش قرار داده و همچنین با مشارکت سازمان منطقه آزاد کیش نسبت به خریداری دستگاه تست ویروس و کیت تست ویروس کرونا اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا تمام کشورهای جهان را با مشکلات اقتصادی و اجتماعی روبه‌رو کرده است، افزود: جهت برون رفت از مشکلات ناشی از بیماری کرونا، راهکارهای منطقی، اساسی و در بعضی موارد مسکنی وجود دارد.

حاتمی ادامه داد: اولین گام تشکیل ستاد، انجام کار کارشناسی به منظور تعیین کمیت آسیب‌های وارده به صنوف و اقشار مختلف جزیره بوده است. همچنین استفاده از پرداخت بیمه بیکاری پرسنل شاغل در جزیره با تسریع در روند پرداخت می‌‎تواند بخشی از مشکلات نیروهای انسانی شاغل درکیش را جبران کند.

عضو هیئت امنای جامعه هتلداران کیش ادامه داد: ارائه تسهیلات اعتباری با بهره کم به فعالان اقتصادی جهت جبران آسیب‌های دیده شده در بخش‌های اقتصادی، می‌تواند به صورت یک پیشنهاد مطرح شود و

وی ادامه داد:‌ همچنین استفاده از ابزارهای حاکمیت در تعدیل، گذشت و ارائه فرصت و بخشش در اجاره اماکن، بازار و غرفه‌های تحت مالکیت حاکمیت را می‌توان پیشنهاد کرد. اگر دولت مانند دیگر کشورها به خصوص کشورهای همسایه، بسته‌های حمایتی برای مردم داشته باشد، می‌تواند در جزیره زیبای کیش که بیشترین آسیب اقتصادی را در مقایسه با کل کشور ایران به دلیل همزمانی با فصل گردشگری دیده است، مشکل گشای کیشوندان باشد.

وی اظهار کرد: همکاری متقابل بخش خصوصی جهت تشکیل صندوق اجتماعی به منظور مساعدت به قشر آسیب پذیر جامعه و فاقد بیمه تامین اجتماعی نیز می‌توان به عنوان یک پیشنهاد ارائه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز