خبرگزاری کار ایران

اعلام آمادگی برای تأمین مالی پروژه‌های بخش خصوصی در منطقه آزاد کیش

asdasd
کد خبر : ۸۹۳۲۴۴

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش، از آمادگی این سازمان برای تأمین مالی پروژه‌های اقتصادی بخش خصوصی با استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه خبر داد.

به گزارش ایلنا، رئیس ستاد اقتصادی مبارزه با کرونای سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به لزوم تلاش همگانی برای تحقق جهش تولید در سال جاری، گفت: سازمان منطقه آزاد کیش در راستای حمایت از فعالان اقتصادی، در نظر دارد با استفاده از پتانسیل‌های بازار سرمایه، به تأمین مالی بخش خصوصی کیش کمک کند.

ناصر آخوندی افزود: با توجه ظرفیت صدها هزار میلیارد تومانی صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک  فعال در بورس، این آمادگی وجود دارد تا با مشارکت این صندوق‌ها سرمایه لازم برای بخش خصوصی کیش از طریق بازار سرمایه تأمین شود.

‎ناصر آخوندی با اشاره به مذاکرات انجام شده در این زمینه با گروه خدمات بازار سرمایه سهم آشنا اظهار کرد: در پی درخواست این مجموعه تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار، با ایجاد نمایندگی این گروه خدمات بازار سرمایه در جزیره کیش موافقت شد و مقرر شد این نهاد مالی فعال در بازار سرمایه با توجه به نیازها و موضوع فعالیت بخش خصوصی، ابزارهای تأمین مالی متناسب با هر پروژه را طراحی و پس از اخذ مجوزهای لازم از سازمان بورس به تأمین مالی آنها مبادرت ورزد.

‎او تأمین مالی سریع، ارزان و شفاف را از مزایای بازار سرمایه دانست و تصریح کرد: باوجود سرمایه بیش از  صد هزار میلیارد تومانی صندوق‌های بورسی، افزایش سقف تأمین مالی با توجه به مشخصات پروژه از دیگر مزایای بورس است.

‎معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش تفاهم با این گروه مالی را در شرایط بحرانی کنونی برای حمایت از فعالان بخش خصوصی ضروری دانست و اعلام کرد: درعین‌حال ۲ نهاد مالی دیگر نیز درخواست خود مبنی بر ارائه خدمات مالی و بازار سرمایه‌ای به فعالان اقتصادی کیش ارائه کرده‌اند که در صورت تأیید، در این منطقه خدمات ارائه می‌دهند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز