خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور راهنمایی و رانندگی جزیره کیش در گفت‎وگو با ایلنا؛

مسافران قبل از سفر به کیش از سلامت خودرو مطمئن شوند

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۳۳۰

رئیس پلیس راهور راهنمایی و رانندگی جزیره کیش با اشاره به کاهش محدودیت‎های تردد خودروها در کیش گفت: از تمام مسافران تقاضا داریم که قبل از سفر به این جزیره از سلامت خودروهایشان مطمئن شوند.

بهرام ایمانی‎نسب در گفت‎وگو با خبرنگار ایلنا، برعهده داشتن صفر تا صد قوانین راهنمایی و رانندگی در کیش را از شاخصه‎های اصلی این جزیره بیان کرد و گفت: رعایت حق تقدم در میادین و گذرگاه‎ها، عدم استفاده از بوق و یا هرنوع وسیله بلندگوی دیگر، آرامش و امنیت ترافیکی خودروها، عدم رانندگی در خارج از خطوط  در کیش به طور محسوس لمس می‎شود درحالی که در سرزمین اصلی به طور جدی به آن پرداخته نمی‎شود.

وی درخصوص احتمال بروز تخلف از سوی گردشگران گفت: قوانین راهنمایی و رانندگی طوری در جزیره کیش اعمال و رعایت شده است که مسافر بعد از ورود به آن تحت تاثیر قرار گرفته و ناخوداگاه تابع آن خواهد شد که قابل قیاس با سرزمین اصلی نیست.

وی با اشاره به نبود چراغ راهنمایی و رانندگی در کیش ادامه داد: در سرزمین اصلی چراغ راهنمایی و رانندگی بحث اولویت حق تقدم را تعیین می‎کند درحالی که در جزیره کیش با توجه به نهادینه شدن حق تقدم در میادین، بزرگراه‎ها و گذرگاه‎ها استفاده از چراغ راهنمایی و رانندگی را سلب کرده است.

ایمانی‎نسب برخی از ناهماهنگی‎های موجود در کیش را ناشی از افزایش جمعیت و خودرو بیان کرد و افزود: براساس مجوزاتی که گمرک و سازمان منطقه آزاد کیش صدور کرده است، ممنوعیتی در مورد ورود خودرو به کیش ایجاد نشده است، اما کسانی که مقررات را رعایت نکنند مورد اخطار قرار خواهند گرفت.

رئیس پلیس راهور راهنمایی و رانندگی جزیره کیش، تعامل دوسویه بین کیشوندان و پلیس راهنمایی و رانندگی را رضایت بخش بیان کرد و گفت: بسیاری از مردم شخصا به تذکر و گوشزد کردن خطاهای رانندگی به همدیگرمی‎پردازند که  امیدواریم که در سرزمین اصلی نیز این اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه چیزی حدود 19 هزار خودرو متعلق به کیش و بیش از 4 هزار خودرو از سرزمین اصلی به صورت دائم و موقت درحال تردد دراین جزیره هستند، در خصوص سلامت خودروها گفت: مرکز معاینه فنی در جزیره کیش وجود دارد و سلامت خودروها را کنترل می‎کند و در بحث  مکانیزه بودن معاینه فنی خودروهای سنگین با سازمان منطقه آزاد مکاتبه کردیم که در حال پیگیری هستند تا مرکزی برای کنترل معاینه فنی این ن.ع خودروها را نیز در کیش راه اندازی  کنیم.

ایمانی نسب با بیان اینکه گردشگران و مسافران قبل از سفر سلامت خودرو خود را کنترل کنند، ادامه داد: با توجه به کاهش محدودیت‎های تردد در کیش از مسافران گرامی تقاضا دارم که قبل از سفر علاوه بر چک کردن سلامت خودرو و بیمه نامه‎های آن قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند، زیرا تخلف‎ها با دوربین های مختلف ضبط خواهند شد.

وی ادامه داد: همچنین رانندگان قطعات اولیه از جمله تسمه دینام، روغن ترمز، فیوزها،لنت ترمز و  غیره را همراه داشته باشند، زیرا در صورت بروز مشکل فنی برای خودرو در یافتن مکانیک و قطعات مورد نیاز با مشکل مواجه خواهند شد ضمن آنکه هزینه‎های بسار سنگینی را نیز تقبل خواهند کرد.

 ایمانی نسب با بیان اینکه در زمان خروج خودروها از کیش توسط اجراییات گمرک عدم خلافی خودرو صادر خواهد شد گفت:‌ مسافران توجه داشته باشند که جریمه کردن خودروهای کثیف یکی از مسائلی است که در جزیره به آن پرداخته می شود زیرا به لحاظ زیبایی منظری این جزیره را تحت تاثیر قرار می‎دهد.

رئیس پلیس راهور راهنمایی و رانندگی جزیره کیش با اشاره به اینکه در ورودی بندرگاه‎ها با بروشورهایی بایدها و نباید‎های راهنمایی و رانندگی در کیش به روئیت مسافران می‎رسد گفت: با توجه به اینکه در جزیره کیش از سواری نیسان تیدا تا خودروهای گرانقیمت وخاص وجود دارد،بنابرین از مسافران عزیز تقاضا داریم نهایت قوانین ومقررات راهنمایی ورانندگی را رعایت کنند تا درصورت بروز حادثه مقصر حادثه نباشند؛ زیرا بیمه نامه شخص ثالث آنها جوابگوی قیمت تعمیر خودروهای خاص موجود در جزیره نخواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز