خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش در همایش مدلینگ ساختمان:

جزیره کیش می تواند پایلوت اجرای طرح های نوین در کشور باشد

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۶۹۶

علی مقدس زاده در همایش مدلینگ ساختمان گفت: جزیره کیش به واسطه ظرفیت های منحصر بفرد می تواند محل اجرای طرح های نوآورانه کشور در زمینه های مختلف باشد.

به گزارش ایلنا؛ در این نشست که با حضور مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش، مشاور راهبری و مدیر فنی و زیربنایی دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و جمعی از اساتید و فعالان عرصه صنعت ساخت و ساز و ساختمان در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد علی مقدس زاده با تشریح مزیت های فرهنگی، اجتماعی و شهری کیش مانند نداشتن ترافیک، جمعیت کم، نداشتن چراغ قرمز، و دارابودن سرانه فضای سبز برای هر نفر ١٢ برابر متوسط سرزمین اصلی و 7 برابر متوسط سرانه فضای سبز شهری در کشورهای اروپایی، قطب اصلی گردشگری کشور است.

وی افزود: ساختار مدیریتی سازمان منطقه آزاد کیش همانند دولتی کوچک ساز و کار ساده تری و چابک تری دارد که باعث می شود سرعت و سهولت بیشتری در ارائه خدمات و انجام وظایف محوله داشته باشد.

مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش تصریح کرد:  ظرفیت های خوب  کیش برای میزبانی از سمینارها ورویدادهای تخصصی ملی و بین المللی در حوزه های مختلف  می تواند کیش را به عنوان پایلوت در اجرای بسیاری از برنامه ها و طرح ها در کشور معرفی کند.

مقدس زاده  با اشاره به جمع آوری پسماند روغن های خوراکی برای اولین بار در جزیره کیش که در سرزمین اصلی دور ریخته می شود و به عنوان یک تهدید زیست محیطی مطرح است ؛ افزود: در جزیره کیش با مشارکت بخش خصوصی این روغن های مصرف شده را پس از جمع آوری به عنوان یک محصول صاداراتی به کشورهای اروپایی ارسال و طی یک فرآیند در این کشورها تبدیل به بیوگازوئیل می شود.

وی با بیان اینکه جزیره کیش این قابلیت را دارد تا در زمینه های مختلف الگویی برای کشور باشد،؛ افزود: کیش می تواند قطب توسعه اقتصادی کشور محسوب شود و هر اقدامی که در این جزیره منطبق با منافع ملی و در جهت توسعه اقتصادی انجام شود می تواند به دیگر شهرهای سراسر کشور  تسری یابد.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری همایش مدلینگ ساختمان در جزیره کیش گفت : برگزاری این گونه همایش های تخصصی و اجرایی شدن طرح های ارایه شده می تواند در کاهش هزینه و زمان و افزایش کیفیت و ارتقاء صنعت ساختمان در کشور نقش موثری داشته باشد؛ افزود امروزه کشورهای پیشرفته دنیا در حوزه ساخت و ساز در حال عبور از نسل ۶ و ورود به نسل ۷  هستند در حالیکه ما همچنان از نسل سوم ساخت و ساز بهره می بریم. 

وی ابراز امیدواری کرد  با استفاده از ظرفیت های جزیره کیش و تحقق مطالب علمی که در این همایش استفاده می شود شاهد رشد و ارتقاء این صنعت در کیش باشیم.

مدیرعامل شرکت عمران، آب وخدمات منطقه آزاد کیش گفت: امروزه در دنیا با استفاده از فن آوری های پیشرفته تولید قطعات پروژه های ساختمانی، در یک مرکز تولیدی انجام می شود و پس از ساخت قطعات با بهره گیری از سیستم کدینگ به محل احداث پروژه منتقل شده و با انجام اتصالات، به سرعت تبدیل به محصول نهایی پروژه عمرانی مورد نظر می شود و در چنین شرایطی، خبر احداث یک هتل طی کمتر از دو ماه روی سایتهای خبری قرار می گیرد.

مهندس رعیتی مدیر فنی و امور زیر بنایی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز در این نشست با تقدیر از مدیریت شهری جزیره کیش و تلاشهای مدیران شرکت عمران، آب و خدمات در کنترل بحران های بارندگی هفته های اخیر افزود: کیش چهارمین شهر پربارش کشور در دوشنبه هفته گذشته بود که به خوبی در برابر تمامی عوارض طوفانها و بارش های تند و فراوانی که طی کمتر از سه ماه اخیر پنج برابر دوازده ماه گذشته بود مدیریت شد و کیش در این زمینه نیز در مقایسه با سایر نقاط پر بارش کشور منحصر به فرد و مثال زدنی عمل کرد.

وی با اشاره به اینکه سرانه مصرف مصالح در کشور ما 8 برابر سرانه مصرف روز دنیاست افزود: انرژی در بهترین ساختارهای ما تا 45 درصد اتلاف دارد.

رعیتی با اشاره به اینکه مناطق آزاد کشور وسعت سرزمینی کمی دارند اما آمار ساخت و ساز در آن ها بالاست به بودجه سرانه سالیانه این مناطق اشاره کرد و افزود: مناطق آزاد نسبت به سرزمین اصلی در زمینه ساخت وساز پیشرو  هستند و 7 دانشگاه معتبر کشور 7 منطقه آزاد را برای اجرای پروژه های خود انتخاب کرده اند که برگزاری این سمینار و بزودی اجرای پروژه های عمرانی در کیش با بهره گیری از ظرفیتهای BIM اولین طرح مورد نظر است.

وی تاکید کرد: تنها راهی که می توانیم با وجود موانع فاصله خود را با صنعت روز دنیا در این حوزه کم کنیم استفاده از نرم افزارهای پیشرفته در صنعت ساختمان است .

مدیر فنی و امور زیر بنایی دبیرخانه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی همچنین از برگزاری «همایش ملی میراث معماری کرانه ساحلی جنوب ایران» همراه با اعطای جایزه ای با عنوان « جایزه حریره» به اثر برتر معماری جنوب کشور، سواحل خلیج فارس و دریای عمان به صورت سالانه خبرداد.

دکتر محمد معزالدین مشاور دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز در این نشست یکی از وظایف مهم دبیرخانه مناطق آزاد کشور را پایلوت سازی سیاست ها و راهبردها عنوان کرد و افزود: منطقی سازی بودجه جاری و عمرانی مناطق آزاد یکی از مهمترین و پیچیده ترین مباحثی است که قدم هایی در راستای پیگیری آن برداشته شده و باید با کمک مناطق آزاد وفعالان صنعت ساختمان در این زمینه پیش برویم.

دکتر سعید بنی هاشمی استادیار طراحی وساخت دانشگاه کانبرای استرالیا و دکتر حداد عضو کمیته فنی شورایعالی  مناطق آزاد از دیگر سخنرانان این همایش بودند.

گفتنی است مدلسازی اطلاعات ساختمان یا BIM حرکتی رو به جلو، از ساختار طراحی به سبک آنالوگ، به سمت دیجیتال است که اساس مدلسازی بر داده‌های اصلی‌ استوار بوده در حالیکه طراحی ساختمان درروش سنتی تا حد زیادی متکی بر نقشه‌های دوبعدی بود. مدل‌سازی اطلاعات ساختمان باعث گسترده تر شدن این روش یعنی افزایش سه بعد فضایی اولیه (عرض، ارتفاع و عمق) به عنصر زمان، به عنوان بعد چهارم (۴D) و عنصر هزینه به عنوان بعد پنجم (۵D) میگردد  بنابراین BIM چیزی بیش از هندسه را پوشش می دهد. کما اینکه روابط فضایی، تجزیه و تحلیل نور، اطلاعات جغرافیایی و مقدار و خواص اجزای ساختمان نیز جزئی از آن محسوب میگردد.

ابزار چند بعدی سازی یا اطلاعات مدل سازی ساختمان (BIM) شامل ایجاد مدل های بصری از ساختمان است که بخش مدیریتی در طول تمامی مراحل پروژه اعم از: پردازش داده ها، طراحی و مراحل اجرای ساختمان جریان خواهد داشت. به طور معمول استفاده از BIM به عنوان یک نرم‌ افزار مدل سازی پویا در کار ساختمان برای افزایش بهره وری، صرفه جویی در هزینه ها در کایه مراحل بسیار مفید واقع شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز