خبرگزاری کار ایران

در جشن ششمین سالگرد افق کوروش اعلام شد:

حضور افق کوروش در 343 شهر ایران / تعداد کارکنان افق کوروش از 12 هزار نفر عبور کرد

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۶۴۳

در جشن ششمین سالگرد افتتاح فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش از تلاش و زحماتِ همکاران پرتلاش این شرکت در سراسر کشور در جهت پیشبرد اهداف شرکت قدردانی گردید و با اشاره به حضور فعال این فروشگاه در 31 استان کشور و 343 شهر ایران، بر پیشبرد اهداف عالیه و دستیابی به چشم انداز شرکت برای حضور در فهرست 250 خرده فروش برتر دنیا تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش، جشن ششمین سالگرد افتتاح فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش با حضور مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره، اعضای هیات مدیره، معاونین و همکاران ستاد مرکزی این شرکت در هتل بزرگ ارم برگزار شد.

در  ابتدای این مراسم، امیرخسرو فخریان مدیرعامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش ضمن تبریک ششمین سالگرد افتتاح فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش و قدردانی از تلاش و زحمات همکاران در جهت پیشبرد اهداف شرکت، گزارش مختصری از روند فعالیتها و دستاوردهای این فروشگاه ارائه داد.

وی افزود: تعداد شعب فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش در پایان سال گذشته 1104 شعبه بود اما هم اکنون تعداد شعب افق کوروش به بیش از 1700 شعبه رسیده و این شرکت موفق شده که تا کنون با افتتاح شعبه در 83 شهر در بیش از 343 شهر ایران حضور فعال داشته باشد.

مدیرعامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش ادامه داد: تعداد پرسنل فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش طی یک سال گذشته به بیش از 12 هزار نفر رسیده و تعداد مشتریان افق کوروش نیز به 555 هزار مشتری در روز ارتقا پیدا کرده و فروش ناخالص شرکت نیز با حدود دو برابر افزایش به 1009 میلیارد تومان رسیده است.

فخریان ضمن تأکید بر چشم انداز این شرکت برای حضور در بین 250 خرده فروش برتر دنیا تا سال 1404 بیان کرد: برای دستیابی به این چشم انداز علاوه بر قیمت باید نسبت به ارتقای کیفیت خدمت رسانی اقدام نماییم و در بحث نوآوری نیز از دنیا عقب نمانیم.

وی به اهمیت تجربه مشتری در مسیر موفقیت های سازمانی اشاره کرد و افزود: در فروشگاه های زنجیره ای تجربه مشتری موجب می شود که افراد وارد فروشگاه شوند لذا برای ایجاد تجربه خوب مشتری لازم است مشتری مداری را در اولویت امور قرار دهیم.

فخریان توجه به قیمت های رقابتی کالا در فروشگاه های زنجیره ای را از ملزومات دانست و گفت: سورپرایز کردن مشتری و نوآوری از دیگر مواردی است که باید در موضوعات مختلف منجمله پروموشن ها، تبلیغات، قرعه کشی و .... به آن توجه ویژه ای شود چرا که مردم همیشه خواهان مشاهده ی تغییرات در فروشگاه ها هستند.

مدیرعامل فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش در دسترس بودن فروشگاه ها را در ایجاد تجربه مطلوب برای مشتری اثر گذار دانست که در فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش با توسعه شعب به وقوع پیوسته است.

فخریان بر اهمیت سرمایه انسانی در شرکت تاکید کرد و اظهار داشت: موضوع وفادارسازی سازمانی با شعار حاصل نمی شود بلکه باید تغییرات و اتفاقاتی دست به دست هم دهند تا بتوانیم ضمن رشد و ارتقای همکاران، به این مهم نیز دست یابیم.

 وی ادامه داد: در دنیا به آموزش نیروهای انسانی اهمیت ویژه داده می شود و در شرکت هایی در سطح افق کوروش حدود 40 ساعت در سال پرسنل آموزش می بینند که باید به این استاندارد جهانی نیز دست پیدا نماییم.

فخریان در عین حال تعادل بین کار و زندگی را برای همکاران این شرکت مورد تاکید قرار داد و برنامه های شرکت را پیرامون این موضوع مهم مورد اشاره قرار داد.

مدیرعامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش مبحث شایسته سالاری در شرکت را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد:  موضوع شایسته سالاری به همراه تعهد و تعلق سازمانی همکاران از اهمیت به سزایی برخوردار است به طوریکه مسیر شغلی تمامی افراد باید شفاف و مشخص باشد و تمامی همکاران باید از عملکرد شرکت بهره مند شوند و در راستای رشد شرکت برای همکاران برنامه توسعه درآمدی و شغلی داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به یکپارچگی تأمین کالا در افق کوروش به عنوان یکی از نقاط قوت این شرکت ، افزود: تامین کالا در حوزه زنجیره سرد و فریزری نیز تکمیل شده است و زنجیره تأمین در بحث توزیع نیز بسیار خوب عمل کرده و روز به روز در بحث لجستیک در حال بهبود وضعیت و تقویت اقدامات هستیم.

فخریان با بیان اهمیت ویژه ایجاد نشان اختصاصی بیان کرد:  با توجه به اینکه حجم فروش افزایش پیدا کرده و می توانیم در کارخانه های متعددی سفارش ثبت نماییم، این توان وجود دارد که کالاها با نشان اختصاصی و با قیمت رقابتی تر نسبت به سایر فروشگاه های زنجیره ای عرضه شوند و امیدواریم بتوانیم مبحث نشان اختصاصی را با جدیت پیگیری نماییم.

وی همکاری استراتژیک با تأمین کنندگان را از دیگر مواردی عنوان کرد که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم که بتوانیم یک رابطه برد - برد با آن ها ایجاد نماییم.

فخریان به زیرساخت های مورد نیاز در مسیر دستیابی به چشم انداز سازمانی اشاره کرد و گفت: تکنولوژی زیرساخت موضوعی است که به جدیت در دنیا در حال پیگیری است لذا افق کوروش نیز در این زمینه نباید غافل بماند و به این سمت باید در حرکت باشد که خوشبختانه و در اولین گام استقرار ERP را آغاز کردیم و امیدواریم به زودی بتوانیم از نرم افزار یک پارچه استفاده نماییم.

وی از فرهنگ سازمانی به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت های لازم در مسیر موفقیت یاد کرد و گفت:  فرهنگ سازمانی بر پایه ارزش های بنیادینی همچون صداقت، توجه به ذی نفعان از جمله همکاران، مشتریان، صاحبان سرمایه و تأمین کنندگان بنا شده است.

فخریان به چالش های موجود و لزوم رویارویی با آن ها اشاره کرد و بیان کرد: برخی ساختارهای سازمانی مستلزم تغییر هستند زیرا با رفتارهای امروز نمی توانیم پاسخگوی چالش های آینده خود باشیم، بر همین اساس سناریو نویسی و پیش بینی چالش ها از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که در کنار همکاران چالش های پیش رو را به حداقل رسانده و برنامه های اعلام شده را با قدرت به پیش برانند و جشن 1404 به مناسبت قرار گرفتن در بین 250 خرده فروش برتر دنیا برگزار گردد.

مسعود گودرزی نایب رئیس هیأت مدیره شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش ضمن تبریک به مناسبت ششمین سالگرد افتتاح فروشگاه زنجیره ای همواره تخفیف افق کوروش با اشاره به فروش 514 میلیارد دلاری والمات به عنوان بزرگترین فروشگاه زنجیره ای دنیا و سود 6.7 میلیارد دلاری این شرکت، عنوان کرد: استارباکس کمتر از یک بیستم والمارت فروش دارد اما حدود 2 سوم والمارت سود کسب می کند زیرا ایده نوآورانه ای برای قیمت گذاری کالا به کار بسته است و قیمت ها را بر اساس نورومارکتینگ تعیین کرده است.

به گفته وی، در فروشگاه های زنجیره ای سه دسته کالاهای بایدی، اجباری و اختیاری وجود دارد؛ از آنجایی که 7 درصد کالاهای بایدی مورد نیاز خانواده است، لذا با وجود سود پایین و یا حتی ضرر نیز باید در سطح فروشگاه موجود باشد و 18 درصد کالاهای اجباری نیز با سود کم عرضه می شود و 78 درصد کالاها اختیاری است که برای شرکت سود آورند بنابراین چنانچه این تناسب برقرار شود رضایت مشتری و سودآوری توامان ایجاد می گردد.

وی بیان کرد: دنیا به سرعت به سمت نوآوری پیش روی می کند و برای درک بهتر این مطلب می توان به فروشگاه زنجیره ای تسکو اشاره کرد که در رده برترین های دنیا قرار دارد و صد در صد فروش خود را به باشگاه مشتریان خود اختصاص داده است.

گودرزی با تأکید بر این موضوع که فروشگاه های زنجیره ای برتر دنیا یک شبه به این جایگاه دست پیدا  نکرده اند، اظهار داشت: ایده ها بطور معمول به مرور زمان تغییر می کند و در دنیا رفتارهای مشتری و تمام عوامل تأثیر گذار را معادل سازی می کنند و سرعت زمان را بالا می برند تا پی به مشکلات احتمالی آینده ببرند و نسبت به پیشگیری از آن اقدام نمایند.

وی همچنین با اشاره به تقسیم بندی مشکلات به قابل پیشگیری و غیرقابل پیشگیری گفت:  برای مشکلات قابل پیشگیری نباید ریسک کرد بلکه باید مدیریت و برنامه ریزی برای جلوگیری از وقوع آن ها انجام داد و کیفیت چشم انداز را بالا برد.

گودرزی در ادامه بیان کرد: از 250 خرده فروش برتر دنیا، نزدیک به 100 برند در دسته رقبای ما قرار ندارند و در خرده فروشی های سوخت و بنزین، پوشاک و سایر موارد قرار دارند؛ اما می توان هدف حضور در بین 5 فروشگاه زنجیره ای برتر خاورمیانه را برای سال 1404 در نظر داشته باشیم و با پشتوانه همکارانی که تا کنون نشان داده اند که انسان هایی با اهداف بزرگ هستند، پیشروی نماییم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز