خبرگزاری کار ایران

شب سوم هفته بزرگداشت دفاع مقدس در کیش :

عکاسان جنگ و جبهه مقاومت روایت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۲۱۳

شب عکس دفاع مقدس کیش با حضور مهرزاد ارشدی عکاس جنگ در دفاع مقدس و سیده راحیل موسوی عکاس جبهه های مقاومت در ­سوریه سه شنبه 2 مهر در مرکز همایش های بین­ المللی کیش برگزار می شود.

به گزارش ایلنا؛ همزمان با سومین شب از شب های گرامیداشت دفاع مقدس در جزیره مرجانی کیش، عکس هایی از مهرزاد ارشدی و سیده راحیل موسوی دو عکاس هنرمند که اقدام به ثبت لحظه های مقاومت در جبهه های ایران اسلامی و جبهه مقاومت سوریه کرده اند امشب سه شنبه دوم مهردر مرکز همایش های بین المللی کیش با حضور این دو هنرمند به نمایش در می آید.

مهرزاد ارشدی عکاس دفاع مقدس و متولد سال ۱۳۴۲ در شهر آبادان است و در تمام سال‌های جنگ آبادان را ترک نکرد و تمامی روزهای سخت آبادان را بنا به علاقه و انگیزه شخصی به تصویر کشید. او بیش از چهارده عملیات جنگی بزرگ را عکاسی کرد.

عکس‌های وی بیش از آنکه از وظیفه حرفه‌ای یک عکاس خبرنگار حکایت کند بیانگر انگیزه و شوری شخصی است؛ به همین علت عکس‌های او ضمن ثبت صحنه‌های پرهیجان نظامی، بیانگر دقایق سرشار از عطوفت و زیبایی‌های انسانی است.برخی از عکس های این عکاس دفاع مقدس از صحنه های جنگ در کربلای 5 در مجله تایمز که یک مجله معتبر جهانی است به چاپ رسید.

سیده راحیل موسوی عکاس جبهه مقاومت سوریه در سال 2015 با حضور در میان رزمندگان مقاومت به ثبت لحظه هایی از حماسه آفرینی مدافعان حرم اقدام کرد.

وی در سوریه به واسطه شجاعت کم نظیر در ثبت لحظه های سخت جنگ به "حوت الاسود"( نهنگ سفید) معروف شده است.

موسوی که اهل خرمشهر و متولد مهرماه 1371 است در بحبوحه حمله داعش در مناطق عملیاتی حضور داشت و با شجاعت تمام در معرکه جنگ از مبارزات رزمندگان مقاومت و اردوگاههای پناهجویان عکس گرفت.

علاقمندان به حضور در ویژه برنامه های فرهنگی هفته دفاع مقدس می توانند ازاجرای دو نمایش خیابانی "پلاک 175 "و  "خاک با طعم استخوان" و نمایشگاه هفته دفاع مقدس که در خروجی و سالن ورودی مرکز همایش های بین المللی کیش که با بیش از 20 غرفه راوی بخشی از وقایع دفاع مقدس است بازدید کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز