خبرگزاری کار ایران

مظفری عنوان کرد:

حمایت سازمان منطقه آزاد کیش و خیران از تسریع ساخت مساجد با پیشرفت فیزیکی 50 درصد

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۰۹۴

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از حمایت سازمان و خیرین برای تسریع روندساخت مساجد با پیشرفت فیزیکی 50 درصد و بیشتردر کیش خبر داد.

به گزارش ایلنا؛ دکتر مظفری که عصر دوشنبه 27 خرداد به همراه امام جمعه کیش و جمعی از معاونان، مدیران و مشاوران این سازمان از مساجد در حال ساخت جزیره کیش بازدید کرد با ابراز خرسندی از پر رونق بودن فعالیت مساجد جزیره کیش گفت:  ساخت مساجد فرصتی است برای خیرین تا با مشارکت در این امر خداپسندانه نام و یاد نیکو از خود بجا بگذارند.

وی با تاکید بر اینکه بانیان جلب کمک خیرین در جهت ساخت مساجد در ثواب این امرخداپسندانه سهیم هستند گفت : تلاش می کنیم تا با کمک خیرین ، روندساخت مساجدی که  بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند تسریع شده و به بهره برداری برسند. 

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش باشاره به اینکه مساجد کانون دیرینه اجتماع مسلمانان هستند گفت : این کانون های مذهبی و فرهنگی همواره نقش مهم و موثری در اتحاد و یکپارچگی مردم ایفا کرده اند،و به همین دلیل در تمام عناصر و اجزای مساجد نماد وحدت دیده می شود.

دکترمظفری در ادامه این بازدید و درنشستی در دفتر امام جمعه کیش ، حضور در فضای مساجد به عنوان خانه خدا را منشا آرامش برشمرد و گفت: در حال حاضر بیش از هر زمان دیگر نیاز داریم برای آرامش قلبهایمان وقت بگذاریم و درمساجد حضورفعال داشته باشیم .

 وی افزود: بهتر است مساجد با استفاده از طرحی واحدی با هویت بومی و کیفیت بالای معماری که در تمام عناصر و اجزای آن نماد وحدت دیده شود با معماری بومی جزیره همسان سازی شوند.

 دکترمظفری تصریح کرد: البته به جای ساخت مساجد بزرگ ، مساجد محلی با ظرفیت های واقعی تعریف شود تا  در بخش عملیات عمرانی ، طرح ها زمان بر نباشند.

وی  با ارائه پیشنهاد مشارکت در جلسه هفتگی خیرین کشوری در تهران باتفاق امام جمعه کیش گفت:  تلاش میکنیم تا از ظرفیت این مجمع در کیش استفاده شود .

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده با اشاره به روایت ساخت  مسجد قبا  به عنوان نخستین مسجد ساخته شده صدر اسلام گفت : بنا به سنت نبی مکرم اسلام و درجهت تقویت وحدت مسلمانان بکوشیم تا ساخت مساجد به عنوان محلی برای عبادت و ایجاد و تقویت وحدت، همواره توسعه داشته باشد .  

امام جمعه کیش افزود: افرادی که اعتقاد و ایمانشان به پرودگار قوی است در ساخت و تعمیر مساجد نقش پررنگی دارند ، چراکه صدای دین ، صدای آرامش است و شکی نیست که ما به عنوان متولیان رساندن صدای دین به گوش مردم باید تلاش مضاعفی در آبادانی و ساخت و ساز مساجد داشته باشیم .

وی  با اشاره به برگزاری جلسه ای در سال گذشته در خصوص مساجدنیمه سازو ابرازتاسف از توقف روند ساخت برخی مساجد جزیره کیش برای سال های طولانی اظهار داشت: برخی مساجد در شان هیچکدام از ساکنان کیش نیست و سال گذشته نیز جلسه‌ای با همین موضوع برگزار شد که متاسفانه تاکنون اقدام عملی در جهت تکمیل و اتمام این مساجد انجام نشده است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز