خبرگزاری کار ایران

در پی توقف ورود کالاهای گروه چهار به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ابراز شد:

انتقاد مدیرعامل منطقه آزاد کیش از برخی مصوبات شکننده علیه مناطق آزاد

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۵۹۹

مدیرعامل منطقه آزاد کیش تاکید کرد: وقتی قانونی تصویب می‌شود برخی براساس آن زندگی خود را ساماندهی و در مناطق آزاد و ویژه فعالیت اقتصادی را شروع می‌کنند؛ ما به لحاظ قانونی و اخلاقی نسبت به این افراد تعهد داریم و نباید آنها را رها کنیم.

به گزارش ایلنا، مظفری درخصوص گسترش مناطق آزاد و نگرانی از واردات بی رویه کالاها در این مناطق اظهار داشت: باید بررسی کنیم چه کالایی با چه میزان از مناطق آزاد وارد شود؟ همچنین واردات کالای اساسی و واسطه ای نیز ضروری است تا سیستم تولید و صنعت را فعال کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: در شرایط کنونی نباید نگران واردات کالا به مناطق آزاد باشیم، بلکه باید با مدیریت مناسب از این فرصت برای تامین نیازهای داخلی استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: در شرایط تحریمی و محدودیت منابع ارزی، همه باید حواسمان باشد که ارز مورد نیاز را به بهترین نحو تخصیص دهیم.

مظفری اضافه کرد: «همه معتقدیم که در بحث های کلان باید به اقتصاد جهانی بپیوندیم و ارز خود را کنترل کنیم؛ اما اینکه فکر کنیم مناطق آزاد را تعطیل کنیم درست نیست زیرا در بحث ارز اتفاقی نمی افتد.»

وی با اشاره به جایگاه مناطق آزاد به عنوان حلقه اتصال به اقتصاد جهانی گفت: مناطق آزاد پایلوت پیوستن به تجارت جهانی است لذا باید همه به قوانینی که برای مناطق آزاد تصویب می شود پایبند باشیم؛ حتی اگر برای اقتصاد کشور زیان داشته باشد و نباید بخشنامه ای به آن اضافه یا کم شود زیرا همه در مقابل سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در مناطق آزاد مسئولیم.

مظفری اضافه کرد: در شرایط تحریمی همه به دنبال این هستند که ما را محدود کنند اما در این وضعیت، مناطق آزاد می توانند نسبت به دیگر بخش ها، تسهیل کننده واردات و تامین کننده نیاز کشور کشور باشند.

وی افزود: باید اجازه دهیم بسیاری از کالاها وارد مناطق آزاد و از آنجا به سرزمین اصلی ارسال شود؛ به عبارتی باید قانونی تدوین شود تا در شرایط تحریم، کالا از مناطق آزاد وارد شود.

وی به مشکلات و نیازهای دارویی کشور اشاره و بر ضرورت واردات آن از مناطق ازاد نیز تاکید کرد و گفت: چه اشکالی دارد که اجازه دهیم این داروها در کیش وارد و دپو شود؟ این امکان را داریم که پنج انبار دارو در کیش داشته باشیم و آنها را با نسخ ویژه توزیع کنیم.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش درباره واردات کالاهای لوکس به این مناطق نیز گفت: اقتصاد کیش حول مشاغل خُرد و اصنافی می چرخد که در قالب کالاهای مسافری ، مسافران خرید می کنند؛ برای نمونه بخشی از اقتصاد کیش به بازار شکلات گره خورده است.

وی افزود: در این منطقه فعالیت حداقل ۵۰۰ واحد تجاری در حوزه کالاهای گروه چهار است که به اعتقاد برخی ضروری نبوده و مصرفی است؛ در حالی که نزدیک به ۱۵۰۰ نفردر این بخش فعالیت می کنند؛ بنابراین آیا درست است حداقل هایی را فراهم و تصمیمی بگیریم تا این افراد را بیکار کنیم؟

مظفری درباره اینکه ممکن است واردات این کالاها موجب خروج ارز از کشور شود، گفت: واردات برخی از این کالاها بدون انتقال ارز است؛ بنابراین در شرایط تحریمی نباید خود تحریمی کنیم.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش ادامه داد: وقتی قانونی تصویب می شود برخی براساس آن زندگی خود را ساماندهی و در مناطق آزاد و ویژه فعالیت اقتصادی را شروع می کنند؛ ما به لحاظ قانونی و اخلاقی نسبت به این افراد تعهد داریم و نباید آنها را رها کنیم؛ بنابراین با تصویب بخشنامه های متعدد نباید خللی در روند کار آنها ایجاد کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز