خبرگزاری کار ایران

با حضور اقشار مختلف مردم؛

مراسم گرامیداشت نهم دی( روز بصیرت ) در کیش برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۳۴۸

مراسم گرامیداشت و تجلیل حماسه نهم دی ( روز بصیرت ) با حضور اقشار مختلف مردم و سردار احمد وحیدی رئیس دانشگاه دفاع ملی در کیش برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم که همزمان با سراسر کشور در مصلای بزرگ جزیره کیش و در میان شعارهای مرگ بر امریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر فتنه گر برگزار شد، سردار احمد وحیدی طی سخنانی از حماسه ۹ دی به عنوان یکی از فرازها و نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی یاد کرد.

وی افزود: تاریخ انقلاب اسلامی ایران در ۴ دهه گذشته شاهد، رخدادها، فرازها و نقاط عطف بسیاری بوده که از دهه فجر و پیروزی این انقلاب اسلامی شروع و در مقاطع مختلف با حضور مردم و درایت رهبری نظام به عنوان نقاط عطف و فرازهای درخشان تاریخ انقلاب جاودانه و ماندگار شده که این نقاط را باید همواره گرامی بداریم.

سردار وحیدی با اشاره به فهرستی از نیرنگ‌ها و توطئه‌های دشمن علیه انقلاب اسلامی و مردم ایران از کودتاها، جنگ تحمیلی، ترورها و ۱۷ هزار شهید توسط جریان تروریزم، اعمال تحریم‌ها و جنگ اقتصادی به عنوان نمونه‌ای از توطئه‌های دشمن علیه مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی نام برد. ملت ایران مقابل این همه سختی‌ها و دسیسه‌ها همواره ایستاده و مقاومت کرده، لذا باید همچنان ایستاد و استقامت کرد.

وی با اشاره به برگزاری چند دوره انتخابات‌ در ایران و پذیرش نتایج آن توسط رقبا گفت: انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ با حضور ۸۵ درصدی مردم برگزار شد و این درحالی بود که بهانه تقلب و قبول نکردن سازکارهای قانونی، زمینه را برای دخالت دشمن فراهم کرد و دشمنان ما تلاش کردند نظام و کشور را زیرسوال ببرند، درحالی‌که مشارکت ۸۵ درصدی مردم در این انتخابات گویای انقلابی گری و ولایتمداری مردم کشور ما بود.

رئیس دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی، در پایان سخنان خود ۹ دی را مظهر تجلی وحدت ملی و بصیرت مردم ایران دانست و گفت: ۹ دی نقطه عطف تقابل راهبردی نظام جمهوری اسلامی با استکبار و اوج درخشش رهبری هوشمندانه، مدبرانه و مهربانانه رهبر فرزانه بود.

همچنین در این مراسم، امام جمعه کیش طی سخنانی بر ضرورت موشکافی و تحلیل حماسه ۹دی تاکید کرد و افزود: از نتایج این موشکافی و تحلیل می توان برای مبارزه با دشمن استفاده کرد. ۹دی حماسه ای گسترده و عمیق بود که آتش فتنه را خاموش کرد و حضور چشمگیرمردم نقشه دشمن را نقش برآب کرد.

امام جمعه کیش با اشاره به اینکه حماسه ۹ دی باید از ابعاد مختلف برای قشر جوان تحلیل و تبیین شود، افزود: در این حماسه، حفظ نظام و انقلاب، احترام به رای مردم و احترام به ارزشهای دینی و قانون از مطالبات مردم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز