خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل اسبق شرکت ایرانگردی و جهانگردی مطرح کرد

معرفی بهتر جزیره؛ اثر برگزاری روز کیش

کد خبر : ۶۸۸۱۶۷

مدیرعامل اسبق شرکت ایرانگردی و جهانگردی با تاکید بر اینکه کیش نیازمند یک صدای واحد در کشور است، گفت: نامگذاری یک روز به نام «روز کیش» می تواند تاثیرات دراز مدت و سازنده‌ای برای معرفی بهتر کیش باشد.

به گزارش ایلنا، محسن قریب با اشاره به اینکه هر رویداد اعم از نمایشگاه، همایش و مواردی مشابه که زنده کننده عنوان و نام یک مجموعه، شرکت یا سازمانی باشد تاثیرات سازنده و دراز مدتی برای معرفی آن مجموعه به ارمغان خواهد آورد اظهار داشت: « روز کیش» می تواند ظرفیت ها، توانمندی ها و دارایی های کیش را به عنوان یک منطقه آزاد تجاری و صنعتی در کشور معرفی کند؛ به ویژه اگر در آینده هم در تقویم ملی کشور ثبت شود.

وی افزود: گر این رویداد با برنامه‌های ویژه و خاص هر ساله تکرار شود و رسانه‌ها و مطبوعات در این خصوص اطلاع‌ رسانی کرده و تریبون های آزاد داشته باشند تا صاحب نظران نسبت به مسائل مختلف کیش در آن بحث و تبادل نظر کنند و کارشناسان به بیان مسائل و مشکلات، چالش ها و نیازهای کیش بپردازند از این رهگذر آحاد جامعه با نیازها و نظرات مختلف صاحب نظران در خصوص کیش آشنا شده و راهکارهای مناسبی برای رونق کیش به وجود خواهد آمد.

این فعال اقتصادی کیش ادامه داد: فرآیند مبارزه با بروکراسی های اداری، پرهیز از نسخه های تکراری و شفاف سازی در جزیره کیش از مواردی است که می تواند به عنوان پایلوت در کیش اجرایی شده و به داخل کشور تسری داده شود.

وی با اشاره به اینکه در داخل کشور متاسفانه فعالیت های اقتصادی و اجتماعی ما نتوانسته است به یک الگوی واحد تبدیل شود تاکید کرد: کیش به لحاظ موقعیت جغرافیایی و قوانینی که قانونگذاردراختیار مدیران آن قرارداده می تواند به یک صدای واحد و بزرگ تبدیل شود؛ ما می توانیم در زمینه های فرهنگی و اجتماعی به یک منطقه نمونه تبدیل شده و برای کشور الگو سازی کنیم.

قریب با بیان اینکه کیش باید به یک نقطه توسعه پایدار دست یابد افزود: کیش باید بین المللی فکر کند تا بتواند ماندگار و پایدار باشد.

وی ادامه داد: ما باید از تجربه‌های جهانی استفاده کرده و بتوانیم با ایجاد فضاهای مناسب برای گفتگو اقدام کنیم و با برگزاری کرسی های هم اندیشی و مذاکرات رو در رو با تمامی فعالان اقتصادی منطقه زمینه انتقال افکار راهبردی اقتصادی را فراهم سازیم تا از این رهگذر و بهره گیری از تضارب آرا به دستاوردهای خوب کاربردی برسیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز