خبرگزاری کار ایران

ساکنان کیش سواحل جزیره هندورابی را پاکسازی کردند

asdasd
کد خبر : ۶۱۴۹۸۷

به مناسبت روزجهانی " زمین پاک" سواحل جزیره هندورابی با مشارکت فعالانه مردم جزیره کیش پاکسازی شد

به گزارش ایلنا، در این برنامه فرهنگی که جمعه 31 فروردین اجرا شد ، تعدادی از دانشجویان، دانش آموزان ، اعضای گروه های مردم نهاد، دوستداران محیط زیست و سایر اقشارمردم حضور داشتند.

بنابر همین گزارش بهادر منفرد، مدیر جزایر اقماری سازمان منطقه آزاد کیش که دراین برنامه حضور داشت با اشاره به سالگرد روز جهانی "زمین پاک " گفت: زباله چهره زیبای طبیعت را زایل کرده و تمامی مردم باید درحفظ محیط زیست و پاکسازی عرصه های مختلف بخصوص سواحل دریا کوشا باشند.

مدیرجزایر اقماری سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت : برای پاکسازی سواحل از زباله ، علاوه بر ارائه امکانات لازم و نظارت مسئولان، ترویج فرهنگ در بین افراد جامعه امری ضروری است تا گردشگران محیط ساحل را مانند خانه خود درنظر بگیرند. به گفته منفرد، پاکسازی سواحل جزیره کیش، جزایر فارور کوچک و بزرگ از دیگر برنامه های این مدیریت در آینده خواهد بود.

وی افزود : دربرنامه پاکسازی سواحل جزیره هندورابی بیش از 10 متر مکعب زباله جمع آوری شد.

بر اساس این گزارش برنامه پاکسازی سواحل جزیره هندورابی با هماهنگی مدیریت جزایر اقماری و محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش اجرا شد.

لازم به ذکر است جزیره هندورابی با مساحت 22 کیلومتر مربع در ۹ کیلومتری جنوب غربی بندر چیرویه ، حد فاصل جزایرکیش و لاوان واقع شده است.

هر ساله با گرامیداشت 22 آوریل روز جهانی زمین پاک در سراسرجهان به همه ساکنان کره زمین یادآوری می شود که نباید زمین را فراموش کنند. تاریخچه این مناسبت به زمانی بازمیگردد که جان مک مونل ایده برگزاری یک روز جهانی به نام روز زمین پاک را در همایش یونسکو درباره محیط زیست مطرح و در همان سال پرچم زمین پاک را طراحی کرد.

در ایران نیز روز دوم اردیبهشت به نام روز "زمین پاک "نامگذاری شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز