خبرگزاری کار ایران

/یادداشتی از مهدی شمس/

چه افرادی در انتخابات شورای اسلامی جزیره کیش از اقبال کمتری برخوردار هستند؟

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۹۷۴

در انتخابات پیش رو شاهد 3 گروه کم اقبال وارد شده در این عرصه هستیم.

(گروه اول) که کمترین اقبال عمومی را در میان مردم داشته متشکل از افرادیست که به صورت مستقیم با نهادهای اجرایی مانند سازمان منطقه آزاد کیش در ارتباط بوده و یا دارای سمت و عنوان شغلی در این مجموعه خاص هستند.

علت این امر آن است که در سالهای گذشته یک از مهمترین دلایل عدم کارایی نمایندگان شورای اسلامی جزیره کیش، مخالفتهای علنی و مقاومت این حوزه دولتی در شکل گیری و استقلال این نهاد اجرایی و نظارتی بود که به نوعی وجود شورای اسلامی شهر برای جزیره کیش را مغایر با ساختارهای حاکمیتی خود قلمداد می نمود و در نهایت سعی بر ایجاد فضایی غبارآلود جهت فرمالیته شمرده شدن این نهاد داشت.

با این وصف پر واضح است که کاندیداهای احتمالی شاغل در سازمان منطقه آزاد کیش و ادارات تابعه به علت وابستگی به سازمان منطقه آزاد کیش و ناتوانی در مقابله با این تفکر یا عدم توانایی دادخواهی در مقابل این حوزه اجرایی قطعا از دیدگاه مردم گزینه مفید و قابل اعتماد جهت احقاق حق کیشوندان نبوده و در انتخابات آتی جزو کمترین آرای احتمالی قرار خواهند داشت.

(گروه دوم) که در منظر مردم از اقبال پایینی برخوردار هستند را اعضای پیشین (دوره گذشته) شورای شهر جزیره کیش تشکیل میدهند. علت این امر عملکرد ضعیف این اعضاء در گذشته و یا بهتر است بگوییم عملکردی مساوی با هیچ میتوان دانست.

کمترین تلاش در حل مشکلات عمومی جامعه در کنار مماشات و گرایش به بی خیالی به جای دیپلماسی چانه زنی، جهت گرفتن اختیارات به حق شورای شهر از سازمان منطقه آزاد، از مهمترین موارد عدم اقبال عمومی این افراد خواهد بود. بدیهی بوده یکی از اصلی ترین مسبب های فرمالیته خوانده شدن شورای اسلامی شهر در جزیره کیش را سکوت و عدم توانایی تخصصی در انجام ساختارهای اداری موجود می توان شمرد.

از سویی بعد از ۴ سال دوباره کاندید شدن این افراد و سر دادن شعارهای عوام فریبانه در روزگاری که مردم از هوش هیجانی بالاتری نسبت به گذشته برخوردارند نیز مزید بر علت عدم اقبال این عزیزان خواهد بود.

(گروه سوم) شامل عناصر کم تجربه در عرصه اجرایی و مدیریتی است که سالهاست از حوزه اجرایی و ارتباطات موجود در جزیره کیش به دور هستند.

این افراد ممکن است حتی سابقه حضور بسیار اندکی در جزیره کیش داشته باشند و از این حیث با زیرساختهای اداری و اجتماعی و خدماتی موجود در جزیره بیگانه می باشند. بدیهی بوده که دانش بدون ایجاد نگرش اجتماعی و جامعه شناسی موجود در جزیره که طیف های مختلف قومی را در خود جای داده، قطعا ناکارآمدی بالایی را در خود مستتر داشته که بنا به تقابل ها و مخاصمه های اداری موجود، بزرگترین ضعف این دسته را با خود در پی خواهد داشت.

با این وصف باید پذیرفت که برای رسیدن به یک انتخاب خوب ملاک های زیر باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

1-  کاندیدای مورد نظر باید در حوزه گردشگری که معاش کلی جزیره کیش را در خود جای داده فعال و صاحب اندیشه باشد تا بتواند بر اساس رویکر موجود به تبیین سیاستهای اجرایی تحت نظر شورای اسلامی شهر کیش بپردازد.

2-  کاندیدای مورد نظر می بایست در دایره دانش حقوقی و قضایی دارای تجربه باشد تا بتواند در تلاطم استراتژی مجموعه های دولتی، در سایه قانون و اطلاع از روند حقوقی به جذب اختیارات جهت رسمیت یافتن این نهاد بپردازد.

3-  کاندیدای مورد نظر میبایست تا دارای سبقه حضور مستمر و مفید در جزیره بوده تا بتواند از حیث تغییرات پوسته ای و زیربنایی دوره های مدیریتی جزیره دارای اشراف اطلاعات و توانا در بیان اشکالات باشد.

4-  با این وصف برترین تخصص های مورد نیاز در حوزه شورای شهر جزیره کیش را جهت ایجاد چنین تشکلی که هم کارآمد است و هم وجاهت لازم را به این عرصه می بخشد، می بایست تا باید از موارد زیر مورد انتخاب قرار داد:

گردشگری

مهندسی (عمران –معماری-صنایع)

مدیریت (مدیریت اجرایی-مدیریت برنامه ریزی شهری)

حقوق

نویسنده: مهدی شمس

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز