خبرگزاری کار ایران

ورود تجهیزات MRI به بیمارستان کیش همزمان با دهه مبارک فجر

asdasd
کد خبر : ۳۴۴۴۹۱

با هدف توسعه گردشگری سلامت، ارتقاء خدمات درمانی و افزایش رضایتمندی ساکنان و گردشگران تجهیزات MRI وارد بیمارستان کیش شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، با توجه به نیاز شهروندان وتاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بر توسعه گردشگری سلامت با همکاری بخش خصوصی تجهیزات ام ار ای خریداری وبه مناسبت دهه مبارک فجر در بیمارستان کیش نصب شد.

به گفته رئیس بیمارستان بین المللی تخصصی و فوق تخصصی کیش چند طرح جدید و تجهیزات پیشرفته در حوزه های مختلف بزودی در بیمارستان کیش نصب وراه اندازی می شود.

خلخالی گفت: اتاقک پیش ساخته MRI در هفته های گذشته به جزیره کیش منتقل شده و قطعه اصلی دستگاه نیز در حال حاضر وارد جزیره شده ودر حال نصب توسط کارشناسان است تا بهره برداری از سیستم MRI تا پایان امسال در جزیره کیش میسر شود.

خلخالی با تاکید بر توانمندی و ظرفیت های جزیره کیش در زمینه توسعه گردشگری سلامت گفت: راه اندازی بخش VIP در بیمارستان از جمله طرح هایی است که در جهت تقویت گردشگری سلامت و برای بیماران خارجی و داخلی اجرا شده است. وی افزود: در این بخش امکانات درمانی برای دو بیمار فراهم شده ضمن اینکه بیماران می توانند به همراه اعضای خانواده خود در بخش VIP بستری شده و تحت مراقبت پرستار از تمام امکانات درمانی بیمارستان کیش استفاده کنند.

 خلخالی با بیان اینکه ارائه خدمات به بیماران خاص و تالاسمی در سرزمین اصلی بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و هیچ یک از بیمارستانهای خصوصی ملزم به ارائه خدمات به این بیماران نیستند گفت: بنا بر تاکید دکتر مونسان در خصوص فراهم شدن امکانات مورد نیاز بیماران تالاسمی در جزیره کیش و با وجود اینکه انتقال، نگهداری و تزریق خون و فراوردههای خونی برای بیمارستان هزینه های بالایی دارد، مرکز خاص بیماران تالاسمی در بیمارستان کیش راه اندازی شد تا 35 بیمار تالاسمی جزیره کیش بدون پرداخت هزینه های اضافی تحت مداوا قرار بگیرند.

وی افزود: درمانگاه ویژه اطفال نیز از دیگر طرحهای نوینی است که باهدف ارائه خدمات استاندارد به گروه سنی کودکان در بیمارستان کیش راه اندازی شده است. رئیس بیمارستان کیش با اشاره به اینکه فضای درمان برای کودکان می بایست ویژگی های خاصی داشته و با روحیه لطیف انها سازگار باشد گفت: از این پس اطفال و کودکان در این درمانگاه مجزا از سایر بیماران پذیرش می شوند.

به گفته خلخالی تجهیز بیمارستان کیش به دستگاه هولتر مونیتورینگ و هولتر آریتمی دو طرح جدید دیگر در این مرکز درمانی است .

وی افزود: با توجه به اهمیت بیماری فشار خون و شمار مبتلایان به این بیماری، بیمارستان کیش خرید این دستگاههای پیشرفته و کاربردی را در دستور کار قرار داد. هولتر مانیتور، نوعی الکتروکاردیوگرام (نوار قلبی برای ثبت ضربان قلب) است که برای پایش و ردیابی مداوم ضربان قلب به مدت 24 ساعت یا بیشتر استفاده می‌شود. نتیجه این پایش توسط پزشکان متخصص قلب و عروق بررسی و تحلیل شده تا مراحل درمان بیمار آغاز شود.

خلخالی همچنین از تاسیس سردخانه ویژه نگهداری اجساد در خارج از محوطه بیمارستان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه پیش از این اجساد در سردخانه مجاور بیمارستان نگهداری می شدند در برخی موارد تجمع بستگان فرد متوفی آرامش بیماران را مختل می کرد. به همین دلیل برای رفاه حال بیماران بستری و مراجعه کنندگان و ارتقاء سطح بهداشت در خارج از محوطه بیمارستان یک سردخانه جدید با امکانات مناسب ساخته شده است.

لازم به ذکر است ؛ بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش دارای 64 تخت پذیرش بیمار و همچنین کلینیک های تخصصی در بخش های مختلف داخلی، اطفال، زنان و زایمان، مراقبت های ویژه CCU، ICU، اتاق عمل مجهز، کلینیک کبدی، اتاق ایزوله و مرکز امحاء زباله بیمارستانی است.

بخش لیزر درمانی، آندوسکوپی و کولونوسکوپی، فیزیوتراپی، اکوکاردیوگرافی، بخش بازتوانی قلب، سنگ شکن، سنجش تراکم استخوان، دیالیز، داروخانه و آزمایشگاه شبانه روزی از دیگر امکانات این مجتمع درمانی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز