خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل مپنا خبر داد:

پروژه احداثنیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی و تولید آب شیرین با همکاری دو شرکت مپنا و غدیر

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۵۹۲

با احداثپروژه نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی و تولید آب شیرین، ۱۸ هزار میلیون مکعب آب شیرین در روز تولید می‌شود و تولید برق هم به ۵۰ مگاوات در روز می‌رسد.

مدیرعامل مپنا با اشاره به حجم سرمایه‌گذاری این شرکت برای احداثنیروگاه در منطقه آزاد قشم، اظهار کرد: پروژه احداثنیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی و تولید آب شیرین در قشم با همکاری دو شرکت مپنا و غدیر با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیون یورویی به زودی به مرحله اجرا می رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌آبادی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه احداثنیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی و تولید آب شیرین‌ با بیان اینکه انرژی آب و برق پایه هر توسعه‌ای هستند، گفت: با احداثاین پروژه ۱۸ هزار میلیون مکعب آب شیرین در روز تولید می‌شود و تولید برق هم به ۵۰ مگاوات در روز می‌رسد.

وی ادامه داد: این پروژه با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیون یورویی یک پروژه نسبتا بزرگی محسوب می‌شود و زیرساخت‌های اصلی قشم را به عنوان بزرگترین جزیره در کشور رقم خواهد زد.

وی با اشاره به مدت زمان ساخت پروژه، اظهار کرد: فاز اول این نیروگاه تولید برق و بخار آب اختصاص می یابد که طی ۱۸ ماه این فاز به بهره‌برداری می رسد فاز دوم ساخت نیروگاه گازی است که بهره‌برداری از این پروژه ۳۳ماه بعد از کلنگ‌زنی محقق می‌شود و بلافاصله بعد از ساخت نیروگاه گازی مرحله تولید آب شیرین شروع خواهد شد که این مرحله هم پس از ۵ ماه به افتتاح می‌رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز