خبرگزاری کار ایران

اکبر ترکان؛

پس از گذشت ده سال از تصویب افق ۱۴۰۴، بررسی کنیم که چه انجام شده است

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۲۲۰

مناطق آزاد کشور به عنوان هفت اقلیم از جغرافیای ایران می کوشند فضای توسعه اقتصادی، تجاری و رونق فضای کسب و کار را برای فعالیت جوانان بومی و جوامع محلی فراهم کنند.

مشاور رییس جمهوری با اشاره به اینکه ایران هم اکنون وارد یک همکاری و تعامل گسترده با دنیا شده است، گفت: مطمئن باشید شرایط بین المللی در کشور بهتر خواهد شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ اکبر ترکان در چهارمین گردهمایی دستیاران جوان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با تبریک روز دانشجو، گفت: ۱۰ سال از تصویب چشم انداز ایران ۱۴۰۴ گذشته و زمان آن رسیده که به بررسی آنچه در این مدت، انجام داده ایم، بپردازیم.

وی با قدردانی از زحمات دولتمردان برای تصویب و شکل گیری مجدد سازمان مدیریت و برنامه ریزی، تاکید کرد: باید با بکارگیری شاخص های کمی، میزان دستیابی ایران به اهداف چشم انداز ایران ۱۴۰۴ اندازه گیری شود.

ترکان تاکید کرد: آنچه در همه بخش ها قرار است در این چشم انداز به آن برسیم را در مناطق آزاد کشور پیاده سازی و بعد در کشور منتشر خواهیم کرد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به اینکه فضای کسب و کار جوانان در این مناطق رونق خواهد گرفت، افزود: مناطق آزاد کشور به عنوان هفت اقلیم از جغرافیای ایران می کوشند فضای توسعه اقتصادی، تجاری و رونق فضای کسب و کار را برای فعالیت جوانان بومی و جوامع محلی فراهم کنند.

وی افزود: توسعه در این مناطق بدون مشارکت جامعه محلی و استفاده از جوانان آن خطه بی معناست و در این راه دستیاران جوان مناطق باید فضای کسب و کار حلال و مشاغل کوچک با سرمایه های محدود را گسترش دهند.

مشاور ریس جمهوری افزود: در بخش های آموزشی، بهداشتی، آموزش عالی، اقتصادی، بازرگانی و ایجاد مدارس نمونه در مناطق آزاد نیز به الگویی برسیم تا بتوانیم آن به کل کشور تسری دهیم.

ترکان با تاکید بر لزوم آشکار شدن کارکرد و جایگاه جوانان بیش از گذشته، افزود: نیاز داریم برای بکارگیری فارغ التحصیلان و گسترش فعالیت آنان در دستور کار قرار دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز