خبرگزاری کار ایران

اکبرترکان؛

منطقه آزاد تجاری اینچه برون ایجاد می شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۸۸۸

با اتصال راه آهن ایرنا - ترکمنستان - قزاقستان، «اینچه برون» استان گلستان به منطقه آزاد تجاری تبدیل می شود.

مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد گفت: با اتصال راه آهن ایرنا - ترکمنستان - قزاقستان، «اینچه برون» استان گلستان به منطقه آزاد تجاری تبدیل می شود.

به گزارش ایلنا، اکبر ترکان عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان کردکوی از ایجاد شهرک متالوژی در اینچه برون خبر داد و اظهار داشت: از آنجا که قزاقستان به عنوان یکی از کشورهای غنی معدنی در جهان مطرح است، با ایجاد ریل آهن، تمامی ظرفیت های معدنی این کشور قابل انتقال به اینچه برون است.

وی با اشاره به این که قزاقستان سرشار از معدن های فولاد، مس، منیزم و آلومینیوم است، ادامه داد: با راه اندازی راه آهن، تمامی این ظرفیت ها در اختیار شهرک متالوژی اینچه برون قرار می گیرد.

مشاور رییس جمهوری با بیان این که شهرک متالوژی در اینچه برون گسترده تر و اقتصادی تر از شهرک فولاد اصفهان خواهد بود، ادامه داد: با منطقه آزاد شدن اینچه برون وضعیت سرمایه گذاری و اقتصادی منطقه بسیار گسترده تر خواهد شد.

ترکان مستثنی بودن از قوانین گمرکی، قانون کار، قانون پول و بانک، مالیات و ویزا را از مزیت های ایجاد منطقه آزاد برشمرد و اظهار داشت: به طور یقین از قطب بزرگ صنعتی و تجاری که در این منطقه بوجود خواهد آمد، تمامی سرمایه گذاران خرد استان گلستان نیز بهره مند خواهند شد.

دبیر شورای هماهنگی منطقه آزاد با اشاره به این که ظرفیت منابع در صندوق توسعه ملی بسیار بالا است، افزود: سرمایه گذاران در اینچه برون می توانند از منابع این صندوق استفاده کنند.

وی با تاکید بر این که با افتتاح مسیر ریلی ۹۱۰ کیلومتری ایران - ترکمنستان - قزاقستان جهش اقتصادی خوبی برای استان گلستان رقم می خورد، تصریح کرد: مردم استان گلستان از این فعالیت اقتصادی بیشتر از همه بهرمند خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز