خبرگزاری کار ایران

توسعه فرهنگی را از مناطق آزاد به کشور صادر کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۲۲۰

مناطق آزاد الگوی توسعه ایران ۱۴۰۴ هستند که در جغرافیای کوچکی از ایران با هفت اقلیم متفاوت قرار دارند.


مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور گفت: باید به همه ابعاد توسعه در کشور توجه کنیم که توسعه فرهنگی نیز از اولویت های آن است پس می توانیم در جغرافیای مناطق آزاد کشور توسعه فرهنگی را به کل کشور صادر کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اکبر ترکان در گردهمایی ائمه جماعات مناطق آزاد کشور در جزیره قشم گفت: مناطق آزاد الگوی توسعه ایران ۱۴۰۴ هستند که در جغرافیای کوچکی از ایران با هفت اقلیم متفاوت قرار دارند.
ترکان ادامه داد: ایران هم اکنون کشوری توسعه یافته است که در تعامل سازنده با جهان به رتبه های برتر علمی و اقتصادی در منطقه دست یافته است.
مشاور رییس جمهور افزود: ۱۰ سال از تصویب الگوی توسعه ایران ۱۴۰۴ گذشته و زمان آن رسیده است که بررسی کنیم در این مدت چه کرده ایم و برای مابقی آن چه برنامه هایی داریم.
ترکان تاکید کرد: آنچه که در همه بخش ها قرار است در این چشم انداز به آن برسیم را در مناطق آزاد کشور پیاده سازی کنیم و بعد در کشور منتشر کنیم.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: در بخش های آموزشی، بهداشتی، آموزش عالی، اقتصادی، بازرگانی و ایجاد مدارس نمونه در مناطق آزاد تلاش می کنیم تا به الگویی برسیم تا بتوانیم آنها را به کشور صادر کنیم.
ترکان افزود: در بخش توسعه فرهنگی اجتماعی در مناطق آزاد اقدامات خوبی در یک سال اخیر با تصمیم گیری کلان در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد شکل گرفته است که با تلاش معاون فرهنگی این دبیرخانه این روند به سرعت در حال پیگیری است.

مشاور رییس جمهور با اشاره به توسعه سبک زندگی در کشور گفت: باید آسیب شناسی در بخش های مختلف در این مناطق آغاز شود و کم کم به سمتی حرکت کنیم که نارسایی ها در حوزه فرهنگ کاهش یافته چرا که معتقدیم از سبک زندگی به تمدن می رسیم و روابط اجتماعی از همین سبک زندگی استخراج می شود.
مقام ارشد مناطق آزاد کشور ادامه داد: برای مقاوم سازی در مقابل تکانه های بیرونی اقتصادی باید تلاش بیشتری از خود نشان دهیم. باید به ماموریت تعریف شده مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی توجه بیشتری شود چرا که تمامی مفاهیم کلی و چارچوب های اصلی فعالیت این مناطق در این سیاست ها تعریف شده است.
گردهمایی یک روزه ائمه جماعات مناطق آزاد کشور امروز با حضور مهندس ترکان در جزیره قشم برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز