خبرگزاری کار ایران

رییس جمهوردر جلسه توسعه سرمایه‌گذاری استان زنجان تاکید کرد:

کشور در مسیر رونق و ثبات اقتصادی است

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۵۵۰

کار آفرینان بدانند که امروز ثبات اقتصادی در کشور حاکم است.

رئیس جمهور گفت: مسئله این است که کار کردن به شیوه شورایی درصد خطا را کاهش می‌دهد و از همین رو تلاش ما از ابتدای دولت تاکنون، این بوده که با مشورت کار‌ها را پیش ببریم.

به گزارش ایلنا از زنجان، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی اظهار داشت: امنیت و ثبات اقتصادی امروز ایران در منطقه، کاملاً قابل قبول است.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه اقتصاد کشور باید توسط کارآفرینان و فعالان بخش خصوصی اداره شود، افزود: دولت باید زمینه‌ها را فراهم کرده و در بخش‌های که بنا به دلایلی امکان حضور بخش خصوصی نیست، بار مسئولیت را بر عهده بگیرد.

رییس شورای عالی اقتصاد با تاکید بر اینکه اساس توقع ما از کارآفرینان کشور اهل بیت، این است که به فکر کشور و هم وطنان خود باشند، اظهارداشت: البته منظورم این نیست که وارد تجارتی شویم که سود نداشته باشد که چنین تجارتی قابل دوام نیست، اما می‌توان سود کمتر را در نظر گرفت.

رییس‌ جمهوری یکی از بزرگ‌ترین معروف‌ها را ایجاد شغل و دستگیری از افراد نیازمند عنوان کرد و گفت: اگر کسی فرد بیکاری را که از شدت بیکاری و فقر آبرویش در خطر است به کار بگمارد، اجر بی‌پایانی نزد خداوند خواهد داشت.

دکتر روحانی در ادامه با بیان اینکه این حرف‌ها به معنای شانه خالی کردن دولت از زیر بار مسئولیت‌هایش در عرصه اقتصادی نیست، افزود: دولت در عرصه اقتصادی وظایفی دارد که در حد توان تلاش خواهد کرد به آن‌ها عمل کند و البته قضاوت دراین باره برعهده مردم است.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه مردم می‌دانند دولت با چه مشکلاتی مواجه است، تصریح کرد: هنگامی که این مسوولیت را برعهده گرفتم به خوبی از شرایط آگاهی داشتم. ما وعده‌های به مردم دادیم و با خدا عهد کردیم که هیچ کاری را بدون مشورت با کار‌شناسان آن حوزه انجام ندهیم و طی ۱۴ ماهی که از فعالیت دولت می‌گذرد همواره تلاش ما همین بوده و از ابتدای تشکیل این دولت حداقل هفته‌ای دوبار در باره اقتصاد جلسه داشته‌ایم و مواردی پیش آمده که نظر دیگری در مورد یک مسئله داشتم اما وقتی نظر جمع چیز دیگری بوده آن را پذیرفته‌ام.

دکتر روحانی با بیان اینکه البته غیر ممکن نیست که در کار شورایی هم اشتباهی رخ دهد، گفت: مسئله این است که کار کردن به شیوه شورایی درصد خطا را کاهش می‌دهد و از همین رو تلاش ما از ابتدای دولت تاکنون، این بوده که با مشورت کار‌ها را پیش ببریم.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه اقتصاد وقتی سامان می‌یابد که قابل پیش بینی باشد، اظهارداشت: دولت از ابتدای آغاز به کار تاکنون، تمام تلاش خود را برای مهار تورم بکار گرفته است.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه تلاش کردیم اقتصاد ایران قابل پیش بینی باشد، اظهار داشت: درست است که از زمان آغاز به کار دولت یازدهم نیز افزایش قیمت‌هایی داشته‌ایم و البته در مواردی مثل اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها نیز افزایش قیمت‌ها ناگزیر بود.

دکتر روحانی با یادآوری اینکه امروز رییس کل بانک مرکزی آمار بسیار امیدوار کننده‌ای از تورم سالیانه منتهی به پایان شهریور ماه امسال ارائه کرد، گفت: این آمار‌ها نشان می‌دهد که تورم یک سال گذشته از شهریور امسال به ۲۰ درصد رسیده و تورم ماهانه به کمتر از یک درصد و رقم ۷ دهم درصد رسیده است که این نشان می‌دهد از وعده‌ای که برای رساندن تورم به زیر ۲۵ درصد به مردم داده بودیم، جلو‌تر هستیم.

رییس‌ جمهوری با تاکید بر اینکه در موضوع مهار تورم مهم تداوم این روند است، گفت: به لطف خدا امروز از رکود هم عبور کردیم و اگر چه این مسئله همه بخش‌های اقتصاد کشور را شامل نمی‌شود اما در مسیری قرار داریم که می‌توانیم بگوییم در مسیر رونق حرکت می‌کنیم.

دکتر روحانی گفت: برخی مشکلات در عرصه سیاست خارجی داریم که تلاش می‌کنیم از طریق مذاکره آن‌ها را حل و فصل کنیم و بر همین مبنا روابط با همسایگان را نیز در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی گسترش داده‌ایم و در مجموع می‌توانم بگویم حرکت اقتصادی کشور رو به جلو است.

رییس‌ جمهوری در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه برای توسعه مناطق مختلف کشور باید از ظرفیت‌های موجود در آن‌ها ‌‌نهایت استفاده را برد، گفت: استان زنجان ظرفیت‌های متنوعی در زمینه‌های معدنی، کشاورزی و گردشگری دارد که باید از آن‌ها ‌‌نهایت استفاده را برد و از سوی دیگر بانک‌ها نیز باید حضور فعال‌تری در عرصه‌های توسعه استان داشته باشند تا سرعت پیشرفت زنجان بیش از پیش شود.

دکتر روحانی اظهار داشت: در تهران تصمیم گرفتیم که به بانک‌ها کمک کنیم تا در زنجان تسهیلات بیشتری به فعالان اقتصادی ارایه دهند و دولت در مجموع در سیاست خارجی و سیاست‌های اصولی اقتصادی و سیاسی و آرامش اجتماعی، از همه توان خود و ظرفیت‌های کشور برای پیشرفت استفاده می‌کند و باید همه دست به دست هم دهیم تا زنجانی آباد‌تر و ایرانی آباد‌تر بسازیم.

رییس جمهوری در ابتدای این نشست نیز با گرامیداشت فرا رسیدن ایام محرم گفت: تاثیرات عاشورا محدود به شیعیان و حتی مسلمانان نیست و همه انسانیت را تحت تاثیر خود قرار داده است.

دکتر روحانی با بیان اینکه مکتب امام حسین(ع) مکتب انسان‌های آزاده است، افزود: اولین درس این مکتب ایثار و فداکاری است و ما اگر در طول زندگی خود فقط همین درس را سرمشق قرار دهیم، سعادتمند خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز