خبرگزاری کار ایران

سرمایه گذاری چینی‌ها برای احداثراه آهن و بندر در چابهار

کد خبر : ۱۹۲۶۴۳

منطقه آزاد چابهار برخورداری از نیروی کار ارزان و وجود موسسات آموزشی همانند دانشگاه بین المللی و علمی کاربردی می‌تواند در جذب نیرو برای سرمایه گذاران فرصت طلایی باشد.

بزرگ‌ترین گروه پیمانکاران گروه بین المللی چین با هدف سرمایه گذاری در زمینه احداثراه آهن و بندر و بازدید از زیرساخت‌های منطقه آزاد چابهار به این منطقه سوق الجیشی و مهم سفر نموده‌اند.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، حامد علی مبارکی سفر هیات چینی به بندر چابهار را مثبت ارزیابی کرد و افزود: آنچه که منطقه آزاد را به جایگاه مناسب سرمایه گذاری تبدیل نموده، نزدیک بودن این منطقه به کشورهای آسیای میانه و افغانستان و تنها بندر اقیانوسی بودن آن است.
مبارکی ادامه داد: قرار گرفتن در مسیر کریدور ارتباطی شمال – جنوب شرقی و غربی، برخورداری از زیرساخت‌های مناسب، دسترسی به بازارهای بزرگ ایران، وجود آب و هوای معتدل و سایر معافیت‌ها توانسته جایگاه چابهار را در بازارهای جهانی تعریف نماید.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار برخورداری از نیروی کار ارزان و وجود موسسات آموزشی همانند دانشگاه بین المللی و علمی کاربردی می‌تواند در جذب نیرو برای سرمایه گذاران فرصت طلایی باشد.
او در پایان از طرح‌ها و برنامه‌های شرکت سرمایه گذار چین در زمینه بندر و راه آهن اعلام آمادگی کرد و گفت: سرمایه گذاری در طرح‌های زیربنایی در منطقه آزاد می‌تواند پایه و اساس همکاری‌های بیشتر را با توجه به سرمایه گذاری چین در چابهار و گوادر پاکستان، امکان اتصال بندر گوادر از طریق زمینی و راه آهن فراهم نماید. چین از زمره کشورهایی است که بیشترین سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار را انجام خواهند داد.

سرمایه گذاری چینی‌ها برای احداثراه آهن و بندر در چابهار


در ادامه این نشست رئیس اتحادیه پیمانکاران بین المللی گفت: بزرگ‌ترین گروه پیمانکاران گروه بین المللی چین با هدف سرمایه گذاری در زمینه احداثراه آهن و بندر و بازدید از زیرساخت‌های منطقه آزاد چابهار به این منطقه سوق الجیشی و مهم سفر نموده‌اند.
دیائو این انجمن را بزرگ‌ترین انجمن پیمانکاری در چین دانست و افزود: در این اتحادیه نزدیک به ۲ هزار شرکت زیرمجموعه دارد که در زمینه‌های مختلف در کشورهای جهان در حال فعالیت هستند.
او سرمایه گذاری در بندر چابهار را برای طرفین چینی مهم ارزیابی کرد و گفت: با توجه به بازدید از پروژه‌های در دست اجرا به زودی در زمینه‌های مختلف در منطقه آزاد چابهار سرمایه گذاری خواهیم کرد.
به گفته دیائو این اتحادیه در بازار‌های ایران سهم بزرگی در زمینه سرمایه گذاری ماشین آلات سنگین و راهسازی دارند و می‌تواند در قطب خودرو سازی در چابهار سهمی داشته باشند.
رئیس اتحادیه پیمانکاران بین المللی در ادامه خاطر نشان کرد: با شرایط سرمایه گذاری در چابهار آشنا شدیم و فرصت‌های سرمایه گذاری را رصد و به زودی در زمینه‌های مختلف سرمایه گذاری خواهیم نمود و فرصتی طلایی در منطقه آزاد را از دست نخواهیم داد.
او موقعیت چابهار را از لحاظ جغرافیایی بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: امیدواریم دولت ایران فضای سرمایه گذاری را بخوبی باز تا توسعه منطقه با سرعت هرچه بیشتر شکل گیرد.

رئیس اتحادیه پیمانکارن چین در پایان تبلیغات و معرفی پتانیسل‌های منطقه آزاد در بازارهای جهانی را از ضروریات عنوان کرد و گفت: با حضور نمایندگان سازمان در جلسات هیات چینی در کشور خودشان می‌توانند ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های چابهار را معرفی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز