خبرگزاری کار ایران

مهندس مونسان در دیدار با امام جمعه اهل سنت کیش:

زمین به بومیان کیش واگذار می شود

کد خبر : ۱۸۷۲۹۰

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: این سازمان برای اشتغال و رونق اقتصادی بومیان کیش، زمین در مساحت های مختلف واگذار می کند.

به گزارش ایلنا، علی اصغر مونسان عصر سه شنبه ۲۴ تیر در دیدار با شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت کیش اافزود: زمین در قطعات ۱۰۰ تا ۹۰۰ متر مربعی به بومیان کیش واگذار می شود و آنان با ارائه طرح های کارآفرینی می توانند از زمین های شهرک صنعتی شماره شش به صورت اجاره یا خرید بهره مند شوند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از تشکیل کار گروهی برای تایید بومی بودن افراد متقاضی با کمک امام جمعه اهل سنت و امام جمعه کیش خبر داد و افزود: سازمان منطقه آزاد کیش با این اقدام زمینه کسب و کار و رونق اقتصادی بومیان کیش را فراهم می کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین از اجرای طرح ساماندهی منطقه بومیان این جزیره خبر داد و افزود: در این طرح علاوه بر بازسازی دیوارها، درها و پنجره های آسیب دیده، ساخت پیاده روها، معابر و کوچه ها و ایجاد یک میدان بزرگ سنگفرش شده با مبلمان شهری زیبا، مکان هایی برای عرضه محصولات سنتی بومیان در نظر گرفته می شود.

وی ادامه داد: اقدامات مهندسی این طرح انجام شده است و در حال انتخاب پیمانکار هستیم زیرا اجرای طرح ساماندهی منطقه بومیان، افزایش جاذبه های گردشگری کیش و رونق اقتصادی بومیان این جزیره را در پی خواهد داشت. در زمینه صدور سند هم مشکلی نداریم زیرا اکنون سند سه قطعه از اراضی بومیان صادر شده است و در پی صدور سند برای ۲۵ قطعه دیگر هستیم.

مهندس مونسان با بیان این که پیگیر صدور سند برای اراضی بومیان کیش هستم گفت: سند سه قطعه از اراضی بومیان صادر شده و سند ۲۵ قطعه نیز پس از تکمیل مدارک صادر می شود.

توسعه بیمارستان کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این دیدار رسیدگی به شرایط بهداشت و درمان کیش را یکی از اولویت های خود در بدو ورود به جزیره دانست و توضیح داد: بیمارستان کیش در مدت زمان کوتاه با افزایش ظرفیت از ۳۲ به ۶۴ تخت، خرید دستگاه های پزشکی و دعوت از پزشکان متخصص و مدیریتی توانمند، توانست رتبه درجه یک ممتاز را از وزارت بهداشت دریافت کند.

مهندس مونسان از خرید دستگاه MRI و ایجاد درمانگاه فوق تخصصی کبد با حضور پزشکان مطرح کشور خبر داد و افزود: این اقدام ها به منظور خدمات رسانی مطلوب به کیشوندان و جذب توریست سلامت است.

باغ راه نوید بخش توسعه و تحول کیش

این مقام مسئول با اشاره به ساخت باغ راه به طول چهار کیلومتر و عرض متوسط ۲۰ تا ۱۵۰ متر از میدان سعدی تا هرمز ادامه داد: در این باغ راه آبنماهای متنوع ساخته می شود و ساکنان و گردشگران می توانند با عبور از سایه سار درختان و دروازه هایی که نماد هشت شهر کشورمان هستند لحظات خاطره انگیزی را در کنار خانواده های خود تجربه کنند.

مهندس مونسان با اشاره به نزدیکی پارک خانواده به منطقه بومی نشین جزیره اظهار داشت: یک خانه فرهنگ با هدف فعالیت های آموزشی وهنری برای خانواده ها در این پارک ایجاد شده است و آبنمای موزیکال، زمین اسکیت، زمین چمن مصنوعی و آمفی تئاتر هم بخشی از امکانات دیگر پارک خانواده کیش است که عید فطر گشایش می یابد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین ازانتقال بازارهنر بانوان از روبه روی تالار شهر به پارک خانواده خبر داد و افزود: دراین پارک غرفه هایی به زنان سرپرست خانواده واگذار می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به توسعه نوار ساحلی در غرب جزیره اشاره کرد و گفت: با بازسازی کلبه هور با زیربنای ۹۰ هزار متر مربع، طرح زیبا سازی ساحل از کلبه هور تا کشتی یونانی را در دستور کار داریم.

شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت کیش نیز در این دیدار با تشکر از این ابتکار و اقدام سازمان منطقه آزاد کیش گفت: توجه به وضع اقتتصادی بومیان و فراهم کردن زمینه لازم برای حضور جوانان بومی منطقه در مسیر توسعه و تحول جزیره قابل تقدیر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز