خبرگزاری کار ایران

ابراز رضایت مشاور ارشد رییس جمهور از توسعه کیش در بخش جنوبی و غربی

کد خبر : ۱۸۴۲۱۸

مشاور ارشد رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی کشور با ابراز رضایت از روند توسعه در بخش های جنوبی و غربی جزیره کیش گفت: بخش عظیمی از ۴۸۰۰میلیارد تومان سرمایه گذاری جذب شده در کیش در منطقه جنوبی این جزیره در حال انجام است.

به گزارش ایلنا، " اکبر ترکان " در مراسم کلنگ زنی نیروگاه شماره ۲ کیش که در نقطه مقابل نیروگاه فعلی قرار دارد افزود: آغاز عملیات ساخت این نیروگاه در بخش جنوبی جزیره، با هدف حمایت از سرمایه گذاری های انجام شده در این منطقه است.

وی با اشاره به تحولات مثبت انجام شده در منطقه غرب جزیره کیش گفت: پس از اعلام برنامه های سرمایه گذاری در غرب جزیره، باید زیر ساخت ها و امکانات لازم در این منطقه تامین شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی کشور در ادامه بر ضرورت اجرای موازی برنامه های توسعه ای در جزایر هندورابی و فارور همگام با کیش تاکید کرد و گفت: باید به موازات زیر ساخت های انجام شده در کیش برای تامین و ساخت تاسیسات زیربنایی در این جزایر نیز برنامه ریزی شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این مراسم گفت: با توجه به مشکلات قطعی برق در سالهای گذشته، تولید باثبات انرژی در جزیره کیش مورد تاکید مهندس ترکان در بدو ورود تیم مدیریتی جدید به منطقه آزاد بود.

مهندس مونسان افزود: با تصمیم جدی برای تولید برق طی ماههای گذشته دو واحد نیروگاهی با ظرفیت ۷۵ مگاوات به ظرفیت ۱۵۰ مگاواتی قبلی افزوده شد و در حال حاضر مشکلی برای تامین برق مورد نیاز جزیره وجود ندارد اما با توجه به توسعه روزافزون کیش با جدیت احداثنیروگاه دوم در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان این که کیش مانند سرزمین اصلی به شبکه برق سراسری متصل نبوده و در مواقع خرابی با قطعی برق مواجه می شود گفت: نیروگاه دوم به شبکه برق جزیره متصل خواهد شد و در مواقع اضطراری تامین برق جزیره را عهده دار خواهد بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: محل ساخت این نیروگاه در بخش توسعه نیافته جنوب جزیره است که به منظور تامین امکانات زیرساختی برای پروژه های غرب و جنوب کیش پیش بینی شده است.

نیروگاه شماره ۲ کیش در سه مرحله ۱۰۰ مگاوات ظرفیت تولید برق جزیره کیش را افزایش خواهد داد و همچنین روزانه ۲۰ هزار متر مکعب آب شیرین تولید خواهد کرد.

در فاز نخست ساخت این نیروگاه که تا ۹ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید ۲۵ مگاوات برق و ۵۰۰۰ متر مکعب آب شیرین تولید می شود.

برای ساخت این نیروگاه در فاز اول و دوم ۵۵ میلیارد تومان و در مجموع سه فاز ۱۷۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد شد.

نیروگاه شماره ۲ کیش توسط بخش خصوصی(شرکت ماهتاب گستر) و با مشارکت شرکت توسعه وسرمایه گذاری کیش ساخته خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز