خبرگزاری کار ایران

رشد ۱۲ درصدی مسافر و ۱۴ درصدی پرواز در کیش در سه ماهه اول سال ۹۳

کد خبر : ۱۸۲۱۱۱

سرپرست فرودگاه بین المللی کیش از رشد ۱۲ درصدی مسافر داخلی و خارجی و ۱۴ درصدی پرواز‌ها در سه ماهه اول سال ۹۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد.

به گزارش ایلنا، کورش فتاحی روز سه شنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایرنا به آماری ازتعداد مسافران و پروازهای داخلی و خارجی در این مدت اشاره کرد و گفت: در طول سه ماهه اول سال تعداد پروازهای داخلی به جزیره پنج هزار و ۵۶۲ و آمار پروازهای خارجی ۵۳۸ پرواز بوده که این میزان در سال ۹۲ و درمدت مشابه به ترتیب پنج هزار و ۲۴۴ و ۴۹۸ پرواز بوده که از ۶ و ۸ درصد رشد برخوردار شده است.

وی در مورد تعداد مسافران داخلی و خارجی در همین مدت نیز گفت: ۶۷۷ هزار و ۵۶۹ مسافر داخلی و ۶۵ هزار و ۲۲۸ مسافر خارجی طی مدت مذکور اعزام و پذیرش شده‌اند که این رقم در مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۶۴۵ هزا رو ۱۹۹ نفر و ۶۱ هزار ۱۱۸ نفر بوده که امسال ۵ و ۷ درصد رشد داشته است.
سرپرست فرودگاه بین المللی کیش در مورد تاخیر‌های خطوط مختلف هوایی و خستگی مسافران افزود: طی هماهنگی‌های بعمل آمده با خطوط هوایی سعی شده در صورت بروز تاخیر با همکاری دیگر شرکت‌های هواپیمایی جابجایی مسافران در حداقل زمان ممکن انجام پذیرد.

وی گفت: ارئه خدمات لازم به مسافرین در اولویت فرودگاه بین المللی کیش بوده و همین امر باعثحفظ آرامش و رضایتمندی مسافرین در جزیره کیش می‌باشد.

فتاحی با بیان اینکه واحدی در دل مدیریت ترمینال ایجاد شده که برنامه‌های پروازی شرکت‌ها را پیگیری می‌کند و به محض مواجه با مساله تاخیر به سرعت به مسافران اطلاع رسانی می‌شود افزود: در این خصوص تدابیر لازم صورت گرفته و با آژانس‌ها یا شرکت های هواپیمایی که در این رابطه قصور کرده‌اند برخورد خواهد شد.

وی به برگزاری جلسه‌ای با شرکت های هواپیمایی و چارترکنندگان برای حل مشکل تاخیر پرواز‌ها اشاره کرد و گفت: بیشترین میزان تاخیر‌ها تا دو ساعت در جزیره بوده که تلاش کردیم با سرویس دهی مناسب این وقفه را به نحوی مطلوب جبران کنیم و برخی خطوط هوایی در این زمینه مشکل دارند که باید به سرعت رفع شود.

افزایش تجهیزات برای هندلینگ(خدمات دهی پرواز و مسافر(

فتاحی با بیان این که در بحثخدمات رسانی به مسافران حرکت‌های خوبی صورت گرفته از خرید شش دستگاه پلکان هواپیما، شش دستگاه اتوبوس، شش تسمه نقاله و شش تراک(کشنده) در جزیره خبر داد و افزود: در این خصوص کمتر تاخیری در این زمینه بوده و جابجایی مسافران و تخلیه بار آن‌ها به صورت مطلوب انجام گرفته است.

تعریف سناریویی برای خدمات به مسافران

سرپرست فرودگاه بین المللی کیش در مورد توسعه خدمات به مسافران گفت: تلاش داریم با اختصاص نیروهای بیشتر مقدمات تخلیه سریع‌تر بار قبل از مسافر را فراهم کنیم.

وی به طرح ارائه سناریوخدماتی به مسافران اشاره کرد و گفت: در این طرح قرار است مسافران از زمان خروج از هواپیما تا زمان سوار شدن به تاکسی در مراحل مختلف مورد پذیرایی قرارگیرند.

فتاحی از رونمایی این طرح و چندین طرح دیگر در عید فطر خبرداد و گفت: ارائه این نوع خدمات در جذب گردشگر و رضایت مسافران بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

وی به اقدامات صورت گرفته در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: راه اندازی سامانه اینترنت رایگان در ترمینال‌های ورودی وخروجی با ارسال کد ملی به شماره ۱۰۰۰۰۷۶۴ و دریافت نام کاربری و رمز عبور، اتمام دوره آموزشی آتش نشانی و نجات فرودگاهی برای نخستین بار در سطح ۱۱۱، برگزاری جلسه آموزشی مبارزه با ویروس کرونا و روش های شناسایی این ویروس خطرناک از جمله این اقدامات است.

فتاحی در پایان به تکمیل جاده حفاظتی، بهره برداری از پمپ بنزین، ایجاد مسیر سواری مجزا، نصب آب نما، آغاز طراحی زیباسازی ترمینال خارجی، ایجاد رستواران هوایی و چندین طرح دیگر در آینده نزدیک اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز