خبرگزاری کار ایران

گردهمایی جوانان مناطق آزاد برگزار شد

کد خبر : ۱۸۰۷۰۸

اولین گردهمایی دستیاران جوان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در تهران برگزار شد.

اولین گردهمایی دستیاران جوان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، این گردهمایی به همت حوزه دستیار جوان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با موضوع «جوان، مهارت‌های اقتصادی و توسعه پایدار ملی» از ساعت ۱۵ در مرکز همایش های بین المللی رایزن برگزار شد.
جوانان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که صبح امروز با تجدید بیعت با آرمان های امام خمینی(ره) این گردهمایی را آغاز کردند امروز عصر با حضور مهندس ترکان مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، حجت الاسلام یونسی دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی، مدیران مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و مدیران وزارت ورزش و جوانان گردهم آمدند.
در این گردهمایی که اجرای آن بر عهده رضا رشید پور بود؛ سعید اله بداشتی دستیار جوان مشاور رییس جمهور و دبیر همایش بر اهمیت حضور جوانان در تمامی حوزه ها به ویژه اقتصاد تاکید کرد.
وی گفت: جوانان؛ امید آفرینان این کشور و کلید موفقیت کشور هستند.
اله بداشتی ادامه داد: امروز با عنایت مشاور رییس جمهور جناب آقای مهندس ترکان حوزه دستیار جوان اقدام به راه اندازی یک کانون ارزیابی کرده است تا با استفاده از ماموریت سپرده شده، استعدادها و شایستگی های نسل جوان در مناطق آزاد شناسایی شود.
وی گفت: جوانان امید آفرین می خواهند از ذره ذره این خاک استفاده کنند و کارآفرینی و اشتغال خلق کنند و به ثروت لی بیافزایند.
اله بداشتی افزود: جوانان مناطق آزاد کشور این مناطق را می توانند به یک آوردگاه اقتصادی تبدیل کنند.

** به جوانان مناطق آزاد کشور اعتماد کنیم
مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: به کارگیری جوامع محلی و ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان مناطق از اولویت ها و برنامه های مدیریت کلان مناطق آزاد و ویژه است چرا که اعتقاد داریم باید به جوانان در این مناطق اعتماد کرد.
به جوانان مناطق آزاد کشور اعتماد کنیم به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مهندس اکبر ترکان در گردهمایی دستیاران جوان مناطق آزاد و ویژه گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، به کارگیری جوانان در مناطق آزاد مورد توجه جدی قرار گرفت و در حال حاضر تمام مدیران این مناطق یک دستیار جوان منصوب کرده اند تا برنامه های کارآفرینی و موضوعات مربوط به جوانان منطقه را دنبال کنند.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: در مناطق آزاد برای جوانان کارآفرین در مناطق قطعه زمین های کوچک ۲۰۰متری پیش بینی شده است تا مشاغل کوچک در مناطق آزاد آغاز شود.
ترکان تاکید کرد: توسعه جوامع محلی و به ویژه توجه به جوانان بومی در مناطق آزاد از جمله اولویت ها و برنامه های مناطق آزاد کشور است چرا که بها دادن به جوانان و در اختیار گذاشتن امکانات به آنان در آینده توسعه اقتصادی را به همراه خواهد داشت.
مشاور رییس جمهور با اشاره به وجود ۷ منطقه آزاد و ۶۳ منطقه ویژه اقتصادی در کشور گفت: این مناطق ظرفیت های خوبی برای رونق کسب و کار جوانان دارند.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص مناطق آزاد اشاره کردو گفت: بر اساس بند ۱۱ سیاست‌های ابلاغی ۵ ماموریت شامل: تسهیل در امر تولید، توسعه صادرات، ماموریت انتقال و ارتقاء فناوری، تامین نیازهای کشور و تامین نیازهای مالی برای مناطق آزاد در نظر گرفته شده است.
ترکان ادامه داد: استعداد خوبی بری ایجاد مناطق آزاد جدید در جاسک و استان کردستان وجود دارد که در حال حاضر مراحل بررسی ایجاد آنها آغاز شده است.
مشاور رییس جمهور گفت: مناطق آزاد به عنوان هفت اقلیم متفاوت در کشور وجود دارند که هرکدام رویکرد ها و کارکردهای متفاوتی را در خود قرار داده اند و این امکان را فراهم می کنند تا مناطق آزاد به عنوان الگوی توسعه ایران ۱۴۰۴ معرفی شوند.
ترکان با اشاره به فعالیت های دستیاران جوان در مناطق آزاد گفت: امیدواریم زمانی با حذف بروکراسی های زائد و دست و پاگیر حذف شوند تا جوانان بهتر بتوانند در تمامی عرصه ها حضور داشته باشند و در این میان دستیاران جوانان مناطق آزاد می توانند حلقه ارتباطی جوانان با مدیریت آن منطقه باشند.
مشاور رییس جمهور ابراز امیدواری کرد: با گرفتن دست جوانان در مناطق آزاد و ایجاد فرصت برای بروز و ظهور فعالیت های آنان به توسعه جوامع محلی کمک کنیم.
مشاور حسن روحانی در دولت تدبیر و امید ادامه داد: به همکاران خود در مناطق آزاد کشور توصیه کرده ام همواره شفافیت در فعالیت های خود را در رأس امور قرار دهند چرا که معتقدیم باید کاری کرد که هیچ گاه از انتشار آن خجالت زده نشویم.
وی با بیان اینکه مناطق آزاد فرصتی است تا میزان کارایی و قابلیت کار و تفکر برنامه‌ریزان برای توسعه اقتصادی کشور مورد ارزیابی قرار گیرد، اظهار داشت: متاسفانه برای انجام کارآفرینی و سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد مانند سایر مناطق کشور افراد نیازمند داشتن آشنا و پارتی هستند.
وی افزود: به همین خاطر من از دستیاران جوان مناطق آزاد می‌خواهم تا یاور، پارتی و آشنای کارآفرینان محلی مناطق آزاد باشند.
**
در ادامه این گردهمایی از دستیاران جوان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و کارآفرینان جوان کشور تقدیر شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز