خبرگزاری کار ایران

بیشترین میزبانی مسافران نوروزی به کدام منطقه آزاد تعلق گرفت؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۷۱۱۶

ایران دارای 9 منطقه آزاد تجاری- صنعتی بسیار مهم است؛ کیش، قشم، چابهار، انزلی، ارس، اروند، قصرشیرین، ماکو، بانه و مریوان. تمامی این مناطق در زیباترین و خاص‌ترین نقاط ایران واقع شده‌اند از سواحل آرام زیباکنار در منطقه آزاد انزلی گرفته تا ساحل شگفت انگیز درک در منطقه آزاد چابهار، از جنگل‌های زیبای ارسباران در منطقه آزاد ارس گرفته تا جنگل‌های همیشه سبز حراء در منطقه آزاد قشم، این مناطق شگفتی‌هایی را در دل دارند که در سرتاسر جهان کم نظیرند و هر کدام از این مناطق برای ایام نوروز جاذبه های گردشگری خود را دارد.

منطقه آزاد انزلی در صدر سفرهای نوروزی قرار گرفت

در نوروز 1403 بیشترین تعداد سفرهای نوروزی در میان مناطق آزاد کشور به منطقه آزاد انزلی تعلق گرفت، محمد سجاد سیاهکارزاده، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان در این باره اظهار داشت: از 20 اسفند لغایت 14 فروردین ماه سال ۱۴۰۳ فاز تجارت و گردشگری این منطقه میزبان افزون بر ۱ میلیون و ۸۵۰ هزار گردشگر بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد ۲۰.۹۱ درصدی همراه شده است. سیاهکارزاده، از حضور ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار گردشگر در مجموع فاز تجارت و گردشگری، روستاها و بوستان های منطقه طی این مدت خبر داد و افزود: هماهنگی میان مدیران سازمان متبوع خود و سایر نهادهای عضو ستاد را مهمترین عامل در موفقیت حفظ اقبال مسافرین نوروزی از نخستین منطقه آزاد شمال کشور بیان کرد و تاکید کرد: براین اساس اجرای 80 طرح زیربنایی، بهسازی و نوسازی امکانات موجود برای ارتقای کمی و کیفی خدمات رسانی به گردشگران نوروزی که در نمونه هایی چون افتتاح یک مجتمع گردشگری جدید، افزایش پهنه پارکنیگ های منطقه، افتتاح درب سوم خروجی گمرک و حضور پمپ بنزین های سیار قابل مشاهده می باشد در دستور کار قرار گرفت.

تردد بیش از 1 میلیون و 470 هزارگردشگر به قشم

پس از منطقه آزاد انزلی، قشم با 1 میلیون و 473 هزار گردشگر در رتبه بعدی تعلق گرفته است. ادریس راموز، قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم در این باره اعلام کرد: از ابتدای تعطیلات پایان سال (25 اسفند 1402 تا پایان سیزدهمین روز فروردین 1403) افزون بر 1  میلیون و 473 هزار گردشگر در جزیره جهانی قشم تردد کردند. راموز با بیان این مطلب، اظهار داشت: در بازه زمانی یاد شده 1 میلیون و 473 هزار و 439 تردد در سه مسیر دریایی، هوایی و زمینی جزیره جهانی قشم به ثبت رسیده است. وی با اعلام اینکه 750 هزار و 193 گردشگر از مسیرهای زمینی (پل به لافت)، دریایی (بندر شهید حقانی به بندر شهید ذاکری) و هوایی (فرودگاه بین‌المللی منطقه آزاد قشم) وارد این جزیره در جنوب کشور شدند، افزود: 723 هزار و 246 گردشگر هم پس از بازدید از ظرفیت‌های بی‌نظیر و کم‌نظیر این جزیره، قشم را از سه مسیر یاد شده به سمت دیار خود ترک کردند.به گفته قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، بیشترین ترددها با 1 میلیون و 149هزار و 878 مورد به مسیر زمینی (اسکله پل به اسکله لافت) مربوط می‌شود که گردشگران با وسایل نقلیه شخصی یا عمومی توسط شناورهای حمل خودرو (لندینگ کرافت‌ها) وارد این جزیره شدند و یا قشم را به سرزمین اصلی ترک کردند.

بیشترین میزبانی مسافران نوروزی به کدام منطقه آزاد تعلق گرفت؟

رکورد بیشترین پرواز به کیش در نوروز 1403

کیش مقصد بعدی گردشگران در نوروز امسال بود به گونه ای که عزت اله محمدی، مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش از ثبت رکورد بییشترین تعداد پرواز، اعزام و پذیرش مسافران نوروزی در فرودگاه بین المللی کیش خبر داد. محمدی، در این باره گفته است: در روز جمعه 10 فروردین امسال با انجام ۱۲۴ پرواز رفت و برگشت و جابجایی بیش از ۱۶ هزار گردشگر دریک روز، رکورد انجام بیشترین تعداد پرواز و جابجایی مسافر در طی ۱۶ روز گذشته ثبت شده است.

به گفته محمدی از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا دهم فروردین ماه سال ۱۴۰۳ با انجام ۱۵۸۵ پرواز نسبت به اعزام و پذیرش و ارائه تسهیلات فرودگاهی به تعداد ۲۰۱ هزار و ۷۰۳ گردشگر در فرودگاه بین المللی کیش اقدام شده است.

بیش از ۷۰۰ اثر تاریخی، تفریحی، دیدنی در منطقه آزاد چابهار

سعید ریگی، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار گفت: بیش از ۱۴۰ هزار گردشگر و مسافر از ابتدای تعطیلات تاکنون وارد چابهار شده‌اند که این آمار نشان می‌دهد این شهرستان همچنان مقصد مسافران و گردشگران نوروزی است. وی با اشاره به اینکه ورود سالانه یک میلیون مسافر و گردشگر به بندرچابهار را شاهد هستیم، افزود: این منطقه زیبای ساحلی بلوچستان ظرفیت‌های فراوانی در حوزه گردشگری، اقتصادی و تجاری دارد و بیش از ۷۰۰ اثر تاریخی، تفریحی، دیدنی و گردشگری از گواتر تا زرآباد وجود دارد که مسافران می‌توانند از زیبایی های این منطقه لذت ببرند.

بازدید 15 هزار نفر از موزه های اروند در نوروز

امیرهوشنگ بابامرادی، مدیر توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با ارائه جزئیاتی از آخرین آمار تردد گردشگران و مسافران نوروزی در منطقه آزاد اروند، بیان کرد: از ابتدای تعطیلات سال نو تا یازدهم فروردین ماه 1403، بالغ بر ۳۸ هزار گردشگر، از تفریحات آبی منطقه بهره برده‌اند.

وی افزود: همچنین در همین بازه زمانی، تعداد ۱۰۹ هزار و ۲۱۷ نفر اقامت در اماکن اسکان نوروزی شهرهای آبادان و خرمشهر به ثبت رسیده است. مدیر توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: تعداد ۱۵ هزار نفر نیز در ۱۰ روز ابتدایی سال، از موزه‌های منطقه بازدید به‌عمل آوردند‌.

بیشترین میزبانی مسافران نوروزی به کدام منطقه آزاد تعلق گرفت؟

ورود 75 هزار مسافر و گردشگر به قصرشیرین

محمد نجفی، فرماندار قصرشیرین گفت: ۷۵ هزار مسافر و گردشگر در روزهای پایانی سال 1402و هفته اول تعطیلات نوروزی از جاذبه‌های طبیعی، باستانی و تاریخی قصرشیرین دیدن کردند. افزود: ۲۰ هزار خودرو شامل ۱۸ هزار دستگاه سبک و ۲ هزار دستگاه سنگین از ۲۴ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ تا پایان روز چهارم فروردین ماه جاری وارد شهرستان قصرشیرین شدند.

وی اظهار کرد: از مجموع مسافران ورودی به قصرشیرین ۲۷۵ نفر در اقامتگاه های رسمی دارای مجوز از میراث فرهنگی و گردشگری و پنج هزار و ۵۰۰ نفر در اماکن اقامتی غیر رسمی مانند مدارس و مهمانسراهای ادارات و کمپ ها اسکان یافتند.

فرماندار قصرشیرین گفت: همچنین از مجموع ۷۵ هزار مسافر و گردشگر نوروزی ورودی به شهرستان ۸۵ درصد آن ها معادل ۵۸ هزار نفر از مکان های تاریخی و جاذبه های طبیعی و صنایع دستی ایجاد شده مانند سیاه چادرهای ورودی شهر و سفره هفت سین محل بوستان بسیج دیدن کردند.

رکورد سفرهای نوروزی به ارس شکسته شد

مهدی عباسی، دبیرستاد تسهیلات سفر منطقه آزاد ارس اعلام کرد: شب دوازدهم فروردین امسال رکورد تازه ای در اسکان مسافران نوروزی این منطقه به ثبت رسید. عباسی اعلام کرد: شب دوازدهم فروردین ماه امسال، اسکان گردشگران نوروزی در اقامتگاه های ارس از مرز 18هزار نفر فراتر رفت.

بیشترین میزبانی مسافران نوروزی به کدام منطقه آزاد تعلق گرفت؟

وی گفت: این آمار مربوط به هتل ها، هتل آپارتمان ها، متل ها، کمپ های چادری، اقامتگاه های آموزش و پرورش، زائرسراهای متعلق به اداره کل اوقاف و امورخیریه و کاشانه های مهمان پذیر است.

دبیر ستاد تسهیلات سفر منطقه آزاد ارس اضافه کرد: آمار اقامت های غیررسمی در قالب چادرهایی که در خارج از کمپ های تعریف شده منطقه آزاد برپا شده بودند، در دست نیست و با محاسبه این اقامت ها، آمار اسکان افزایش می یابد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز