خبرگزاری کار ایران

روایت اقدامات و دستاوردهای سازمان منطقه آزاد کیش در سال ۱۴۰۲ از سوی امام جمعه کیش در اولین خطبه‌های نماز جمعه سال جدید

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۹۲۷

درنخستین نمازجمعه سال ۱۴۰۳، حجت الاسلام والمسلمین بی نیاز خدمات نوروزی ارائه شده توسط مسئولان در جزیره کیش را مناسب دانست.

 

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وامور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت الاسلام والمسلمین بی نیاز در خطبه های اولین نمازجمعه سال ۱۴۰۳ با تبریک فرارسیدن سال نو گفت: تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن ایام با ارزشی است که شروع سال را معنوی و نوید بخش سالی پر از خیر و سعادت است.

وی با تبریک فرا رسیدن ولادت امام حسن مجتبی (ع)، گفت: با توجه به قرارگیری ماه رمضان در ابتدا و انتهای امسال دو بار ولادت امام حسن مجتبی را نیز جشن می‌گیریم.

امام جمعه کیش افزود: با وجود جنگ رسانه‌ای، تحریم ها و توطئه‌ها نتوانسته در مسیر کسب دستاورد‌ها و توفیقات نظام خللی وارد کند و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب اسلامی با توجه به جنگ اقتصادی همه جانبه علیه کشور، شعار سال جدید را جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کردند.

وی مشارکت مردم را موجب تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار داشت: جهش تولید با مشارکت مردم رقم می‌خورد و این مردم هستند که در این چهل و پنج سال قهرمان اصلی و حلال مشکلات بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بی نیاز با اشاره به اهمیت برنامه ریزی برای توسعه اقتصاد دریا محور ، خواستار برنامه جدی برای تحقق ابعاد این موضوع در سال جدید شد.

وی در ادامه گفت : نبود شفافیت و اجرا نشدن قوانین مناطق آزاد موجب شده تا این مناطق نتوانند وظایف خود را کامل انجام دهند و مسولان باید در سال جدید به مناطق آزاد نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

امام جمعه کیش، کاهش تعرفه‌های بیمارستان، ساخت ترمینال مسافری فرودگاه، تلاش برای واردات خودرو، ساخت زمین‌های ورزشی، حل مشکلات ۳۵ واحد تولیدی کیش و اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی، ورزشی و هنری و برنامه ریزی برای حل مشکلات آب و برق کیش را از اقدامات ارزشمند انجام شده در سال ۱۴۰۲ در کیش برشمرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بی نیاز به رعایت ارزش‌ها و حرمت‌های اسلامی همچون حجاب اشاره کرد و افزود: ایران اسلامی نتیجه خون شهدا است پس باید هم از سوی گردشگران ارزش‌ها رعایت شود و هم فعالان اقتصادی به لحاظ قدرت خرید با گردشگران مراعات بیشتری داشته باشند.

وی ارائه خدمات از سوی مسولان را مناسب ارزیابی کرد و گفت: مسؤلان باید در اجرای ارزش‌ها و حفظ حرمت‌ ماه رمضان پای کار بایستند و با هنجارشکنی‌ها در جامعه برخورد کنند.

امام جمعه کیش، شرایط فرهنگی و مذهبی کیش را بسیار مناسب توصیف کرد و از رسانه‌ها به ویژه صداوسیما که تاثیر زبادی در معرفی ابعاد مختلف جزیره داشته خواست چهره اصیل مردم و جزیره کیش را منعکس کنند.

امام جمعه کیش با بر شمردن فضایل ماه رمضان، نتیجه و هدف روزه داری و مهمانی خداوند را رسیدن به تقوا و پرهیزکاری عنوان کرد.حجت الاسلام والمسلمین بی نیاز در پایان افزود: چشم پوشی از لغزش‌ها و بازگو نکردن آن در جمع، تجسس نکردن در امور شخصی مردم و محاسبه دائم نفس در کنار صداقت در گفتار از اصول اساسی تقوا است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز