خبرگزاری کار ایران

گام‌های طلایی توسعه اقتصادی چابهار | رشد ۱۰ برابری سرمایه‌گذاری در این منطقه طی سال جاری نشاندهنده تحقق فرصت‌های سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه نوید بخش جهشی پر رونق

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۷۰۴

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با حضور در ششمین جلسه ستاد جهش که در منطقه آزاد چابهار برگزار شد، از رشد ۱۰ برابری سرمایه‌گذاری در این منطقه طی سال جاری خبر داد و با اشاره به گام‌هایی که در چابهار برای توسعه اقتصادی برداشته شد، سال آینده را سال طلایی و پررونق منطقه آزاد چابهار عنوان کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد چابهار، ششمین جلسه ستاد جهش سرمایه‌گذاری و صادرات با حضور دکتر حجت الله عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، امیر مقدم رئیس هیات‌ مدیره و مدیرعامل، صفری معاون اقتصادی و طهماسبی مدیر روابط عمومی دبیرخانه، معاونین و مدیران سازمان برگزار گردید.

این جلسه با هدف بررسی و چگونگی پیشبرد اهداف و برنامه‌های سازمان در جذب سرمایه گذاران، ارائه و عرضه بسته‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های صادراتی منطقه و ارائه گزارشی درباره اولین نمایشگاه بین‌المللی صادرات به پاکستان در خصوص قراردادها و تفاهم نامه‌های منعقده انجام شد.

حجت عبدالملکی در این نشست ضمن تقدیر و ایراز خرسندی از عملکرد امیر مقدم رئیس هیئت مدیره و مدی عامل منطقه آزاد چابهار از رشد ۱۰ برابری تقاضا برای سرمایه‌گذاری در این منطقه خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های دقیق و منسجم مدیریت این منطقه و دیگر مدیران و کارکنان در منطقه آزاد چابهار و همچنین کارنامه فعالیت روند صعودی سرمایه‌گذاری ان شاءالله سال آینده سالی پررونق برای این منطقه خواهد بود. 

گفتنی است منطقه آزاد چابهار با بیش از ۱۰۰ بسته سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف صنعت، تجارت، گردشگری و ترانزیت با هدف ایجاد شرایط طلایی سرمایه‌گذاری آماده حضور علاقه‌مندان می‌باشد.

مشاور رئیس جمهور با اعلام متوسط سرمایه‌گذاری منطقه آزاد چابهار با رشد ۱۰ برابری نسبت به رشد ۶ برابری مناطق آزاد کل کشور در سال جاری نسبت به ۱۴۰۱، اظهار کرد: این رشد تقاضا در این منطقه و دیگر مناطق آزاد کشور ناشی از برنامه‌های مدونه سرمایه‌گذاری شکل‌گرفته در کنار برگزاری رویدادهای مختلف سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی بود که اقبال سرمایه‌گذاران نسبت به منطقه آزاد چابهار بیشتر شد.

عبدالملکی افزود: البته این موضوع قابل پیش‌بینی هم بود به این دلیل که این منطقه نه فقط برای ایران بلکه برای کل منطقه راهبردی است. کشورهای دیگر هم توجه جدی به منطقه آزاد چابهار دارند. از ماه گذشته تا کنون رشد قراردادهای طرح‌ها به میزان ۴ هزار میلیارد تومان داشته است و انتظار می‌رود تا پایان سال ۵۰ هزار میلیارد تومان طرح‌ها تبدیل به قرارداد شده باشد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد ایران با بیان اینکه برنامه جهش تولید در منطقه آزاد چابهار با سرعت و شتاب مطلوبی در حال پیشرفت است، گفت: در دیگر مناطق آزاد کشور نیز شرایط خوبی حاکم است. در سال ۱۴۰۳ برنامه بسیار گسترده‌ای برای به ثمر نشستن و بهره‌برداری از این پروژه‌های اقتصادی را خواهیم داشت که بر روی تولید، صادرات و اشتغال تاثیر به سزایی خواهد داشت.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز