خبرگزاری کار ایران

دستاورد محور مقاومت، نصرت الهی، پیروزی و کرامت است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۴۹۸

امام جمعه کیش گفت: عزت،کرامت،پیشرفت و امنیت خودمان را مدیون ایثارگران، بسیجیان و شهدا هستیم.

 

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز امام جمعه کیش در مراسم بزرگداشت شهدای مقاومت که عصر پنج شنبه 2 آبان و در هفته گرامیداشت هفته بسیج در مسجد خاتم الانبیا برگزار شد؛ بر ضرورت ترویج فرهنگ بسیج در کشور تاکید کرد.

امام جمعه کیش در این مراسم با تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد شهدا، امام شهدا و شهدای محور مقاومت، از برنامه های متنوع هفته بسیج قدردانی کرد و گفت: برنامه های موثر و مفیدی در هفته بسیج برنامه ریزی شده است تا در قالب آن، بخشی از بزرگواری ها و حماسه های ایثارگران، مجاهدان و بسیجیان سلحشور معرفی شود.

امام جمعه کیش با بیان این که بسیج و مقاومت همواره با یکدیگر همراه بودند و با هم تناسب داشته اند؛ افزود: بسیج و محور مقاومت با اخلاص و ایمان از یک طرف و با مقاومت، ایستادگی، صبر و صلابت از سوی دیگر، توانسته است حماسه های بزرگی را در کشور و منطقه خلق کند.

حجت الاسلام و المسلمین بی نیاز تاکید کرد: امروز بسیجیان نه تنها در جمهوری اسلامی ایران و در داخل مرزها الگوی مقاومت شدند؛ بلکه انقلاب اسلامی ایران به رهبری امامین انقلاب، الگوی مقاومت در جهان و منطقه شده است و به برکت انقلاب اسلامی محور مقاومت پیشرفت زیادی کرده است و روح و روحیه مقاومت در منطقه رواج پیدا کرده است.

وی با اشاره به وعده قرآن کریم و سفارش پیامبران الهی به مقاومت و ایستادگی در برابر باطل و تاکید بر این که نتیجه مقاومت، استقامت و صبوری و ایستادگی در راه خدا پیروزی است؛ افزود: بسیجیان در هشت سال دفاع مقدس و دوران سازندگی و در دفاع از حرم ها و حریم ها در ایجاد امنیت و سلامت جامعه مردم ایران ثابت کرده اند که نتیجه مقاومت نصرت الهی، پیروزی و کرامت است.

وی خاطر نشان کرد: شهدای مقاومت و بسیج، برگزیدگان خداوند هستند که با دارا بودن روحیه ایمان و اخلاص، مقاومت،صبر و ایستادگی در برابر دشمن و جبهه باطل انتخاب شدند و عمر خود را در راه خدا صرف کردند و جانفشانی کردند و به بالاترین درجه، یعنی شهادت نائل شدند.

حجت الاسلام والمسلمین بی نیاز ادامه داد: آنچه باعث پیروزی محور مقاومت شده است ایمان به خدا و ایمان به معاد است که با صبر، شکیبایی،استقامت و جانفشانی آنان در راه حفظ ارزشها و دین و مقدسات همراه بوده است که نمونه آن را در کشورهای عراق،سوریه،یمن،فلسطین و لبنان شاهد هستیم.

امام جمعه کیش تاکید کرد: اسراییل بنا فرمایشات مقام معظم رهبری در طوفان الاقصی شکست غیر قابل ترمیمی خورده است؛ افزود: این عملیات آغاز پیروزی محور مقاومت و شکست های پیاپی رژیم صهیونیستی است.

همچنین در این مراسم سردار فتح الله جعفری مسئول مرکز مطالعات دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح با تشریح نحوه شکل گیری بسیج و شرح عملیات های ابتدایی جنگ گفت: جنگ را مردمی کردیم و جوانان پرشور انقلابی را وارد جنگ کردیم و با وارد شدن بسیجیان به صحنه دفاع مقدس، عملیات های غرور آفرین ایران شکل گرفت از جمله عملیات فتح المبین که دشمن ۱۶ هزار اسیر داد.

 رئیس مؤسسه شهید حسن باقری با بیان این که ساخت خاکریز در جنگ ابداع ایرانی‌ها بود؛ ادامه داد: ۱۰ روز پس از فتح خرمشهر، عراق به نیروهایش اعلام کرده بود که تمام خاکریزها را صاف کنند و تحلیل آنان این بود که بسیجیان ما تا پشت خاکریزها پیش می‌روند و تا مرز شهادت دفاع می‌کنند.

مسئول مرکز مطالعات دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بسیجیان همواره خط شکن بودند و ۵۰۰ گردان از نیروهای مردمی حماسه‌های بزرگ را در دوران دفاع مقدس شجاعانه خلق کردند و بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری اگر بسیج افسانه است؛ این افسانه واقعی است.

وی تاکید کرد: عراقی چهار عامل را باعث پیروزی ایران در جنگ عنوان کردند که شناسایی دقیق از مواضع عراقی ها، طراحی های دقیق عملیات ها، ورود نیروهای از جان گذشته به جنگ، و نیز وجود عقبه قوی و سازماندهی شده شامل¬رهبریت، روحانیون، نیروهای مردمی و مساجد جهت پشتیبانی و ایجاد انگیزه در نیروهای ایرانی از جمله این موارد است.

فتح الله جعفری با ابراز خشنودی از ورود بسیجی ها به عرصه های تخصصی در جامعه، خواستار گسترش فرهنگ بسیجی در کشور شد و تاکید کرد: بنا به اعتراف دشمن، نیروی با ایمان، شجاع و نترس بسیجیان باعث برتری ایران در هشت سال دفاع مقدس شد.

گفتنی است یکی دیگر از مراسم بزرگداشت شهدای مقاومت که عصر پنج شنبه 2 آبان و در هفته گرامیداشت هفته بسیج در مسجد خاتم الانبیا برگزار شد؛ اجرای گروه موسیقی دختران مسجد امام صادق (ع) با موضوع کودکان غزه بود که با استقبال حاضران روبرو شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز