خبرگزاری کار ایران

رانندگان موتورهای شارژی توقیفی در کیش ملزم به شرکت در کلاس‌های آموزشی شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۱۳۰۲

نخستین جلسه آموزش و بازآموزی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ویژه رانندگان موتورهای شارژی در جزیره کیش برگزار شد.

 

به گزارش ایلنا؛ در راستای کاهش حوادث و سوانح ترافیکی و بهبود فرهنگ عبور و مرور، دوره‌های آموزشی و بازآموزی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی برای 160 نفر از رانندگان موتورهای شارژی توقیفی، صبح چهارشنبه 4 مرداد 1402 در سینما لبخند برگزار شد. 

توجه به علائم راهنمایی و رانندگی، عدم حرکت در پیاده‌رو یا در جهت مخالف مسیر مجاز و حمل بار غیر متعارف، عدم انجام حرکات نمایشی و مارپیچ، عدم حمل یدک با موتور شارژی و لزوم استفاده از کلاه ایمنی از جمله مواردی که همراه با فیلم های آموزشی به حاضران در جلسه بازگو شد.  

مهدی توانگر رئیس پلیس راهور جزیره کیش در حاشیه این کلاس آموزشی گفت:رانندگان موتورهای شارژی توقیفی ملزم به شرکت در کلاس‌های بازآموزی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی هستند واز این پس این کلاس ها پنج شنبه هر هفته برای رانندگان موتورهای شارژی توقیفی برگزار می شود. 

وی با بیان این که باز‌آموزی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به رانندگان نقش بسزایی در کاهش تخلفات و تصادفات رانندگی دارد؛ افزود: رانندگان موتور شارژی یکی از آسیب‌پذیرترین قشرهای چرخه ترافیک در جامعه هستند که با رعایت اصول ایمنی می توانند از این آسیب ها در امان بمانند.  

مهدی توانگر ادامه داد: عدم توجه راکب به جلو و عدم تسلط به رانندگی و نیز عدم رعایت حق تقدم دلیل اصلی تصادفات موتور شارژی در جزیره کیش است که این چالش به مخاطره ای جدی در فرهنگ رانندگی جزیره تبدیل شده است 

رئیس پلیس راهور کیش اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهد بخش قابل توجهی از فوت‎شدگان موتور شارژی در ایجاد صحنه تصادف مقصر و در عین حال فاقد کلاه ایمنی بودند. 

وی با بیان این که جراحات وارده به رانندگان موتورهای شارژی به علت عدم استفاده از کلاه ایمنی است؛ استفاده از کلاه ایمنی را الزامی دانست و تاکید کرد: در این کلاس های آموزشی بر استفاده از کلاه ایمنی به عنوان ضامن سلامت رانندگان موتور شارژی تاکید داریم. 

رئیس پلیس راهور جزیره کیش با اشاره به ایجاد مسیر‌های ویژه‌ای برای تردد موتور‌های شارژی در معابر کیش توسط شرکت عمران، آب و خدمات گفت: این طرح با هدف کاهش تخلفات رانندگی و انضباط بخشی جریان ترافیکی در معابر عمومی کیش انجام شده است. 

وی نصب نشانه‌های ویژه موتور‌های شارژی و نصب گل میخ‌های چشم گربه‌ای توسط شرکت عمران، آب و خدمات کیش را از دیگر برنامه های این طرح عنوان و تاکید کرد: رانندگان موتور‌های شارژی ملزم به حرکت در مسیر‌های تعیین شده هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز