خبرگزاری کار ایران

از بین رفتن مزیتهای جزیره کیش/ حباب 80 درصدی در بازار خودرو کیش/ رفع ممنوعیت واردات محدود خودرو کارایی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۳۸۹

یک فعال حوزه خودرو در کیش گفت‌: خودروهای موجود در کیش بسیار فرسوده‌اند و بی‌توجهی به واردات خودروهای جدید موجب وارد شدن ضربه جدی به سیستم حمل و نقل جزیره خواهد شد.

یک فعال حوزه خودرو در کیش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص طرح آزادسازی واردات خودرو گفت: از زمان ممنوعیت واردات خودرو به کشور و حتی مناطق آزاد صحبت از آزادسازی آن نیز مطرح است اما تاکنون نه تنها این وعده محقق نشده است بلکه وعده‌های بی‌اثر مسئولان و مدیران موجب ایجاد تنش در بازار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در آزادسازی خودرو نباید هیچ محدودیتی وجود داشته باشد، گفت: صرف آزادسازی محدود خودرو در بهبود وضعیت خودرو موثر نیست بلکه واردکننده و خریدار باید بتوانند هر خودرویی که نیاز دارند خریداری نماید.

فعال حوزه خودرو در کیش همچنین درخصوص پیشنهاد استفاده از خودروهای داخلی در جزیره نیز گفت: کیفیت بسیار پایین خودروهای داخلی حتی به درد استفاده در سرزمین اصلی نیز نمی‌خورد چه برسد که بخواهیم از آنها در جزیره کیش استفاده نماییم. کیفیت بسیار پایین خودروهای داخلی حتی برای استفاده در سرزمین اصلی نیز مناسب نیست چه برسد به جزیره کیش که زمانی به داشتن خودروهای لوکس و به‌روز سال معروف و مشهور بوده است. از طرف دیگر به دلیل وضعیت آب و هوایی و جغرافیای جزیره کیش امکان استفاده از خودروهای داخلی وجود ندارد.

وی ادامه داد: به دلیل آب و هوا و موقعیت جغرافیایی جزیره نیاز است که از خودروهای بسیار با کیفیت استفاده نماییم حال اگر نخواهیم از خودروهای امریکایی استفاده کنیم می‌توانیم از خودروهای ژاپنی، کره‌ای، اروپایی و غیره که این کیفیت لازم را دارند استفاده نمود.

وی ادامه داد:‌ تمام خودروهای موجود در جزیره کیش فرسوده شده‌اند و نیاز مبرم به روزرسانی این خودروها داریم چرا که این فرسودگی‌ها موجب وارد شدن ضربه جدی به سیستم حمل و نقل در جزیره خواهد شد. از طرف دیگر حباب قیمتهای بسیار است،‌ برای مثال خودرویی که 100 میلیون قیمت دارد درحال حاضر حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان به فروش میرسد. مشکل اصلی کیش در این است که حتی اجازه وارد شدن خودروی جدید به کیش را نداریم درصورتی که در سرزمین اصلی میتوانیم خودرو به روز سال را مشاهده کنیم. کیش مزیتهای خود را از دست داده است و با سایر شهرهای کشور هیچ تفاوتی ندارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز