خبرگزاری کار ایران

ایجاد فرصت‌های جدید شغلی با فعال شدن پروژه های نیمه تمام در کیش

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۱۰۰۳

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش از تشکیل کارگروهی برای تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام در این منطقه خبر داد که با تحقق این مهم بیش از 4 هزار فرصت شغلی در جزیره ایجاد می شود.

به گزارش ایلنا؛ شامگاه چهارشنبه 24 آذر محمدرضا لواسانی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با حضور در برنامه زنده بازتاب مرکز صدا و سیمای کیش فعال کردن پروژه های نیمه تمام در جزیره کیش را از اقدامات مهم این سازمان برشمرد و گفت: کارگروهی برای تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام تشکیل شده و این مهم در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: موضوعاتی در کیش وجود دارد که با استانداردهای مدیریتی فاصله زیادی دارد و در حل کردن هر کدام از این مشکلات نیاز به جلسات مختص آن و کارشناسی لازم است , در یک جلسه ثابتی در مورد یک پرونده و مشکلات حقوقی یک شهرک تصمیماتی اتخاذ می شود و با رویکردی که افراد خانواده های زیاد با چنین پرونده هایی مواجه هستند مرتفع می شود.

محمدرضا لواسانی ساکنان جزیره کیش را مردم معتقد و مومن معرفی کرد و اظهار داشت:  اصحاب رسانه دلسوزی داریم و اگر دلسوزی آنها نبود این امیدی که در جزیره ایجاد شده محقق نمی شد این امید سبب شده تعداد تقاضای ملاقات عمومی کار آفرینان و مردم بسیار زیاد شود.

لواسانی با بیان این که ملاقات مردمی نه تنها باعث حل مشکلات می شود بلکه برای سازمان هم خوب است و می توانیم سازمان را رصد کنیم و متوجه می شویم چه کسی در سازمان پاسخگو و کجای کار ایراد دارد و نقاط فساد شناسایی می شود.

وی با تاکید بر این که برخی از مردم عزیز برای نکاتی به دنبال ملاقات مردمی هستند که غالبا خیلی فایده ای ندارد و نمی توانیم در آن موثر واقع شویم، افزود: در ملاقات ها موضوعاتی که استثنا هستند و نیارمند تصمیم گیری است مورد بررسی و مرتفع کردن آن هستیم که با تعیین شیوه نامه ای معاونان سازمان هر ماه ملاقات مردمی خواهند داشت و مشکلات بررسی و مرتفع می شود.

محمدرضا لواسانی با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری که از سال 80 سال ها را با عنوان اقتصادی نام گذاری کردند، افزود: مناطق آزاد با نگاه به آرمان‌هایی که در کشورهای دیگر نشان داده می‌شد در ایران شکل گرفت اما متاسفانه در پی عدم اجرای قوانین مناطق آزاد، کسب ‌وکار در این مناطق بسیار سخت‌تر از سرزمین اصلی شده است.

وی انحصاری شدن برخی از کسب ‌وکارها در کیش را مانع بزرگی برای رونق این منطقه عنوان کرد و گفت: با حل کردن علت‌ها به معلول‌های معیوب می‌رسیم و حذف بروکراسی‌های اداری و امضاهای طلایی از جمله تمهیدات نیل به این هدف است.

لواسانی با تاکید بر لزوم  اصلاح فرآیندها، این مهم را سبب رونق کسب‌ و کارها دانست و با تاکید بر این‌که برخی کسب و کارها برای ورود افراد جدید، نیاز به اهلیت‌سنجی دارند افزود: مجلس شورای اسلامی اخیرا مسیر را برای ورود هر فعالی به‌شرط عدم آسیب به محیط زیست، تسهیل کرده است و اگر سازمان نیز مراحل اخذ مجوز را تسریع و آسان کند، در نهایت شاهد رونق نسبی کسب و کار ها در جزیره خواهیم بود.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه مؤلفه‌های بسیاری را در افزایش قیمت مسکن تاثیرگذار دانست و گفت: بخشی از این افزایش قیمت، متاثر از افزایش نرخ در داخل کشور است.

لواسانی با تاکید بر عرضه‌ی محدود زمین در کیش و افزایش تقاضا، قیمت‌ مصالح و بروکراسی‌های اداری را از دیگر عوامل برشمرد.

وی با اشاره به مشکل مسکن برای پرسنل  بنگاه‌های اقتصادی و کارآفرینان، تصریح کرد: ظرف مدت یک‌هفته زمینی به وسعت ۲۰هکتار در چهار فاز پنج هکتاری مهیا شده است تا با مشارکت کارآفرینان، ساخته و در طرح "مسکن استیجاری" هم سرپناهی برای کارگران شده و هم باری از دوش کارفرمایان برداشته شود.

لواسانی  گفت: مستاجران با پرداخت کمیسیون املاک با نرخ چندبرابری نسبت به سرزمین اصلی را یکی از دغه های مرددم عنوان کرد که با تدوین شیوه‌نامه‌ها سعی در اصلاح آنها داریم.

وی همچنین در خصوص مشکلات خودرو در جزیره و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار داشت: از ابتدای حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد، مشکلات خودرو به‌ جد پیگیری شده است و در همین راستا به‌زودی شاهد ترخیص خودروهای موجود در اموال تملیکی خواهیم بود که کیش بیشترین سهم را در میان مناطق آزاد خواهد داشت.

لواسانی مردم کیش را در حوزه خدمات تامین اجتماعی، بسیار مظلوم دانست و گفت: از ابتدای حضور در کیش، درصدد رفع این مشکل بودیم و با اعطای زمین و جواز رایگان، پیگیر هستیم و امیدواریم هرچه سریع‌تر این مهم محقق شود.

وی به استقرار کادر درمان در پایگاه‌های سیار کنترل سلامت اشاره کرد و از ارائه‌ی خدمات پزشکی به تعداد ۹۰۰ نفر در جزیره کیش و هندورابی خبر داد و افزود: طرحی برای بهره‌گیری از مشاوران و روان‌شناسان برجسته‌ی کشور داریم که در قالب این طرح تدوین و برنامه‌ریزی شده است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش خاطر نشان کرد: موضوعات درمانی با شیوع بیماری کرونا به ویژه روانشاسی ومشاوره های رواشناسی در جزیره جایگاه مناسبی ندارد و ما مشاوره ها و روانشناس های قوی  به تناسب جزیره نداریم.

محمدرضا لواسانی افزود: یک طرحی را در پیش داریم که همین پایگاه سیار کنترل سلامت که خدمات پزشکی و دارویی به اقشار مختلف مردم کیش ارائه می دهد امیدواریم در محل های مختلف بتوانیم مشاوران قوی و توانمند را از پایتخت به کیش دعوت کنیم تا در این زمینه خدمات خوبی به مردم ارائه دهند.

لواسانی بر لزوم اهمیت ساماندهی تاکسی‌های اینترنتی در جزیره کیش اشاره داشت و گفت: تاکسی های اینترنتی با یک نشان و رفتار مشخصی که در شان جزیره باشد می توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی در خصوص انتظارات از فعالان اقتصادی و کار آفرینان گفت: مردم باید گوش و بازوی سازمان باشند و هر نقطه ای که می بینند با توجه به شماره تلفن اعلام شده موضوعات فساد تا کم کاری و... ار در قالب مطالبه گری اطلاع دهند.

محمدرضا لواسانی با بیان این که مسوولان سازمان هر چقدر که تلاش کنند اما مردم در حوزه های مختلف همراه نشوند هیچ اقدام موثری صورت نخواهد گرفت و این تحرک را در مردم اخیرا مشاهده می شود.

لواسانی یکی از انتقادات جدی از روز نخست به زیر ساخت ها و فر وش زیرساخت ها بود و گفت: متاسفانه در جزیره در یک برهه ای آب و برق را واگذار کردند به شرکت های خصوصی که اصلا به صلاح جزیره و مردم نیست.

وی اظهار داشت: شبکه ای که اصلا اتصالی به کل کشور ندارد و خود گردان است وقتی در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرد خطراتی را به دنبال دارد حتی شبکه توزیع هم مغایر قانون است و تاکید شده که هیچ کس اجازه واگذاری آن را ندارد، کسانی که در سنوات گذشته بودند باید کمی بیشتر دقت می کردند و این موضوع را به نتایج مطلوبی می رساندند.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به این که آب و برق  یکی از اصلی ترین زیر ساخت ها محسوب می شود اظهار داشت: واگذاری این در این حوزه  لطمه های زیادی را به کیش وارد کرده و امیدواریم به زودی این حق را به جزیره برگردانیم.

محمدرضا لواسانی تصریح کرد: معمولا در بحث زیرساختی دستگاه ها به تعهد خود در جزیره عمل نکردند و در برهه ای نیز با زمین فروشی کارها جلو می رفت از این رو  به تدریجی به مرحله می رسیم که منابع و درآمد خودرا از زمین خارج کنیم و اقتصاد خود را واقعی کنیم و در حالت کارشناسی خود قرار دهیم.

لواسانی با بیان این که برخی از قوانین مالیاتی متاسفانه در دوره ای به نا حق غیر قانونی وضع شده و چون سبب درآمد زیادی برای برخی از دستگاه ها هست تبدیل به حق شده است و برگرداندن آن در اختیارات یک سازمان و منطقه آزاد نیست.

وی افزود: از طریق دبیرخانه شواریعالی مناطق آزاد و نمایندگان مجلس به شدت این موضوع را پیگیری می کنیم که با تحقق این مهم سبب رونق بیشتر در منطقه آزاد خواهد شد.

محمدرضا لواسانی از احداث نیروگاه جدید در جزیره کیش خبر داد و گفت:  تلاش می کنیم انحصار خدمات را در جزیره بشکنیم تا بتوانیم گام های موثری در این حوزه برداریم به خاطر این که جزیره از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است.

لواسانی بر لزوم اهمیت ایجاد تحول در حوزه فرهنگی را از برنامه های نخست سازمان عنوان کرد و گفت: یکی از اهداف مهم مغفول مانده در منطقه آزاد کیش بهره مندی گردشگران خارجی از فرهنگ غنی ایران اسلامی است.

به گفته لواسانی در موضوعات فرهنگی اعتقادی به کار پلیسی ندارم به خاطر این که واقعیت نشان داده که این موضوعات جوابگو نیست.

وی اظهار داشت: به قدری فرهنگ ما غنی و جذاب است که اگر ایده های نو و نسل جدید را به این حوزه جذب کنیم به طور حتم فضای فرهنگی متحول خواهد شد از این رو در دوره مدیریت جدید موضوعات فرهنگ در صدر کار سازمان قرار می گیرد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت مناطق آزاد در سراسر دنیا اظهار داشت: فروش نفت در بسیاری از حوزه‌ها سبب تضعیف منطقه شده است اگرچه پس از انقلاب بسیاری از اهداف در مسیر خود قرار گرفت، اما رونق کسب و کار همچنان مغفول ماند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز