خبرگزاری کار ایران

روان‌سازی قانون چگونگی اداره مناطق آزاد پیگیری شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۸۷۲۶

رئیس هیئت‌مدیره مجمع سازندگان کیش بر حمایت و پیگیری قانون‌گذاری در جهت روان‌سازی قانون و چگونگی اداره مناطق آزاد تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، رئیس هیئت‌مدیره مجمع توسعه و نوآوری سازندگان کیش، انتظارات مجموعه‌ی فعالان اقتصادی را در دو بخش توقعات خارج از سیستم قوه مجریه و داخل این سیستم عنوان کرد و اظهار داشت: حمایت از مجموعه‌ی مناطق آزاد ازاهمیت ویژه خوردار است و حمایت و پیگیری قانون‌گذاری باید در جهت روان‌سازی قانون و چگونگی اداره مناطق آزاد باشد.

نادر کشتکار نقش مناطق آزاد را برای کمک به کشور مثبت ارزیابی کرد و گفت: در رسانه‌ی ملی نقش مثبت این مناطق، تبیین شود.

وی با اشاره به سهم‌خواهی‌ها و فرافکنی‌های بعضی افراد و لزوم مقابله‌ی قدرتمندانه با آنها، ادامه داد: سوءتفاهم‌های دستگاه‌های نظارتی نسبت به مناطق آزاد باید با آگاه‌سازی آنها نسبت به تفاوت‌های این مناطق رفع شود و مقبولیت دبیر شورای عالی مناطق آزاد باید به چشم فرصتی برای تبیین اینگونه مشکلات دیده شود.

کشتکار با اشاره به توقعات فراقوه‌ای، محمد را "قالب‌شکن" و "تغییرآفرین" دانست و تصریح کرد: فعالین اقتصادی مناطق آزاد از دبیر شورای عالی جهت احقاق امتیازات این مناطق و تحقق منافع خود، تمام‌قد دفاع می‌کنند، تا این بروکراسی‌های آزاردهنده از سر راه سرمایه‌گذاران و فعالین برداشته شود.

رئیس هیئت‌مدیره مجمع سازندگان با بیان این مطلب که کیش، شهری توسعه‌گرا و بافرهنگ است، و این گستره‌ی عظیم، ظرفیت به سرانجام رساندن اهداف عالی خود را دارد، تقاضا کرد: در انتصابات جدید، مدیرانی که به دنبال حل مشکل هستند منصوب شوند، مدیرانی که فعالین اقتصادی را رقیب خود ندانند و طبق گفته امام راحل، خود را مخاطب "بایدها" فرض کنند.

نشست هم‌اندیشی سرمایه‌گذاران، فعالان اقتصادی و نمایندگان اصناف کیش با حضور دکتر سعید محمد، مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور و مهندس مهدی دوستی استاندار هرمزگان، در دومین روز از همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی‌های تجدیدپذیر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور IFEEX2021 در سالن خلیج‌فارس مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز