خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران:

از تحریم‌های داخلی بیشتر از تحریم‌های خارجی در فشار هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۸۴۷۴

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران صادرات را حاصل تولید، و تولید را در گرو سرمایه‌گذاری عنوان، و تاکید کرد: سرمایه‌گذاری انجام نمی‌شود مگر آنکه جذابیت وجود داشته باشد اما تحریم‌های داخلی مانعی بزرگ سر راه سرمایه‌گذاران است.

به گزارش ایلنا؛ رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران در آیین افتتاح نمایشگاه و همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی‌های تجدیدپذیر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، صادرات را حاصل تولید، و تولید را در گرو سرمایه‌گذاری عنوان، و تاکید کرد: سرمایه‌گذاری انجام نمی‌شود مگر آنکه جذابیت وجود داشته باشد اما متاسفانه جذابیت‌هایی که در کشورهای همسایه به سرمایه‌گذاران ارائه می‌شوند، با جذابیت‌های مناطق آزاد کشور ما قابل مقایسه نیستند. 

مجید محمدپور با تاکید بر توانایی و سابقه‌ی تولید داخلی ۸۵درصد تجهیزات پتروشیمی، افزود: ۱۵درصد باقیمانده هم تنها به علت عدم صرفه اقتصادی، تولید نمی‌شود وگرنه هیچ مشکلی در تکنولوژی ساخت وجود ندارد.

وی با بیان این مطلب که تحریم‌های داخلی مانع بزرگ‌‌تری از تحریم‌های خارجی بوده‌اند، گفت: اگر بنا بر فعال شدن مناطق و تبدیل آنان به هاب باشد باید از سرمایه‌گذاران حمایت شود تا به کشورهای دیگر نروند، و از دبیر شورای عالی مناطق آزاد انتظار داریم بی نگرانی‌ای از مالیات و امثالهم، وعده‌ها محقق شده و مناطق شکل بگیرند و چنانچه وعده‌های ما بالفعل شده‌اند.

وی برگزاری نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی‌های تجدیدپذیر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور را نشان از عزم جدی محمد برای حل مشکلات و فعال کردن مناطق دانست و افزود: اگر قرار به ادامه‌ی این فعالیت‌ها هست باید بتوانیم در سال جاری شاهد جذب و فعالیت چندین شرکت باشیم.

وی در پایان تاکید کرد: ما در تجهیزات‌سازی امکان تبدیل به هاب منطقه را داریم، و از کوچک‌ترین تجهیزات مانند موادشیمیایی ِ پیچ و مهره تا کاتالیز و کمپرسور را می‌سازیم، و این مستلزم ارائه‌ی جذابیت‌هایی به سرمایه‌گذاران است.

آیین افتتاح نمایشگاه و همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی‌های تجدیدپذیر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور IFEEX2021،  سوم آبان‌ماه با حضور سعید محمد مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز