خبرگزاری کار ایران

دبیر علمی نخستین کنگره بین المللی فرهنگ و هنر در تمدن اسلامی:

مصلحت امت اسلامی در وحدت است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۴۷۳

حجت الاسلام داود رنجبران اتحاد جهان اسلام را یکی از عوامل مهم دستیابی به اهداف مسلمانان برشمرد.

به گزارش ایلنا؛ حجت الاسلام داوود رنجبران در این کنگره که عصر روز گذشته در کیش برگزار شد ضمن تشریح گزارشی از برنامه‌های علمی این رویداد به سخنان مقام معظم رهبری استناد کرد و گفت: مصلحت امت اسلامی بیش از پیش در گرو وحدت است و این مهم باید برای دستیابی به اهداف اسلامی در جهان برقرار باشد.

رنجبران با بیان این نکته که ۱۰۰ مقاله علمی و پژوهشی از سوی پژوهشگران اسلامی کشورهای مختلف به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است افزود: مقالاتی از پژوهشگران کشورهای مختلفی همچون پاکستان، عراق، افغانستان، سوریه، لبنان، مالزی، بوسنی و هرزگوین به دست ما رسید که ۲۳ مورد از این مقالات از سوی هیات داوران کنگره علمی به عنوان برگزیده انتخاب شده و در قالب کتاب چاپ و در اختیار دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی اسلامی قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام داود رنجبران در ادامه از همکاری و حمایت سازمان منطقه آزاد کیش در برپایی نخستین کنگره بین‌المللی فرهنگ و هنر در تمدن اسلامی تقدیر کرد.

سید حسن سلطانی رئیس دانشگاه هنر تهران نیز در این نشست با اشاره به این نکته که هنر در فرهنگ اسلامی تکاپویی حقیقت جویانه برای اعتلای بشریت است افزود: تمدن و فرهنگ از مهم ترین ارکان جامعه بوده و رسالت اجتماعی دانشگاه‌ها تحقیق در این مباحث است.

وی اظهار داشت: تمدن اسلامی با ویژگی‌های متعالی جایگاه ویژه‌ای در میان تمدن‌های گذشته و کنونی به خود اختصاص داده که از بارزترین آن‌‌ها می توان به پیوند تمدن اسلامی با باورهای دینی و فرهنگی اشاره کرد.

سلطانی در بخش دیگر سخنانش گفت: هنر پدیده‌ای متعالی و روح هنر تشنه تعالی بوده و تمدن اسلامی با زبان هنر ما را به کشف حقایق و آشنایی با ماورای واقع رهنمون می‌سازد. هنرمند با هنر خود به حقیقت رسیده و نقش میانجی میان انسان و رسالت الهی را ایفا کرده، هنرمندان هادی نیز ما را از تاریکی نجات داده و مسیر تعالی را روشن می کنند.

لازم به ذکر است نخستین کنگره بین المللی فرهنگ و هنر در تمدن اسلامی با هفت محور از جمله مباحث نظری پیرامون هنر و فرهنگ در تمدن اسلامی، تجلی شخصیت رسول الله (ص) در آثار هنری و جایگاه رسول اکرم (ص) در اتحاد اسلامی از دریچه فرهنگ و هنر با حضور اندیشمندانی از نقاط مختلف جهان از 27 مهر تا 2 آبان در مشهد برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز