خبرگزاری کار ایران

هم گرایی با امت اسلامی با اجرای راه کارهای ایجاد اتحاد اسلامی

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۴۶۴

امام جمعه کیش راه کارهای ایجاد اتحاد اسلامی و شیوه اجرایی شدن این اقدام را یکی از موضوعات مهم در زمینه هم گرایی امت اسلامی با استفاده از ابزارهای سیاسی عنوان کرد.

به گزارش ایلنا؛ حجت الاسلام و المسلمین احمد حسن زاده امام جمعه کیش، شامگاه سه شنبه 27 مهر در نودمین جلسه شورای اداری سازمان منطقه آزاد کیش که در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی این منطقه برگزار شد، بر اهمیت اجرایی شدن راه کارهای ایجاد اتحاد اسلامی اشاره داشت و گفت: وحدت از نگاه نظام اسلامی یک امر تاکتیکی و سیاسی نیست بلکه هدف اصلی ایجاد وحدت و اتحاد بین جوامع و کشورهای اسلامی و مذاهب اسلامی است.

امام جمعه کیش با بیان این که وحدت اسلامی اختصاص به جمهوری و نظام اسلامی ندارد بلکه ریشه این وحدت در حوزه های علمی شیعی سال ها قبل وجود داشته است، افزود: باید اتحاد بین فرقه های اسلامی و مذاهب اسلامی ایجاد شود و این هم گرایی باید روز به روز گسترش یابد.

وی بر لزوم اهمیت جایگاه کنفرانس اسلامی اشاره داشت و گفت: وظیفه دولت ارتقاء سطح  کنفرانس اسلامی است و ملت ها نیز از دولت های خود باید مطالبه کنند که طراز کنفرانس اسلامی را ارتقاء دهند تا بتوان مشکلات ملت های اسلامی را حل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده تدوین منشور وحدت میان کشورها اسلامی را یکی از راه کارهای سیاسی برای این مهم برشمرد و تصریح کرد: دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی و وحدت اسلامی اجازه نمی دهد تا به سمت برترین منشور وحدت برویم از این رو باید دولت مردان، نخبگان و همه تاثیر گذاران دولت های اسلامی  یک منشوری را برای وحدت تدوین کنند.

به گفته امام جمعه کیش وحدت نیاز به راه کارهایی دارد که طریقه اجرایی شدن آنها را باید مشخص کرد و تحقق این اقدام ارزشمند نیاز به تدوین منشور وحدت است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با بیان این که پایه وحدت باید قرآن و آموزه های قرآن باشد، اظهار داشت: قران کتابی است که می تواند زمینه ساز اتحاد شود و آموزه های قرآن نیز پایه وحدت قرار گیرد تا بتوان اسلام را به نحو شایسته معرفی کرد.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت اقدامات حوزه شهری در این منطقه اشاره داشت و گفت: بخش عمده عمرانی ما به خاطر وضعیت آب و هوایی جزیره در شش ماه دوم سال بهار عمران و سازندگی در کیش است و باید از فرصت استفاده کنیم وتسریع در اجرای طرح های نا تمام را در دستور کار قرار داد.

امام جمعه کیش تاکید کرد: پایانه مسافری فرودگاه کیش را باید به جد پیگیری کنیم چرا که هر روز تاخیر در این طرح خسارت زیادی را به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده در رابطه با حوزه فرهنگی جزیره کیش، خاطر نشان کرد: مسئله سگ گردانی که دغدغه  همه مردم ساکن در جزیره است، با نوشتن دستورالعمل نسبت به حل این موضوع اقدام خواهد شد.

امام جمعه کیش نمایشگاه اکسپو را یک ظرفیت برای کیش عنوان کرد و اظهار داشت: می توانیم ظرفیت های اقتصادی و گردشگری جزیره کیش را در فضای اکسپو معرفی کنیم.

وی افزود: 20 آبان روز کیش نام گذاری شده است بنابراین برای این که مردم سراسر کشور شناخت خوبی از کیش داشته باشند می توان از طریق گفتمان در صدا و سیما مراکز استان این منطقه را معرفی کنیم.

شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل تسنن با بیان این که حضرت رسول الله رحمتی برای عالمیان هست که باید سیرت ایشان را الگوی زندگی خود قرار دهیم افزود: و هر کسی در هر حوزه ای که هست اگر می خواهد زندگی سعادتمند دنیا و آخرت را داشته باشد باید از سیرت رسول الله بهره کافی را برده باشد و با سیرت آن حضرت آشنایی داشته باشد

به گفته شیخ یعقوب شمس بدون الگو قرار دادن سیرت رسول الله هیچ کس نمی تواند به سر منزل مقصود برسد.

وی خاطر نشان کرد: مدعیان دروغین حقوق بشر آنهایی که اگر پرده ای از اقدامات کوچک آنها برداشته شود  جز خون ریزی و چپاول اموال مردم بی گناه چیز دیگری مشاهده نمی شود.

امام جمعه اهل تسنن تاکید کرد: بشریت برای از بین بردن این جنایات و بی عدالتی ها راهی غیر از این که سیرت رسول الله را الگوی زندگی خود قرار دهند، ندارند.

در این جلسه علی اصغر جمالی فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش، دکتر محمدرضا رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت، مصطفی نادعلی نژاد رئیس بیمارستان کیش، عزت اله محمدی مدیرعامل شرکت توسعه مدیرت بنادر و فرودگاه های کیش گزارش عملکرد خود را ارائه کردند. 

گفتنی است در نودمین جلسه شورای اداری سازمان منطقه آزاد کیش،جعفر آهنگران رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل، معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، مدیران عامل شرکت های تابعه سازمان و جمعی از مسئولان محلی، نظامی و انتظامی حضور داشتند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز