خبرگزاری کار ایران

اجرای پروژه ها با پیوست های فرهنگی و اجتماعی راهبرد اصلی مناطق آزاد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۴۶۲

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تعیین راهبردهای مناطق آزاد در دوره سه ماهه آینده برای اجرای هر پروژه با پیوست های فرهنگی و اجتماعی را از مهمترین اقدامات دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد برشمرد.

به گزارش ایلنا؛ جعفر آهنگران رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، شامگاه سه شنبه 27 مهر در نودمین جلسه شورای اداری که در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد؛ بر ضرورت توجه به توسعه فرهنگی و وضعیت زیرساختی جزیره اشاره داشت و گفت: لزوم متوازن سازی توسعه در کیش "آب، برق، شهر هوشمند، شهر بدون کربن، آموزش و پرورش، محیط زیست، تبدیل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش به شرکت سهامی عام" است.

آهنگران در ادامه تصریح کرد: تبدیل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش به شرکت سهامی عام و عرضه در بورس برای جایگزینی منابع مالی جدید به جای منابع مالی ناشی از فروش دارایی های جزیره است.

وی با تاکید بر این که به زیرساخت های جزیره باید توجه ویژه ای شود، افزود: منطقه آزاد کیش یک جزیره کوچک، محصور و محدودیت های طبیعی خود را دارد و از قابلیت اجرای مزیت های بالاتری برخوردار است.

به گفته آهنگران تعداد مناطق آزاد به 15 منطقه رسیده و واقعا شاید برای دولت مقدور نباشد که همه مزایا را به تمام مناطق آزاد اختصاص دهد.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش بیان داشت: با تحقق این مهم جزیره کیش می تواند نقش مهمی در اقتصاد ملی کشور ایفا کند.

جعفر آهنگران در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ابراز خرسندی جهت عبور موفقیت آمیز از دوره سخت و تلخ ناشی از کرونا در جزیره کیش گفت: تضمین ادامه این اقدام مهم مستلزم پایبندی عمومی و رعایت دقیق ضوابط بهداشتی است.

آهنگران با قدردانی از تمام کادر سلامت در این منطقه تاکید کرد: باید نظارت حداکثری بر رعایت ضوابط بهداشتی در راستای مسئولیت اجتماعی در دستور کار قرار گیرد چرا که ویروس منحوس کرونا برگشت پذیر است و می تواند رونق اقتصادی ما را دوباره تحت تاثیر قرار دهد.

وی امید را راهبرد اصلی دولت و به عنوان عنصر آینده ساز مناطق آزاد عنوان کرد و گفت: بهترین و کارسازترین امر به معروف را در دوره فعلی می توان تضمین امید و نشاط در جامعه عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اصلاح قانون را تضمین سرنوشت تمام مناطق آزاد کشور عنوان کرد و اظهار داشت: طرح اصلاح قانون مناطق آزاد هم اکنون در مجلس در دستور کار قرار گرفته و هم زمان دبیرخانه با گرد آوری نظرات کارشناسان و صاحب نظران به ویژه در بخش خصوصی آن را در قالب لایحه دولت به مجلس ارائه خواهد داد.

جعفر آهنگران در رابطه با تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام که دچار مشکلات عدیده ای هستند، گفت: با هماهنگی و برگزاری جلسه با رئیس قوه قضاییه در خصوص انبوهی از پروژه هایی که مانع جدی برای برنامه ریزی آینده کیش محسوب می شوند، تعیین تکلیف خواهد شد.

آهنگران با بیان این که  قدیمی ترین منطقه آزاد برخوردار از طرح جامع مصوب، جزیره کیش است، اظهار داشت: با خرد جمعی، پایبندی به طرح جامع و با اصلاحات انجام شده شاهد رشد و توسعه جزیره خواهیم بود.

وی یکی از اقدامات مهم در حوزه درمان منطقه آزاد کیش را احداث مرکز درمانی فوق تخصصی سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه احداث این مرکز برای ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان تامین اجتماعی در دولت جدید در دستور کار قرار گرفته است و در مرحله واگذاری زمین هستیم که به زودی با تعیین نقشه عملیات احداث این مرکز آغاز می شود

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به این که با کمک و مشارکت سایر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، صدا و سیمای مرکز کیش با تجهیز به تکنولوزی های جدید به مرکزی برای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تبدیل خواهد شد.

جعفر اهنگران خاطر نشان کرد: با توجه به قرارداد 25 ساله با چین می توانیم از ظرفیت موجود در  برخی از زیرساخت ها و همچنین تبدیل هندورابی به مقصد گردشگری بهره مند شویم.

آهنگران تاکید کرد: در پیش بودن روز ملی کیش 20 آبان از اهمیت بالایی برخوردار است و از همه ساکنان این منطقه درخواست می شود با تمام ظرفیت برای برگزاری مطلوب این رویداد عظیم و معرفی کیش در سراسر کشور مشارکت داشته باشند.

در این جلسه علی اصغر جمالی فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش، دکتر محمدرضا رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت، مصطفی نادعلی نژاد رئیس بیمارستان کیش، عزت اله محمدی مدیرعامل شرکت توسعه مدیرت بنادر و فرودگاه های کیش گزارش عملکرد خود را ارائه کردند. 

گفتنی است در نودمین جلسه شورای اداری، ائمه جماعات، معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، مدیران عامل شرکت های تابعه سازمان و جمعی از مسئولان محلی، نظامی و انتظامی حضور داشتند

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز