خبرگزاری کار ایران

پیام تبریک مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۵۹۳

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پیامی فرا رسیدن هفته دفاع مقدس را تبریک گفت

به گزارش ایلنا؛ در پیام تبریک جعفر آهنگران رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش آمده است:

بسم الله  الرحمن الرحیم

با گرامی داشت آغاز هفته دفاع مقدس، این هفته یاد آور ایثارگری ها و از خودگذشتگی های شیر زنان و دلیر مردانی است که در طول هشت سال زیباترین تصاویر را از رشادت و شجاعت ایرانیان خلق کردند و راوی ماندگار ترین حماسه های غیرت و همت مردمان غیور این دیار بودند.

 در تاریخ هر سرزمینی روزهایی است که درخشان‌تر از دیگر روزهاست؛ این روزها برای همیشه در حافظه تاریخی مردمان آن سرزمین ثبت و گرامی داشته می‌‌شود. در تاریخ ما نیز هفته دفاع مقدس فرصت کوتاهی است برای یادآوری ایثار و فداکاری جوانان این مرز و بوم که جان بر کف و جانانه از کشور دفاع کردند. شهدای والا مقامی که حجاب‌ چهره جان را کناری زده و به جایگاه «عند ربهم یرزقون» رسیده و در «ضیافت الله» به «لقاء الله» نائل شدند.

وقتی خاطرات جبهه و جنگ را مرور می کنیم به کرات بخاطر می اریم رزمندگانی را که با طیب خاطر و ایثارگرانه خودشان را فدا کردند.

 نیروهای جان برکفی که در تنگاها داوطلبانه خود را بخطر می انداختند و حاضر می‌شدند در معرض خطر قرار بگیرند و اسیر بشوند تا دیگر رزمندگان اسیر نشوند و بتوانند ماموریت خود را با موفقیت انجام دهند.

در پشت جبهه ها صحنه های بسیار تاثیر گذاری خلق می شد. شاید یکی از زیباترین جلوه های دفاع مقدس حضور خود جوش مردم در عرصه های مختلف دفاع و پشتیبانی در این دوران بود.

همانگونه که رهبر معظم انقلاب هم اشاره فرمودند این مدل بی نظیر و بی سابقه در جهان به‌گونه ای بود که هر فردی اعم از رزمنده ۱۴ساله تا پیرمرد ۷۰ ساله یا دختر دانش آموز دبستانی و بانوان محترم در پشت جبهه پزشک، جراح، کشاورز ،کارمند، دانشجو، شاعر، انواع قشرها و صنوف مختلف، هریک جایگاه خود را در این شبکه عظیم مردمی پیدا می کردند و مشغول دفاع و خدمت می شدند.

نقش‌آفرینی مردم و گروه های مختلف در پشت جبهه چه افرادی که در جبهه ها مقابل دشمن قد علم می کردند و چه هموطنانی که در پشت جبهه ها  با کمک های مالی، تهیه و ارسال غذا به جبهه‌ها، رسیدگی داوطلبانه به مجروحان، بدرقه پرشور رزمندگان و یا تشییع باشکوه شهیدان در شهرها، حمایت‌های فرهنگی تبلیغاتی و مقابله با عملیات روانی دشمن، پذیرایی و اسکان جنگ زدگان در شهرها، پا به پای رزمندگان در این حماسه ملی سهیم می شدند همگی نمونه‌هایی غرور آفرینی از همت ایرانیان بود و برگ های زرینی از همدلی را درتاریخ این مرز و بوم به تصویر کشید.

همدلی که نمونه آن را در همین دوران شیوع کرونا هم کم ندیدیم. در جزیره کیش همدلی اقشار مختلف مردم در کاهش اثرات اقتصادی این بیماری و یا کمک های مادی به خانواده های کم برخوردار تر جهت درمان کرونا و یا پویش های همگانی برای گذر از روزهای سخت همه گیری کرونا نمونه هایی است که به ما نشان داد فرهنگ این مردم هنوز هم همان فرهنگ همدلی و غیرت و اتحاد دوران دفاع مقدس است.

خداوند را شاکریم که دوران دفاع مقدس به تمام جهان اثبات کرد که هموطنان ما برای دفاع از این آب و خاک و عقیده و ایمانشان به سادگی از جان خود می گذرند اما حاضر به دادن حتی یک وجب از این آب و خاک نخواهند بود. چیزی که به دشمنان ما ثابت کرد هزینه تعرض به این کشور بسیار سنگین خواهد بود و امنیت و آرامش امروز ما مرهون همین باور جهانی است که بواسطه خون شهیدان و پایداری رزمندگان بدست آمد.

اگر امروزما فرصت زیستنی آرام و عزتمند را داریم نباید فراموش کنیم که این موهبت را مدیون حماسه سازان دفاع مقدس هستیم. ابهت و اقتدار معنوی امروز نظام اسلامی در دنیا و در چشم قدرتهای شیطانی، ناشی از همین شهادت ها است.

فرزندان شهدا بدانند که پدران آنها موجب شدند که اسلام، در چشم طاغوتهای عالم، ابهت پیدا کند. امروز، به برکت خون شهدا، ملت ما، ملت سربلند و آبرومندیاست و باید برای پاسداشت خون شهیدان در جهت اعتلای ایران در عرصه های مختلف اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی تلاش کنیم . 

ضمن اینکه نسل جنگ باید فرزندان امروز را با دوران دفاع مقدس و ارزش های فرهنگی آن دوران آشنا کنند.اگر موفق به حفظ آن ارزشها از جمله ازخودگذشتگی، نوع دوستی، میهن دوستی، توجه به هویت دینی و ملی، غیرت، شجاعت، جوانمردی، رشادت و فرهنگ شهادتو ایثار شویم، یعنی در پاسداشت آثار و دستاوردهای دفاع مقدس موفق بوده‌ایم در غیر این صورت حفاظت از ابزارها و آلات جنگی یاآثار شهدا، جنگ هشت ساله را در حد جنگ هایی که در تاریخ ملت ها رخ داده و گذشته، تنزل خواهد داد.

البته  حجم روایات ما از جنگ بیشتر معطوف به خط مقدم و فداکاری رزمندگان است و حماسه آفرینی های پشت جبهه را کمتر روایت کردیم اما در شرایط فعلی جامعه که با تشدید تحریم ها جنگ نرم در عرصه اقتصادی و رسانه ای شکل گرفته است، خط مقدمی وجود ندارد و همه ایران و فرزندان ایران در این نبرد نابرابر درگیرند و این عرصه نبرد بسیار هم جدی است.

مشکلات اجتماعی، اقتصادی و در دو سال اخیر مشکلات ناشی از شیوع کرونا در حوزه سلامت هم وضعیتی را بوجود آورده که ساماندادن به آن ها در گستره‌ای به وسعت کشور علاوه بر تخصص، تعهد و مسوولیت اجتماعی به همان خلق و خوی ایثارگرانه حاکم بر هشت سال جنگ تحمیلی و همدلی و اتحاد ملی نیاز دارد.

ضمن تبریک آغاز هفته دفاع مقدس، امید که در سایه توسل به سید و سالار شهیدان و تجدید میثاق دوباره با شهدا و امام شهیدان هر یک از ما بتوانیم سهم خود را برای سرافرازی ایران اسلامی در عرصه های ملی و بین المللی ادا کنیم .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز