خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

حضور سرمایه گذاران جدید در جزیره کیش

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۴۱۶۶

معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش می‌گوید: با وجود بیماری کرونا و مشکلات دیگر حدود 500 سرمایه‌گذار تقاضای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف کیش را داشته‌اند و هم‌اکنون 150 شرکت که اهلیت آنها ثابت شده و مورد قبول قرار گرفتند آماده سرمایه‌گذاری در جزیره کیش هستند.

معراج نادری فصیح معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به تاثیر بیماری کرونا بر همه فعالیت‌ها در جزیره کیش اظهار داشت: تا آنجایی که توانستیم سعی کردیم با برنامه‌ریزیهای مناسب، آسیب‌های ناشی از بیماری کرونا را کاهش بدهیم و همکاری‌های خوبی با سرمایه‌گذاران خرد و کلان داشته باشیم.

وی ادامه داد: اجاره املاکی که مالکیت آنها در اختیار سازمان منطقه آزاد کیش بود به مدت یک ماه در مرداد ماه معاف کردیم و همچنین به شرکت‌های سرمایه‌گذاری برای پرداخت چک‌هایشان فرصت دادیم و زمان بدهی‌های آنها را استمهال کردیم و باید حتما همه همکاری کنیم تا مشکلات این بیماری حل شود.

نادری با اشاره به پرداخت هزینه درمان بیماری کرونا برای کیشوندان گفت: نه تنها درآمدهای سازمان در طی این مدت به دلیل تعطیل بودن فعالیت‌های اقتصادی کاهش پیدا کرده است بلکه هزینه‌های ما نیز به دلیل مشکلات و عوارضی که بیماری کرونا ایجاد کرده، افزایش پیدا کرده است و چاره‌ای نداریم جز اینکه این مشکلات را مدیریت کنیم تا رفع شود. البته در همین مدت نیز حدود 500 سرمایه‌گذار تقاضای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف کیش را داشته‌اند و هم‌اکنون 150 شرکت که اهلیت آنها ثابت شده و مورد قبول قرار گرفتند آماده سرمایه‌گذاری در جزیره کیش هستند.

وی با اشاره به طرح ساماندهی سواحل جزیره کیش گفت: در این طرح سرمایه‌گذاران می‌توانند در بخش تفریحات دریایی همچون کلوپها، رستوران‌ها، بازیهای تفریحی و دریایی سرمایه‌گذاری کنند و ما به دنبال آن هستیم تا راه را برای سرمایه‌گذاری بیشتر آماده کنیم. همچنین به دنبال آن هستیم که در صدور مجوزها انحصار را بشکنیم و واگذاری زمین نیز فقط براساس مزایده خواهد بود.

وی ادامه داد: در بحث مجوز، املاک نیز شیوه‌نامه مجوزهای املاک آماده شده و به زودی ابلاغ می‌شود و بعد از انجام امور اداری و نظارتی، مجوزهای جدید صادر خواهد شد.

نادری با اشاره به اینکه سازمان منطقه آزاد کیش به پیمانکاران دیگر زمین نمی فروشد  افزود: در رویه جدید، ما دیگر برای پروژه‌های مختلف زمین نمی‌فروشیم بلکه به دنبال همکاری و مشارکت در پروژه‌ها هستیم و برخی از پروژ‌ه‌ها در حوزه‌هایی همچون هتل‌داری و گردشگری را خودمان پیشنهاد می‌دهیم و همچنین اگر سرمایه‌گذاری طرح‌های جذابی در زمینه هتل و گردشگری دارند می‌توانند آن را به ما ارائه کنند و ما برای این طرح‌ها در جزیره کیش جانمایی‌های خوبی در نظر گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: کسانی که در جزیره کیش سرمایه‌گذاری می‌کنند مطمئن باشند که قطعا به سودآوری می‌رسند و سازمان منطقه آزاد کیش همه‌گونه حمایت و همکاری را با آنها خواهد داشت. البته طبیعی است که قبل از آغاز همکاری، بررسی‌های لازم درباره سرمایه‌گذار انجام خواهد شد.

نادری با اشاره به تعطیلی بازارها در کیش گفت: متاسفانه ما به دلیل گسترش بیماری کرونا چاره‌ای جز تعطیلی بازارها و فعالیت‌های اقتصادی در جزیره کیش نداشتیم. البته از مالکین محترم خواستیم تا همکاری لازم را در کمک به مستاجران و تخفیف در اجاره‌بها داشته باشند زیرا هزینه‌ها افزایش پیدا کرده اما از آن سو درآمدها بسیار کاهش پیدا کرده است.
حضور سرمایه گذاران جدید در جزیره کیش

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز