خبرگزاری کار ایران

پس از مراقبت های درمانی، لاکپشت پوزه عقابی به آب های خلیج فارس بازگشت

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۵۱۲۳

یک قطعه لاکپشت پوزه عقابی پس از مراقبت های درمانی توسط اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش در آب های خلیج فارس رها شد.

به گزارش ایلنا؛ مریم محمدی رئیس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که لاکپشت پوزه عقابی به خاطر بیماری ریه در سطح آب شناور بود، گفت: با شناسایی عوامل اداره محیط زیست سازمان، لاکپشت پوزه عقابی برای سپری کردن دوره درمان به پارک دلفیناریوم کیش منتقل شده بود.

محمدی افزود: لاکپشت پوزه عقابی پس از گذراندن دو ماه دوره درمان، امروز یکشنیه 17 مرداد با شرایط مناسب در آب های خلیج فارس رها شد.

به گفته مریم محمدی یک قطعه لاکپشت سبز که بر اثر برخورد با شناورهای دریایی از قسمت لاک بالایی (کاراپاس) دچار آسیب دیدگی شده بود، اظهار داشت: پس از مشاهده محیط بانان اداره محیط زیست کیش این لاکپشت برای مداوا به آکواریوم پارک دلفین ها منتقل شد.

محمدی در ادامه تصریح کرد: لاکپشت سبز پس از گذراندن سه ماه دوره درمان و مراقبت های ویژه از سوی کارکنان پارک دلفین ها به زودی به آغوش دریا باز خواهد گشت.

گفتنی است زیستگاه ۵ گونه از ٨ گونه لاک پشت دریایی، در خلیج فارس و دریای عمان است و از این میان دو گونه لاک پشت سبز و پوزه عقابی اطراف کیش دیده می شوند.

همچنین زمان تخمگذاری لاک پشت پوزه عقابی از اواخر اسفند تا اواسط خرداد در سواحل کیش است  و لاک پشت سبز نیز از مناطق تغذیه ای اطراف کیش استفاده می کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز